Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tavaraa ET ostaisi käytettynä kirpparilta?

Blaa
22.08.2021 |

Eli otsikossa kysymys, tietysti näitä on vaikka mitä, mutta itse en ostaisi jalkakylpylaitetta. Oksettaa ajatuskin tarttuvasta kynsisienestä tai silsasta.

Kommentit (494)

Vierailija
1/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään ostaisi jalkakylpylaitetta, en myöskään puoliksi käytettyjä kosmetiikkapulloja, alusvaatteita tai uima-asuja. 

Vierailija
2/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET oli mukava hahmo siinä elokuvassa. Ei mitään hajua mitä se ostaisi tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ET oli mukava hahmo siinä elokuvassa. Ei mitään hajua mitä se ostaisi tai ei.

Se varmaan ostaisi paremman puhelimen. 

Vierailija
4/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyt, peitot, viltit, matot, kosmetiikka, hygieniatuotteet, hiusjutut, romu... kaikki mitä ei voi pestä tai minkä pesemisessä liian suuri vaiva.

Vierailija
5/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi kenkiä koska kynsisieni

Vierailija
6/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet ja käytetty kosmetiikka. Kengät on rajatapaus, useimmiten jää ostamatta, mutta esim. siistit lasten kumisaappaat ja vastaavat kelpaavat.

Vierailija
7/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain lehdessä oli juttu, ettei pelastusliivejä pitäisi ostaa käytettynä. Minä en kyllä tajua miksi. Itse ainakin olen myynyt ja ostanut paritkin käytetyt pelastusliivit. Miten ne voi pilata?

Itselläni on äitini entiset, 30 vuotta vanhat veneilyliivit käytössä, hyvin kelluttaa vielä, testattu on. Toki näiden käyttö- ja säilytystavat on tiedossa.

Vierailija
8/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasharja

Vierailija
9/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet. On jopa laitonta myydä niitä, mutta silti noitakin näkee.

Vierailija
10/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petivaatteet ja pyyhkeet

Vierailija
11/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekovaginaa.

Vierailija
12/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet. On jopa laitonta myydä niitä, mutta silti noitakin näkee.

Olen ostanut avaamattomia vitamiinitablettipurkkeja, joissa päiväystä. Avattua en uskaltaisi tietenkään ostaa. 

Vierailija
13/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pelkkiä vaatteita, pl. alusvaatteet. Kotona pistän samantien 60 asteen pesuun niin mahdolliset ötökät kuolee.

Vierailija
14/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluista pelastetut tavarat, pulpetit ym. En halua sisäilmaa pilaavia mikrobeja kotiini.

Vierailija
15/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrki Kataisen suomalaisten rahoilla tilaamaa ja Pekka Himasen kirjoittamaa Kukoistuksen käsikirjan ensipainosta.

Vierailija
16/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään ostaisi jalkakylpylaitetta, en myöskään puoliksi käytettyjä kosmetiikkapulloja, alusvaatteita tai uima-asuja. 

Enkä kenkiä, joissa ne sienet pesii.

Vierailija
17/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No SITÄ en ainakaan ostaisi käytettynä kirpparilta.

Vierailija
18/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain lehdessä oli juttu, ettei pelastusliivejä pitäisi ostaa käytettynä. Minä en kyllä tajua miksi. Itse ainakin olen myynyt ja ostanut paritkin käytetyt pelastusliivit. Miten ne voi pilata?

Itselläni on äitini entiset, 30 vuotta vanhat veneilyliivit käytössä, hyvin kelluttaa vielä, testattu on. Toki näiden käyttö- ja säilytystavat on tiedossa.

Vakuutuksen vuoksi pitää esimerkiksi polkupyöräkypärän, jääkiekko/luistelukypärän, kaulan viiltosuojaa ja varmaan myös pelastusliivienkin olla tarpeeksi uusia. Ainakin kypärissä on se ongelma, ettei voi tietää kuinka monta kertaa ne ovat osuneet jäähän ja ajan myötä kypärienkin muovi haurastuu. Sen vuoksi ei ikinä kannata ostaa edellisen vuoden kypärää urheilukaupan alekorista. Kypärän sisällä tulee olla valmistusaikaleima.

Pelastusliivejä ei voi varsinaisesti iskeä vedessä mihinkään mutta ehto voi olla varovaisuusperiaatteen mukaan tehty. Kannattaa lukea oman vakuutuksen pienellä painettiin präntti huolella.

Joka tapauksessa omalla ja lapsen päällä lienee jokin arvo? Pari kymppiä maksavaa kaulan viiltosuojaa oletetaan periaatteessa sen koulun luisteluvuorolla luistimen terästä kaulaan saaneen ja menehtyneen alakoululaisen tapauksen vuoksi.

Vierailija
19/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa loppunut tänä kesänä jo 6 vaatekauppaa. Nuorempien sukupolvien on pakko ostaa kirpparilta vaatteet ja kodintavarat, ostin 6 eurolla käsilaukun, 6 eurolla verhot ja paitoja euron kappale.

Vierailija
20/494 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en ostanut reikäisiä kumisaappaita ja talvihanskoja. Myyjille kysymys, että onkohan se pari euroa oikeasti sen väärtti että joku toinen lapsi palelee märkänä?