Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimiasiaa

Vierailija
10.09.2014 |

Onko epäreilua, jos vanhemmilla sisaruksilla on vain 2 nimeä ja kahdella nuorimmaisella 3?

Minulla on 5 lasta, joista 3 vanhemmalla on vain kaksi nimeä. Minä olisin halunnut heillekkin 3 nimeä, mutta jääräpäinen mies ei tähän suostunut.

Nyt on lähestymässä 2 nuorimman (kaksoset) ristiäiset ja olen mielestäni keksinyt heille kauniit nimet. 3 nimeä kummallekkin.

Mies ei enää ole mukana kuvioissa. Petti minua kun olin juuri synnyttänyt kaksoset ja jouduin jäämään heidän kanssa sairaalaan hieman pidemmäksi aikaa.

En sanonut miehelleni, että pääsen kotiin. Pyysin isäni hakemaan minut sairaalasta ja hoitamaan lapsia yhden päivän. Heitin miehen pihalle ja sen jälkeen häntä ei ole lapset kiinnostaneet. Ja hän vielä oli se joka halusi enemmän laspsia. Sai sitten minut innostumaan asiasta.

Laitoin hänelle eilen viestin (ei vastaa soittoihin) että onko hänellä jotain sanottavaa nimistä ja onko tulossa ristiäisiin. Ilmoitti vain, että ei kiinnosta.

Saan siis itse päättää nimet. Olisikohan se vanhempien lasten mielestä kurjaa, jos vauvoille tulisi 3 nimeä. Tuskin vielä edes ymmärtäisivät asiaa, mutta sitten myöhemmin kyllä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko provoa

Vierailija
2/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei nyt ole energiaa ruveta provo huutelijoiden kanssa asiasta vänkäämään.

Voisiko joku vaan vastata, että onhan se ihan ok, että annan vauvoille 3 nimeä..?

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok :) miks ei olisi?

Vierailija
4/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vain olen aina ollut kateellinen isosiskolleni kun hänellä on kolme nimeä. Mielestäni kauniimpia kuin 2 omaani. En halua, että omat lapseni ovat kateellisia.

Ap

Vierailija
5/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja toisella veljelläni on kaksi nimeä ja toisella vain yksi, eikä hän ole koskaan ollut kateellinen siitä että hänellä on pelkkä etunimi. Eikä ole koskaan nimestään valittanut.

Vierailija
6/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ap ole vieläkään saanut töitä?

Vierailija
7/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 10:33"]

Minulla ja toisella veljelläni on kaksi nimeä ja toisella vain yksi, eikä hän ole koskaan ollut kateellinen siitä että hänellä on pelkkä etunimi. Eikä ole koskaan nimestään valittanut.

[/quote]

Eikö tällä toisella siis ole edes sukunimeä?

Vierailija
8/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niille toisillekin lapsille antaa lisänimet! Julkista asia vaikka samoissa ristiäisissä.

Vierailija
9/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 10:42"]

Voihan niille toisillekin lapsille antaa lisänimet! Julkista asia vaikka samoissa ristiäisissä.

[/quote]

En ole edes tajunnut, että tuo on mahdollista. Pitääkin harkita asiaa ja jutella lasten kanssa. Kiitos! :)

Ap.

Vierailija
10/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit antaa. Omasta mielestäni kolme nimeä on liian pitkä rotla lueteltavaa ja nimet jäävät persoonattomiksi, ja antaisin siksi vain 2. Ehkä vanhemmat lapset ovat vain tyytyväisiä, etteivät saaneet niin kamalasti nimiä! Eli näkökulmia on useita. Monta nimeä ei aina ole kadehdittava asia. Joten siitä vain, annat niin monta nimeä kuin tahdot :)

Vierailija
11/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja mun veljellä on "vain" kaksi nimeä ja nuorimmaisella veljellä on kolme. En ole tuntenut kateutta. Pääasia, että nimet ovat nättejä (omasta mielestä). Ei tuolla nykyaikana ole enää mitään merkitystä, jos on koskaan ollutkaan.

Vierailija
12/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme nimeä ja siskollani kaksi, minä olen meistä se joka on ollut nimien määrästä toiselle kateellinen. Se kolmas on ihan turha, sitä ei kukaan käytä eikä se mahdu mihinkään kaavakkeisiin kokonaan.