Te jotka käytte salilla
Olen aloittanut saliharrastuksen. Tähän asti olen vain juossut. Talven lähestyessä mietin voinko mennä joskus salille vain juoksemaan? Onko liian pitkä aika jos varaan juoksumaton itselleni vaikkapa 30-45min vai kuuluuko saleilla vain lämmitellä juoksumatoilla?
Ko. sali on pieni ja vain yksi juoksumatto. Tosin kävijöitä on ihan mukavasti. Jos vaikka ilta-aikaan/alku-illasta kävisi juoksemassa, niin olisikohan se paras...
Mikä on teidän kokemuksen mukaan hiljaisin aika salilla? Yö toki, mutta jos otetaan aikaikkunaksi vaikkapa 6-22.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä jotkut juoksee tuntikausia, jota en sinänsä kesällä ymmärrä. Talvella toki OK kun on liukasta ja pakkasta.
Mä opettelen juoksemaan matolla, koska mulla on todella sitkeänä se aloittelijan virhe, että juoksen liian lujaa. Matolla voi säätää tietyn nopeuden, eikä nopeampaa pääse. Kun tämän haltsaa matolla, niin saa taidon siirtymään maastoon.
Käyn salilla, missä on 3 juoksumattoa. Aina on yksi vapaana. Mun salilla porraskone on ainoa laite, johon syntyy jonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten juoksua harrastavat treenaavat talvisin, jos salilla ei saa juosta?
??? Tosissaanko kysyt? No ihan juoksemalla. Mitä hiihtoa harrastavat ihmiset sitten tekevät talvella, kun on lunta ja pakkasta ja ehkäpä jopa pimeää?
Ei kaikkialla kevlit ole talvisin aurattuna tai liukkaalla hiekoitettuna 24/7
Ja silti jopa autoilla ajetaan läpi talven. Tervetuloa 2020-luvulle!
Ei meilläpäinkään metsäpolkuja talvisin aurata eikä hiekoteta talvisin koskaan, mutta talvijuoksijoita se ei haittaa. Äkkiähän siihen oma ura syntyy ja umpihankijuoksu on erinomaista kovan sykkeen treeniä. Juoksutossujen pohjista löytyy nykyään erittäin pitäviä kumiseoksia lumelle, märälle ja mudalle ja vielä pitävämpiä nastoja jäisille alustoille. Otsalamppujen valoteho on kasvanut huimasti tällä vuosituhannella niin, että pimeä metsäkään ei enää ole pimeä metsä. Muu on pukeutumiskysymys ja siihenkin on tarjolla ratkaisu jokaiseen ongelmaan.
Meidän salilla on myös tuollainen ruuhka-aikaan max 30 min kyltti. Näissä on varmaan isoja eroja, mutta meillä ei kyllä kovin moni juoksumatolle edes halua. Pyörät ja soutulaitteet on paljon enemmän käytössä. Juoksumattoja on kaksi ja koskaan en ole nähnyt molempia käytössä yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
??? Tosissaanko kysyt? No ihan juoksemalla. Mitä hiihtoa harrastavat ihmiset sitten tekevät talvella, kun on lunta ja pakkasta ja ehkäpä jopa pimeää?
No jos asuu niin korvessa ettei aurata ja hiekoteta niin tuskin sieltä sitten sinne salillekaan pääsee lumikinosten yli ja millä todennäköisyydellä siellä korvessa edes on kuntosalia lähimainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten juostaan nastakengillä. Ei niille yleensä montaa käyttökertaa talvessa tule, joten niitä voi käyttää huoletta vuosia. Pakkaslumella pärjää ihan tavallisilla lenkkareilla. Auraamaton tie tuo lisähaastetta, pitää vaan nostaa jalkaa enemmän. Pakkaseenkin tottuu.