Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Kaapot poistettu?!

Vierailija
18.09.2014 |

Eilen huomasin , että kaikki Kaapot on poistettu youtubesta ilmeisesti tekijänoikeudellisista syistä. 1,5 vuotias poikani on kovasti tykännyt niitä katsoa tabletilta ja itse olen sillä aikaa saanut esim. laitettua ruokaa rauhassa. Osaisiko joku suositella jotain muuta sopivaa katsottavaa tuon ikäiselle? Teletapeista tykkää, mutta niitä olen löytänyt netistä vain muutaman jakson. Muumit tai smurffit ei iske. Enkä tarvitse nyt mitään jeesustelua siitä, ettei noin pienen pitäisi katsoa piirrettyjä, kyse ei tosiaan ole siitä, että lykkäisin lapsen tuntikausiksi tabletin eteen, vaan noin 10 - 15 minuutista päivässä.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini totoro. Tyttö 1,5v tykkää paljon. Ikäraja on kylläkin 3v, mutta mielestäni tuo on vähemmän pelottava kuin Muumit.

Vierailija
42/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:43"]

Kylläpäs teidän lapsilla on huono maku. Aika yksioikoisista tv-ohjelmista pitävät.

[/quote]

Totta, oma kaksivuotiaani lempiohjelmia ovat Ajankohtainen Kakkonen ja Prisma Studio. Niitä hän katsoo aina välillä, jos flyygelinsä ja kemistinlaboratorionsa äärestä ehtii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:55"]Naapurini totoro. Tyttö 1,5v tykkää paljon. Ikäraja on kylläkin 3v, mutta mielestäni tuo on vähemmän pelottava kuin Muumit.
[/quote]

Yks tuttu hermostui kun meidän lapset 6v katsoi meillä Totoron. Syynä oli se, että kissabussilla näkyy pallit kun se hyppää maahan sieltä puhelinlangalta tai jostain.

Vierailija
44/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflix on kova.

Vierailija
45/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttu Toljanteritkin poistettu :'(

Vierailija
46/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Late Lammas?

Vierailija
47/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylelle pyyntöä että takasin telkkariin ja heti. Saadaan sitte tallennettua boksille. :)

Vierailija
48/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

REPS!

Vierailija
49/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milli ja Molli kanssa tosi hyvä :)

Vierailija
50/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

S2

Vierailija
51/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:05"]

Ylelle pyyntöä että takasin telkkariin ja heti. Saadaan sitte tallennettua boksille. :)

[/quote]

YLE voisi varsin hyvin perustaa youtubeen oman kanavansa. Onhan siellä monilla levy-yhtiöilläkin omat kanavansa. Toki valtaosa videoista on yksityishenkilöiden uploadaamia.

Vierailija
52/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tykkää late lampaasta ja dorasta

Vierailija
53/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lastenohjelmat on täyttä kuraa. Katoin tossa yks päivä Pikku Kakkosta, sitten yli 15 vuoteen...ja huhhu kun on kaikki hirveitä tietokone paskaa! Muumit, Rölli yms. kunniaan!

Vierailija
54/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai näissä Kaapoissa ja muissa mitään vikaa ole, mutta olen aina ymmärtänyt, ettei noin pienille suositella television katselua, koska se vaikuttaa aivojen kehitykseen?

Ennen kuin kukaan suuttuu, myönnän että olen lapseton, en väitä tietäväni tätä millään varmuudella, ja olen vain utelias :) Minun läheisillä ystävilläni on lapsia, ja esimerkiksi kummityttöni ei saanut katsoa mitään kuin vasta 5-vuotiaasta ylöspäin. Silloinkin vain elokuvia silloin tällöin.

Vierailija
55/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus lienee, ettei alle 2-vuotiaille suositella televisiota. Itse en usko, että lyhyet klipit toisinaan olisivat pahaksi (siis: ei istuta tuntikausia telkun ääressä). Oma 2-vuotiaani on tykännyt Kaaposta ja saanut katsoa sitä toisinaan. Se on kasvattanut hänen suomen kielen sanavarastoakin, asumme ulkomailla ja lapsi on kaksikielinen, minä perheessä ainoa suomen puhuja.

5-vuotiaaksi saakka rajoittaminen kuulostaa kyllä aika kukkahattutäteilyltä.

Vierailija
56/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kkaapoa löytyy vielä ainakin ranskaksi:-) late lammas kans meidän suosiossa.

Vierailija
57/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko Netflixissä Kaapoa?

Vierailija
58/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Hirveä Henri on poistettu Youtubesta. Tuli meidän poitsulle surku asiasta. Löytyi vain näitä pilaversioita

Vierailija
59/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ladata kaikki kivat videot koneelle lataayoutube.com -sivulta. Sitte niitä voi kattoa ihan koneen tiedostoista, tai vaikka polttaa dvd:lle, eikä oo sitä vaaraa, että lapsi itekseen klikkailee itsensä ties mihin.

Areenasta voi kans ladata, kun asentaa koneelle areena-lataajan. Mulla on just projektina tallentaa tuolta muumit ja tehä niistä dvd:t. Tulevat lapset kiittää. :)

Vierailija
60/77 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! No onneksi meillä kaikki kaapot boxilla tallessa.