Apua! Kaapot poistettu?!
Eilen huomasin , että kaikki Kaapot on poistettu youtubesta ilmeisesti tekijänoikeudellisista syistä. 1,5 vuotias poikani on kovasti tykännyt niitä katsoa tabletilta ja itse olen sillä aikaa saanut esim. laitettua ruokaa rauhassa. Osaisiko joku suositella jotain muuta sopivaa katsottavaa tuon ikäiselle? Teletapeista tykkää, mutta niitä olen löytänyt netistä vain muutaman jakson. Muumit tai smurffit ei iske. Enkä tarvitse nyt mitään jeesustelua siitä, ettei noin pienen pitäisi katsoa piirrettyjä, kyse ei tosiaan ole siitä, että lykkäisin lapsen tuntikausiksi tabletin eteen, vaan noin 10 - 15 minuutista päivässä.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:05"]
Ylelle pyyntöä että takasin telkkariin ja heti. Saadaan sitte tallennettua boksille. :)
[/quote]
YLE voisi varsin hyvin perustaa youtubeen oman kanavansa. Onhan siellä monilla levy-yhtiöilläkin omat kanavansa. Toki valtaosa videoista on yksityishenkilöiden uploadaamia.
[/quote]
Monien YLE:n lastenohjelmien kanssa(esim Kaapo) ongelma taitaa vaan olla se, että ne ohjelmat ei ole YLE:n omaa tuotantoa. YLE:llä on/on joskus ollut oikeudet näyttää ohjelma telkkarissa X määrä kertoja tai jos näyttävät niitä verkkosivuillaan niin pitää niitä näkyvissä vain tietyn ajan tai jtn.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:43"]
Kylläpäs teidän lapsilla on huono maku. Aika yksioikoisista tv-ohjelmista pitävät.
[/quote] No mistäs teidän lapset sitten pitää? Almodovarista ja Fellinistä?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:42"]
onko Netflixissä Kaapoa?
[/quote] Ei. Mutta sieltä löytyy ainakin Pikku prinsessa ja ihan loistava Auttajat!
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:54"]
Meilä ehdottomat lempparit kaapo ja milli ja molli
[/quote] Milli ja Molli on välillä tosi jännittävä, jopa pelottava. Oma kolmevuotias pelkää sitä, joten en usko että on hyvä puoltoistavuotiaalle.
Harri ja Dinot. Meidän 2 ja 4v suosikki.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:54"]mun sukupolvi (ysärillä syntyneet) katsoi, kun Rölli kiskoi kitusiinsa pullon Jack Danielsia ja rikkoi kännissä ikkunansa ja yleisesti ottaen vanhemmat oli ihan fine asian kanssa.
[/quote]
tämä varmaan selittääkin miksi minulle viina maistuu:DDD t. -93 syntynyt
Järkytys oli täälläkin, kun Kaapoja ei yhtäkkiä enää keskiviikkona löytynytkään. Tyttö onneksi 2-3 viikkoa on nyt hyväksynyt muitakin ohjelmia (Pipsa-Possu ja Myyrä), mutta siihen asti Kaapo oli ehdoton ykkönen. Teletapit menee myös tarvittaessa. Noita onneksi saa DVD:llä, muttei niitäkään juuri youtubesta löydy.
Olen laittanut Kakkoselle kyselyä Kaapon uusinnoista. Laittakaa muutkin, niin saadaan ne aiemmin telkkariin. Meillä on tallennettuna parikymmentä jaksoa.
Mutta kyllä tuo youtube vaan olis paras katselukanava reissun päällä.
Kaapoa löytyy englanniksi Youtubesta Caillou-nimellä. Meillekin järkytys Kaapojen katoaminen, ovat 7v erityislapsen lempiohjelmia :(
Meillä on vissiin oudot lapset, kun alle 2-vuotiaana ei tv-ohjelmat oo kiinnostaneet hölkäsen pöläystä. Mutta 4-vuotiaalle tuli nyt kyllä itku, kun kaapoja ei löydy, taidan laittaa ylelle toivomusta.
Meillä on vissiin oudot lapset, kun alle 2-vuotiaana ei tv-ohjelmat oo kiinnostaneet hölkäsen pöläystä. Mutta 4-vuotiaalle tuli nyt kyllä itku, kun kaapoja ei löydy, taidan laittaa ylelle toivomusta.
Aivan ehdoton suosikki katseluhetkeksi (Kaapon lisäksi) on ollut masha ja karu. On venäläinen lastenohjelma, mutta ihan huippu. Siinä ei juurikaan puhuta, mutta on hyväsydäminen, opettavainen ja hauska. Kannattaa vilkaista!
Miksi ette ole tallentaneet koneellenne niitä Kaapoja Youtubesta? Googleen haku "lataa youtube", ja kas, kopionti omaan käyttöön on sallittua.
Unelmatarha oli meillä ehdoton suosikki ennen Muumeja. Kuin paranneltu versio Teletapeista, ei niitä tyhmiä videoita lapsista.
Tässä juttu Kaapojen poistumisesta http://yle.fi/uutiset/lastenohjelmia_poistettiin_netista__aidit_hataantyivat/7481623
Täälä sama järkytys kohtas, meidän kaksvee tytön lemppari kans :( meillä tykätään myös pontsosta ja milli ja mollista :)
Kriisin paikka..meidän 2 vuotias tykkää kaaposta yli kaiken..ja on oppinut siitä tosi paljon uusia sanoja yms. Hiukan ärsyttää kun jäljellä on vaan "pilaversioita"