Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa: miten laittautua naisellisesti 43-vuotiaana pergeenäitinä

Vierailija
21.08.2021 |

Haluaisin olla kaunis ja naisellinen arjessa. Nuorena ennen lapsia jaksoin vielä miettiä hiuksia, vaatteita ja kenkiä ja meikkejä. Nykyään on niin paljon kaikkea muuta, työ, kodinhoitoa, harrastuksiin kuskaamisia jne että oma laittautuminen jää niiden jalkoihin. Tässä tilanne

- meikkiallergia. Puhkesi pari vuotta sitten, estää silmämeikin käytön (paitsi yhtä merkkiä ripsiväriä voin käyttää joskus). meikkivoiteet ei käy. Huulipunasta sen sijaan ei tule allergiaa.
- sama allergia koskee myös hiusvärejä. kasvivärit ei allergisoi, kemialliset kyllä
- olen pitkä (176cm) ja hoikka. En halua korostaa pituutta mutta ei sitä tarvitse häivyttääkään. Korkeista korkokengistä tulee jalat kipeäksi, eli niitä en voi käyttää
- pidän mekoista, kireitä vaatteita (esim farkkuja) en voi sietää
- en tiedä mitkä värit minulle sopivat
- en oikein tiedä mikä tyylikään sopisi minulle
- olen taipuvainen minimalismiin, en haluaisi valtavaa määrää uusia vaatteita/asusteita
- budjetti: voisin käyttää tähän projektiin kokonaisuudessaan ehkä 2000-4000e 1-2 vuoden aikana.

Miten tässä kannattaisi edetä? En halua miettiä näitä jatkuvasti, vaan tehdä tästä lyhyen projektin, jonka aikana mietin nämä asiat ja jonka jälkeen asian olisi hyvä hoitua omalla painollaan.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottelet täysin salarakasdomisi meikkaus ja pukeutumismääräyksiä.

t. salarakasdom

Vierailija
2/64 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli näköjään tyhmä kirjoitusvirhe heti otsikkoon. ei voi mitään... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässäsi on selkeästi kaikki pergeellään, ei mahda mitään.

Vierailija
4/64 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että menet stailattavaksi jollekin kampaajalle , selvitä etukäteen mahd.hyvä. Kannattaa siis jopa matkustaa vähän isompaan kaupunkiin sitä varten. Kun hiukset on kunnossa, suuntaat pukeutumisneuvojalle (esim. Stockmann). 

Vierailija
5/64 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että menet stailattavaksi jollekin kampaajalle , selvitä etukäteen mahd.hyvä. Kannattaa siis jopa matkustaa vähän isompaan kaupunkiin sitä varten. Kun hiukset on kunnossa, suuntaat pukeutumisneuvojalle (esim. Stockmann). 

Helsingissä asutaan, mutta oon käynyt ihan vaan lähimmällä kampaajalla kun oon ajayellut ettei niissä niin ole eroja. Täytyy katella/kysellä suosituksia.

Pelkään vähän pukeutumisneuvoja, että minulle stailataan sellainen persoonaton keski-ikäisen naisen rooli. Mutta ei kai siinä juuri mitään häviä jos kokeilee. Joku nuorempi stailaaja voisi olla hyvä, ei tulisi täti-tyyliä.

Vierailija
6/64 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet jaksa hiuksia koko ajan miettiä, pyydä kampaajalta leikkaus, jota ei tarvitse ylläpitää kuin joka toinen kuukausi. Ja riittää että kuivaat sen nopeasti, eli ei mitään käherryksiä. Aina kun käyt kampaajalla niin varaat uuden ajan sinne parin kuukauden päähän, joten ei tarvitse miettiä sitä sen enempää.

Sitten vaateliikkeeseen stailaajalle. Jos kerran pidät mekoista niin maksimekot tms tarvitsee vaan vetää päälle, ovat mukavia ja samalla naisellisia.

Vierailija
7/64 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinusta ihmisiä ei ollut vielä liikaa?

Vierailija
8/64 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame on hyvä ja naisellinen alku.

mies53v

Vierailija
9/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni meikittömyys ei ole este naisellisuudelle tai kauneudelle. Voisiko ratkaisu olla jotain tällaista:

- käy säännöllisesti kasvohoidossa ja huolittelemassa kulmat, samoin mahdollisesti myös kynnet. Samoin säännöllisesti kampaajalla, jotta hius pysyy huolitellun näköisenä. Siistit kulmat, kynnet ja hiukset (vaikka olisi ihan perus poniskalla) tekevät yleisilmeestä jo freesin. Varaa seuraava kampaaja/kosmetologi aika jo edellisellä käynnillä jotta rytmi pysyy eikä aika jää varaamatta arjen hulinassa.

- vaatekaappiin pari laadukasta mekkoa. Panosta siihen, että vaatteet toimii ja tulee pidetyksi juuri sinun arjessa (esim kangas ei vaadi silitystä, voi vesipestä kotona). Harva tarvitsee jatkuvasti juhlavaatteitta eli käytä rahasi mieluummin arkivaatteisiin. Itse olen tykästynyt esim Weekend MaxMaran jersey mekkoihin.

- vaatteen mallilla voit luoda myös naisellisuutta. Voisitko miettiä vaikka vyötäröltä tyköistuvampaa mekkoa joka levenee helmaan? Moni skandimerkki on ”telttamainen”.

- voitko pitää koruja? Voisiko esim korvikset olla sinun juttu?

Vierailija
10/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytä mekkoja ja laita huulipunaa.

Vierailija
11/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veistä ja piikkiä.

T. 42-vuotias nainen ja erittäin tyytyväinen

Vierailija
12/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa, jotka lisäävät heti huimasti naisellisuutta on mekko ja pitkät tai ainakin long bob -mittaiset hiukset. Hiusten kunnnon mukaan tietysti. Vartaloa kannattaa korostaa, kun olet kerran pitkä ja hoikka.

Vierailija
13/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli hiusväreistä allergia, mutta olen pystynyt silti käyttämään apteekin meikkejä. Katso Avenen tuotteet. Leikkauta hiuksiin joku hyvä malli ja osta joko suoritusrauta tai iso kiharrinpuikko. Näin saa hiukset viidessä minuutissa joka aamu hyvään kuosiin jos ei jaksa laittaa aina ponnaria.

Mekoista tykkään itsekin, ostaisin sinuna vaikka kolme eri mallista mekkoa, hyviä malleja Filippa K:lla, Massimo Duttilla, trendikkäistä COSilla.

Vierailija
14/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäväriset hiukset sinulla on? Ei kannatakaan värjätä. Oma hiusväri on elävä ja sopii sinulle todennäköisesti parhaiten, jos raskas meikkaaminenkin on pois laskuista.

Vierailija
15/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä isä, ei nyt ainakaan millekään pukeutumisneuvojalle. Anteeksi nyt, mutta en todellakaan luottaisi sellaiseen. Harva osaa aistia ihmisen todellista olemusta ja tuputtaa jotain karmeita keskiluokkaisia merkkiällötyksiä. Katso ulkomaisista lehdistä mallia, koska niissä stailaus on aina parempaa kuin suomalaisissa. Osta jotain ajattomia, hyvälaatuisia vaatteita, ei varsinaisesti mitään tätityyliä, vaan yritä ikään kuin sekoittaa nuorekkuutta ja ajattomuutta. Yhdistä esim. kashmir-poncho ja valkoinen paita farkkuihin ja lenkkareihoin tms. Hanki muutamia näyttäviä, mutta tyylikkäitä (eli yksinkertaisia) koruja. Jos olet pitkä ja hoikka, iso osa työstä onkin jo tehty. Jos et jaksa panostaa hiuksiin, leikkaa ihmeessä lyhyt malli. Se voi olla todella naisellinen. Käytä sen kanssa korviksia meikkiä korvaamassa.

Vierailija
16/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni meikittömyys ei ole este naisellisuudelle tai kauneudelle. Voisiko ratkaisu olla jotain tällaista:

- käy säännöllisesti kasvohoidossa ja huolittelemassa kulmat, samoin mahdollisesti myös kynnet. Samoin säännöllisesti kampaajalla, jotta hius pysyy huolitellun näköisenä. Siistit kulmat, kynnet ja hiukset (vaikka olisi ihan perus poniskalla) tekevät yleisilmeestä jo freesin. Varaa seuraava kampaaja/kosmetologi aika jo edellisellä käynnillä jotta rytmi pysyy eikä aika jää varaamatta arjen hulinassa.

- vaatekaappiin pari laadukasta mekkoa. Panosta siihen, että vaatteet toimii ja tulee pidetyksi juuri sinun arjessa (esim kangas ei vaadi silitystä, voi vesipestä kotona). Harva tarvitsee jatkuvasti juhlavaatteitta eli käytä rahasi mieluummin arkivaatteisiin. Itse olen tykästynyt esim Weekend MaxMaran jersey mekkoihin.

- vaatteen mallilla voit luoda myös naisellisuutta. Voisitko miettiä vaikka vyötäröltä tyköistuvampaa mekkoa joka levenee helmaan? Moni skandimerkki on ”telttamainen”.

- voitko pitää koruja? Voisiko esim korvikset olla sinun juttu?

Kiitos näistä, tosi hyviä vinkkejä! Kampaajakäyntejä voisi tosiaan tehdä useammin. Kasvohoidot itselle vierasta aluetta, mutta voin hyvin kokeilla vaikka vuoden ajan ja katsoa miten vaikuttaa. Samoin kynsien kanssa, nyt kun ei ole enää ihan pieniä lapsia, kynnet saattaisi jopa pysyä kunnossa.

Korvakorut myös hyvä idea! parit-kolmet kauniit ja monikäyttöiset riittänee.

Mekkoja oon suosinutkin. Etenkin Kietaisumekkoja koska "säkkimalliset" toimii huonosti itsellä.

Jossain värianalyysissä tms voisin kyllä käydä, se voisi helpottaa pukeutumisessa/huulipunan ja korujennä värinnvalinnassa. ap

Vierailija
17/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä asutaan, mutta oon käynyt ihan vaan lähimmällä kampaajalla kun oon ajayellut ettei niissä niin ole eroja. Täytyy katella/kysellä suosituksia.

Pelkään vähän pukeutumisneuvoja, että minulle stailataan sellainen persoonaton keski-ikäisen naisen rooli. Mutta ei kai siinä juuri mitään häviä jos kokeilee. Joku nuorempi stailaaja voisi olla hyvä, ei tulisi täti-tyyliä.

Ammattitaitoinen pukeutumisneuvoja selvittää asiakkaan oman tyylin ja mieltymykset , ei ole pukeutumisneuvojan iästä kiinni.

Vierailija
18/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Terveys on ykkösasia ja näkyy myös ulkonäössä. Syö, nuku ja liiku tarpeeksi, tapaa myös ystäviä ja nauti elämästä.

2. Hyvin istuvat alusvaatteet tekee ihmeitä. Etenkin ne rintaliivit.

3. Mekot = 🔥🔥 Erilaisilla vaatteiden leikkauksilla voit korostaa parhaita puoliasi ja häivyttää vähemmän imartelevia.

Vierailija
19/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäväriset hiukset sinulla on? Ei kannatakaan värjätä. Oma hiusväri on elävä ja sopii sinulle todennäköisesti parhaiten, jos raskas meikkaaminenkin on pois laskuista.

Kuvailisin väritystäni sanoilla "haalea kaurapuuro".(termi taitaa olla alun perin Rinna Saramäen kirjasta Hyvän mielen vaatekaappi. ) Mutta ihan hyvällä siis. Hiukseni ovat vaalean kullanruskeat, ja muutama harmaa hius jo joukossa. Käytän hoitavia kasvi"värejä" jotka eivät muuta hiusten väriä kuin aavistuksen. Kulmat ovat melko vaaleat, ja käytän kulmakynää (joka siis ei myöskään allergisoi. ap

Vierailija
20/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä kommentoisin, että normaalivartaloinen ja ok. näköinen nainen ei paljoa tarvitse, kun jo päät kääntyy. Hame on aina naisellinen. Huulipuna tehoaa minuun joka kerta. Korkkarit on plussaa, mutta ei välttämättömät. Pitkät tai puolipitkät hiukset, korvakorut (mieluiten isot renkaat), huulipuna, vyötärö, hame ja positiivinen asenne. Kun sellainen tulee vastaan, niin mietin, että voi jessus kun tuonkin saisi!

Nämä noin niin kuin omana mielipiteenäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi