Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tehdä esittelyvideo itsestään työnhakuun?

Vierailija
21.08.2021 |

En osaa editoida videoita. Vihaan itse kaikkien videoiden taustamusiikkia ja jätän sen vuoksi videoiden katsomisen kesken. Onko jotenkin ”vajaata” jättää taustamusiikki pois? Muuten kyllä tiedän, että mitä haluan kertoa mutta en ole ikinä tehnyt videoa itsestäni.

Pidän muiden ihmisten kuvaamisesta. Oma olemus ei kiinnosta, koska näen sen joka päivä peilistä eikä mukana ole aitoja reaktioita.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu ole joutunut tekemään videoa työnhaun vuoksi?

Vierailija
2/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla tuollaista vaaditaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi ellei liittyisi hakemaani työtehtävään oleellisesti. Jos se nyt olisi kuitenkin pakko tehdä niin kuvaisin varpaitani ja kertoisin vapaasti itsestäni. Eiköhän se tärkein viesti mene perille sillä.

Vierailija
4/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-avustaja YAMK

Vierailija
5/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt muutaman kerran nauhoitettavan videohaastattelun Recrightissa. Siellä oli rekrytoijan tekemiä kysymysvideoita, joihin vastattiin nahoittamalla oma video. Yhdessä videossa piti aina esitellä itsensä.

Sellaista pelkkää esittelyvideota ilman kysymyksiä en ole vielä tehnyt. En ole koskaan käyttänyt mitään taustamusiikkia enkä editoinut videoitani - Recrightissa videoita ei edes ole mahdollista editoida ja ne lähetetään heti, kun on vastannut kaikkiin kysymyksiin. Laitan aina siistit ja puhtaat vaatteet päälle, kampaan hiukset ja laitan valot päälle, ettei videosta tule liian pimeä. Jos teet läppärillä, niin laita kirjoja tai jotain alle, että kamera on suunnilleen silmien korkeudella. Videon saa yleensä nauhoittaa puhelimellakin.

Vierailija
6/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mietin, että voiko videolla olla oma, siisti, itsensä vai pitkäksikö laittautua hienommin? En lähtisi työhaastatteluunkaan juhlavaatteissa eli se videon ”hienousaste” arveluttaa. Työntajahan näkee minut kuitenkin elävänä työhaastattelussa.

Vierailija
7/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään näköjään jo sellaisella alalla, jossa ollaan asiakkaiden näkymättömissä. Hulluksi on maailma mennyt!

Vierailija
8/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi ellei liittyisi hakemaani työtehtävään oleellisesti. Jos se nyt olisi kuitenkin pakko tehdä niin kuvaisin varpaitani ja kertoisin vapaasti itsestäni. Eiköhän se tärkein viesti mene perille sillä.

Tuosta saa kyllä hullun maineen…

Vierailija
9/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. vuokratyöfirmat tykkää näistä. Ensin netissä täytetään lomake, siihen liitettynä CV, sitten työnhakuvideo, sitten haastattelukutsu...joo, ja paikka oli vihannespussittajan "virka".

Vierailija
10/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt muutaman kerran nauhoitettavan videohaastattelun Recrightissa. Siellä oli rekrytoijan tekemiä kysymysvideoita, joihin vastattiin nahoittamalla oma video. Yhdessä videossa piti aina esitellä itsensä.

Sellaista pelkkää esittelyvideota ilman kysymyksiä en ole vielä tehnyt. En ole koskaan käyttänyt mitään taustamusiikkia enkä editoinut videoitani - Recrightissa videoita ei edes ole mahdollista editoida ja ne lähetetään heti, kun on vastannut kaikkiin kysymyksiin. Laitan aina siistit ja puhtaat vaatteet päälle, kampaan hiukset ja laitan valot päälle, ettei videosta tule liian pimeä. Jos teet läppärillä, niin laita kirjoja tai jotain alle, että kamera on suunnilleen silmien korkeudella. Videon saa yleensä nauhoittaa puhelimellakin.

Kiitos, tutustun tuohon ja otan opikseni. Harmi, että enää ei ole tietosanakirjoja kotona eikä antikvariaateissa. Nyt ne olisivat hyviä läppärinalusia.

Vierailija
11/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää! Olen A.V. Mammanen, joka tekee intohimoista sisällöntuotantoa ilman palkkaakin. Tällä hetkellä olen töitä vailla, koska korona vei palkanlaskijan työni. Minulla ovat ilmoituksenne työnkuvaan sopivat X ja Y koulutus. Pikaisiin kuulumisiin.

(Eikä sitten heitetä lentosuukkoa lopussa vaikka mieli tekisi!)

Vierailija
12/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä jokin nasse-setä tyyppinen esitys...?

👍

Vierailija
13/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta saa kyllä hullun maineen…

Enpä usko, eikä sillä olisi minulle väliä vaikka joku niin ajattelisikin.

Vierailija
14/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin tekemään videoesittelyn. Minulle lähetettiin valmis kysymyslista johon tuli vastata.

Hoidin asian niin, että kirjoitin tietokoneeni näytölle puhumani tekstin juuri samalla murteella kuin itse puhun ja hioin puheen miellyttämään työnantajan korvaa. Sitten vaan laitoin kännykän roikkumaan tietokoneeni ylälaitaan, nauhoituksen päälle ja luin tietokoneeni näytöltä esittelyni. Mistään ei voinut nähdä, että luen valmista tekstiä lukuunottamatta etten ihan täysin suoraan katsonut suoraan kameraan.  

Lopputuloksena sain ensi yrittämällä työpaikan. 

Vierailija
16/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sMOO kirjoitti:

ehkäpä jokin nasse-setä tyyppinen esitys...?

👍

Videon ohjeistuksessa oli, että pitää olla hyvällä tuulella ja paremmat vaatteet päällä. Nasse-setä oli kyllä liiankin riehakkaan oloinen mutta vaatetuksesta olen kyllä epävarma 🤣!

Vierailija
17/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin tekemään videoesittelyn. Minulle lähetettiin valmis kysymyslista johon tuli vastata.

Hoidin asian niin, että kirjoitin tietokoneeni näytölle puhumani tekstin juuri samalla murteella kuin itse puhun ja hioin puheen miellyttämään työnantajan korvaa. Sitten vaan laitoin kännykän roikkumaan tietokoneeni ylälaitaan, nauhoituksen päälle ja luin tietokoneeni näytöltä esittelyni. Mistään ei voinut nähdä, että luen valmista tekstiä lukuunottamatta etten ihan täysin suoraan katsonut suoraan kameraan.  

Kuinka paljon sinun piti kehua itseäsi? Minua hirvittää tuo kehuminen kun olen enemmän hiljainen ihminen ja minua ei ole kyllä ikinä kehuttu muualla kuin koululiikunnan testeissä.

Voiko kehua olevansa huomaamaton?

Vierailija
18/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit vaan rohkeasti esiin ja vähän muutakin niin sillä paikka aukenee. Itse en kyllä alentuisi mitään videoita laittamaan sillä tämä kertoo kyykytyksestä.

Vierailija
19/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sinun piti kehua itseäsi? Minua hirvittää tuo kehuminen kun olen enemmän hiljainen ihminen ja minua ei ole kyllä ikinä kehuttu muualla kuin koululiikunnan testeissä.

Voiko kehua olevansa huomaamaton?

Sanot olevasi erittäin hyvä suustasi.

Vierailija
20/61 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein videon ja siitä tuli ihan selkeä ja hyvä. Rekrytoija kuitenkin kommentoi ettei se ollut ”tarpeeksi organisaation näköinen”. En sitten tiedä oliko hänellä vaan tunne että jotain pitää kommentoida vai mitä tarkoitti. Ärsytti kun sen videon kanssa meni mulla editointeineen varmaan päivä eikä sitä voi edes kierrättää eli laittaa muihin rekryihin liitteeksi. (piti oman esittelyn yms lisäksi ottaa yhteen tiettyyn pyydettyyn juttuun kantaa)

Reilumpaa olis pyytää videoita vaikka vasta kun kandi on päässyt rekryssä jatkoon eikä heti kaikilta automaattisesti liitteenä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan