Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kissan kanssa mennä kauppaan?

Vierailija
17.09.2014 |

Jos kissa on kuljetuslaukussa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kissani ahdistuu kantokopasta. Ja miksi edes raahaisin kissaani pienessä kopassa pitkin ruokakauppoja? Jos ennen reissuun lähtöä pitäisi kaupassa käydä, niin hoidan sen ennen lähtöä. Eläinliikkeisiin olen kyllä mennyt kissani kanssa valjaissa.

Vastaukseni on siis se, että vaikka saisin ottaa kisuni mukaan stokkan herkkuosastolle, niin en todellakaan ottaisi kissan oman hyvinvoinnin takia. Allergiaan en jaksa vedota, koska olen yltä päältä lemmikkieni karvoissa aina muutenkin. Usein jopa näkyvät selkeästi vaatteissani. Silti allergiakohtaukset tulevat ihmisillä vasta sitten, kun mainitsen lemmikkien omistamisesta. yhden käden sormilla voin laskea ne oikeat allergikot, jotka ovat oireilleet heti minut tavatessani. Usein toteavatkin minun heti olevan lemmikinomistaja, vaikka en ole ehtinyt suutani kunnolla aukaista.

En myöskään usko, että kaikki arvostavat minun ihania pikku kullannuppujani, vaikka minulle ne ovat maailman tärkeimpiä olentoja ;)

Vierailija
22/30 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ollu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustiin ja Mirriin ainakin saa! Kai ruokakauppaankin pikaisesti, kun eihän se kissa sieltä laatikosta pissi / allergisoi.

Vierailija
24/30 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että kaupassa-asiointi helpottuisi, kun ostokset tehdään etukäteen ennen matkalle lähtöä. Itse olen ennemmin ilman kauppatarpeita, kuin menisin kauppaan reppu selässä, kissankoppa toisessa ja joku vetolaukku toisessa ködessä. En siis ymmärrä, miksi sinne ruokakauppaan pitää änkeä just silloin, kun on reissussa? Eikös tätä voisi hoitaa etu- taikka jälkikäteen? Harvoin sieltä kaupasta tarvitaan just sillä hetkellä jotain just supertärkeää, jota ilman kuolee.

Vierailija
25/30 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lemmikki pitää ottaa mukaan kauppareissulle? Pärjäävät kotona sen aikaa, kun omistaja on kaupassa. Jos koiran tai kissan saa viedä kauppaan, niin mihin vedetään raja? Saako kauppaan viedä myös lehmän ja hevosen? Onko puudelilla ja tanskandogilla eroa? Jne.

Vierailija
26/30 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kysymys hätätapauksesta. Ei kai nyt kukaan muuten vaan kissaa kauppaan raahaa. 

Vierailija
27/30 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkoitan siis ruokakauppaa

T.ap

Vierailija
28/30 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.

Vierailija
29/30 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta kirjoitan tänne kun ihmettelin isommassa ruoka ja tavaraliikkeessä monilla olevan koiran ostoskärryssä.

Vierailija
30/30 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.allergia.fi/blogi/koiratkaupoissa/#edfe230a

"Maa- ja metsätalousministeriön uuden elintarvikehygienia-asetuksen mukaan lemmikin voi jatkossa ottaa ruokakauppaan mukaan. Jo aiemmin on ollut sallittua mennä kauppaan avustavan koiran, kuten opas-, kuulo- tai hypokoiran kanssa.

Asetuksen mukaan liikkeet voivat halutessaan kieltää lemmikin pääsyn kauppaan tai rajata sallitut lemmikit. Suostumuksesta ja mahdollisista rajauksista on ilmoitettava sisäänkäynnin luona. On mahdollista hyväksyä tiloihin esimerkiksi vain pieniä sylikoiria tai muita sylissä kulkevia lemmikkejä."

https://finlex.fi/fi/laki/alkup/2021/20210318#Pidp447262384 (Elintarvikehygieniasetus, jos halutte lukea tarkemmin)