Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tehdä esittelyvideo itsestään työnhakuun?

Vierailija
21.08.2021 |

En osaa editoida videoita. Vihaan itse kaikkien videoiden taustamusiikkia ja jätän sen vuoksi videoiden katsomisen kesken. Onko jotenkin ”vajaata” jättää taustamusiikki pois? Muuten kyllä tiedän, että mitä haluan kertoa mutta en ole ikinä tehnyt videoa itsestäni.

Pidän muiden ihmisten kuvaamisesta. Oma olemus ei kiinnosta, koska näen sen joka päivä peilistä eikä mukana ole aitoja reaktioita.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideoita: 1. Ole mahdollisimman kalpea ja hikinen. 2. Valu tuolilla alaspäin kovasti. 3. Pidä outo ilme ja katse koko ajan. 4. Puhalla välillä poskiin ilmaa, ettei leuka jäykisty. 5. Puhu narisevalla tai käheällä äänellä. 6. Laita suusuihketta videon puolivälissä. 7. Kerro oudoimmat harrastuksesi. Siitä se lähtee.

Vierailija
22/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sMOO kirjoitti:

ehkäpä jokin nasse-setä tyyppinen esitys...?

👍

Videon ohjeistuksessa oli, että pitää olla hyvällä tuulella ja paremmat vaatteet päällä. Nasse-setä oli kyllä liiankin riehakkaan oloinen mutta vaatetuksesta olen kyllä epävarma 🤣!

Voiko olla Nassu-täti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin tekemään videoesittelyn. Minulle lähetettiin valmis kysymyslista johon tuli vastata.

Hoidin asian niin, että kirjoitin tietokoneeni näytölle puhumani tekstin juuri samalla murteella kuin itse puhun ja hioin puheen miellyttämään työnantajan korvaa. Sitten vaan laitoin kännykän roikkumaan tietokoneeni ylälaitaan, nauhoituksen päälle ja luin tietokoneeni näytöltä esittelyni. Mistään ei voinut nähdä, että luen valmista tekstiä lukuunottamatta etten ihan täysin suoraan katsonut suoraan kameraan.  

Lopputuloksena sain ensi yrittämällä työpaikan. 

Kuinka paljon sinun piti kehua itseäsi? Minua hirvittää tuo kehuminen kun olen enemmän hiljainen ihminen ja minua ei ole kyllä ikinä kehuttu muualla kuin koululiikunnan testeissä.

Voiko kehua olevansa huomaamaton?

Sanot olevasi erittäin hyvä suustasi.

Sano, että osaat säilyttää salaisuuksia etkä juoruile.

Vierailija
24/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sMOO kirjoitti:

👍

Tai laulua ja tanssia. Twerkkaa vaikka, että saa videon ajan täyteen.

Vierailija
25/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sMOO kirjoitti:

👍

Ole oman elämäsi sankari(tar)!

Vierailija
26/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sellainenkin on toimiva, missä olet ulkona lenkillä ja pysähdyt kesken kävelyn ja vaan esittelet itsesi käsivaralta kuvaen. Kerrot nimesi, koulutuksen ja työkokemuksen lyhyesti ja jotain harrastuksista. Loppuun hymy ja jotain "tapaamisiin" ja käden heilautus.

Tuollainen on paljon parempi kuin täysin luonnoton poseeraus, ulkoa opeteltu ja harjoiteltu, editoitu, efekteillä täytetty ja herravarjele taustamusiikilla vielä tuunattu esiintyminen.

Lue ohjeita miten pidetään hissipuhe, pitch talk. Sellainen lyhyt myyntipuhe, vedät sen vaan kännykälle ja se on siinä.

Vierailija
27/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video cv:t on hanurista, paremminkin video wc:t, sinne ne joutais. 

Vierailija
28/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sMOO kirjoitti:

👍

Virittelee karaokesetin valmiiksi ja laulaa vaikka karaokea kolme minuuttia niin jää minuutti puheelle ja kaksi loppulaululle ja vilkutukselle.

Vihannespakkaaja voi laulaa vaikka ”popsi, popsi porkkanaa, hampaita se vahvistaa…”.

Nyt pitäisi kaikille muillekin aloille sopivia lauluja löytää tähän hätään 🤔?

Vierailija
29/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sellainenkin on toimiva, missä olet ulkona lenkillä ja pysähdyt kesken kävelyn ja vaan esittelet itsesi käsivaralta kuvaen. Kerrot nimesi, koulutuksen ja työkokemuksen lyhyesti ja jotain harrastuksista. Loppuun hymy ja jotain "tapaamisiin" ja käden heilautus.

Tuollainen on paljon parempi kuin täysin luonnoton poseeraus, ulkoa opeteltu ja harjoiteltu, editoitu, efekteillä täytetty ja herravarjele taustamusiikilla vielä tuunattu esiintyminen.

Lue ohjeita miten pidetään hissipuhe, pitch talk. Sellainen lyhyt myyntipuhe, vedät sen vaan kännykälle ja se on siinä.

Ainakin minulla tulee lenkillä hiki. Siinä sitten tukka ja kasvot hiessä posket hehkuen selittää asiansa.

Näin muuten kerran yhdellä sillalla henkilön, joka lauloi kännykälle täysin välittämättä ohikulkijoista. Luulin, että postaa someen mutta saattoi tehdä työnhakuvideoa.

Vierailija
30/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kerran sellaisen jossa kuvasin vessanpöntöllä, miten anukseni aukesi ja supistui viiden minuutin ajan. Tuli sitten viikon päästä pyyntö henk.koht. haastatteluun niin tiesin etteivät edes vilkaisseet videota. Turhia ovat. Sain työpaikan. Tarina on tosi.

Vierailija
31/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sMOO kirjoitti:

👍

Virittelee karaokesetin valmiiksi ja laulaa vaikka karaokea kolme minuuttia niin jää minuutti puheelle ja kaksi loppulaululle ja vilkutukselle.

Vihannespakkaaja voi laulaa vaikka ”popsi, popsi porkkanaa, hampaita se vahvistaa…”.

Nyt pitäisi kaikille muillekin aloille sopivia lauluja löytää tähän hätään 🤔?

Ain laulain työtäs tee, tralallallallala, työtäs työtäs, työtäs, työtäs tee, tralallallala!

Vierailija
32/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein kerran sellaisen jossa kuvasin vessanpöntöllä, miten anukseni aukesi ja supistui viiden minuutin ajan. Tuli sitten viikon päästä pyyntö henk.koht. haastatteluun niin tiesin etteivät edes vilkaisseet videota. Turhia ovat. Sain työpaikan. Tarina on tosi.

Aikuisviihdeala?

Vierailija
33/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepaan ei pääse ilman esittelyvideota.

Vierailija
34/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin tekemään videoesittelyn. Minulle lähetettiin valmis kysymyslista johon tuli vastata.

Hoidin asian niin, että kirjoitin tietokoneeni näytölle puhumani tekstin juuri samalla murteella kuin itse puhun ja hioin puheen miellyttämään työnantajan korvaa. Sitten vaan laitoin kännykän roikkumaan tietokoneeni ylälaitaan, nauhoituksen päälle ja luin tietokoneeni näytöltä esittelyni. Mistään ei voinut nähdä, että luen valmista tekstiä lukuunottamatta etten ihan täysin suoraan katsonut suoraan kameraan.  

Kuinka paljon sinun piti kehua itseäsi? Minua hirvittää tuo kehuminen kun olen enemmän hiljainen ihminen ja minua ei ole kyllä ikinä kehuttu muualla kuin koululiikunnan testeissä.

Kyseessä oli rekryfirman linjastotyö.

Kerroin työllistyneeni todella hyvin ahkeruuteni ja kilpailuhenkisyyteni ansiosta ja päässeeni tämän avulla aina uuteen työpaikkaan edellisen firman lopettaessa. Kerroin olleeni 2 kertaa saikulla koko työurani aikana ja osaan noudattaa aikatauluja sekä tulla töihin ajoissa ja että tykkään tehdä todella paljon rutiininomaista työtä.

Kerroin oikeestaan kaiken sen minkä he halusivatkin kuulla ja sain paikan.

Vierailija
35/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kehua, että pystyt keskittymään sinulle annettuihin työtehtäviin todella hyvin

Vierailija
36/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein videon ja siitä tuli ihan selkeä ja hyvä. Rekrytoija kuitenkin kommentoi ettei se ollut ”tarpeeksi organisaation näköinen”. En sitten tiedä oliko hänellä vaan tunne että jotain pitää kommentoida vai mitä tarkoitti. Ärsytti kun sen videon kanssa meni mulla editointeineen varmaan päivä eikä sitä voi edes kierrättää eli laittaa muihin rekryihin liitteeksi. (piti oman esittelyn yms lisäksi ottaa yhteen tiettyyn pyydettyyn juttuun kantaa)

Reilumpaa olis pyytää videoita vaikka vasta kun kandi on päässyt rekryssä jatkoon eikä heti kaikilta automaattisesti liitteenä!

Eihän hakiessa tarvi olla kuin organisaatiossa työskentelevä. Pahin rekrytointimoka on ottaa työpaikkaan ihmisiä, jotka ovat jo olemassa olevien työntekijöiden klooneja.

Vierailija
37/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kehua, että pystyt keskittymään sinulle annettuihin työtehtäviin todella hyvin

Tuo on itse asiassa todella hyvä ja tärkeä ominaisuus. Positiivinen asia, ehdottomasti.

Vierailija
38/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä esittelisin, että opin nopeasti eri tuotteiden paikat. Rakentaisin vaikka Legoista Alepan ja laittaisin legoukon tai -akan etsimään kadoksissa olevaa tavaraa, jonka tyytyväinen asiakas ottaisi vastaan.

Vierailija
39/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap millaista työtä haet ja minkälainen ihminen olet niin me kehutaan sua ja keksitään miten annat itsestäsi positiivisen vaikutelman. 😌

Vierailija
40/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alepassa ja muissa ihmisläheisissä ammateissa pitää ymmärtää erilaisuutta. Siksi varmaan haluavat karsia kasvoistaan tatuoidut ja muu pelottavan näköiset pois jo he alkuunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi