en ymmärrä ihmisiä, jotka vihaavat koiria
Kuinka on mahdollista vihata näitä suloisia otuksia:).
Kommentit (40)
ymmärrätkö sitten ihmisiä, jotka pelkäävät tai arastelevat koiria?
Mä tavallaan ymmärrän kyllä, vaikka itse rakastan niitä. (Vastaavasti vihaan esim. lapsia...)
Mutta se, että kokee vihoissaan tarvetta levittää myrkkylihapullia luontoon, menee yli mun ymmärryksen. Siinä ei taida enää edes olla kyse pelkästä vihasta, vaan vakavista mielen ongelmista. :/
Jotkut vihaavat lapsia, jotkut koiria. Fiksu ei kumpiakaan, vaan kohtelee kaikkia olentoja kunnioittavasti.
En vihaa koiria mutten ikinä suostuisi ottamaan lemmikiksi, kuten kissaakaan. Muiden koirat ok. En tykkää hajusta, sotkusta ja karvoista kotonani. Jotkut ovat myös allergisia ja siksi välttelevät.
Koira on ihmisen paras ystävä! Toiset ei vaan tykkää niistä ja toiset tykkää hulluna :-D
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:20"]Mä tavallaan ymmärrän kyllä, vaikka itse rakastan niitä. (Vastaavasti vihaan esim. lapsia...)
Mutta se, että kokee vihoissaan tarvetta levittää myrkkylihapullia luontoon, menee yli mun ymmärryksen. Siinä ei taida enää edes olla kyse pelkästä vihasta, vaan vakavista mielen ongelmista. :/
[/quote]
Mun mielestä taas lasten vihaaminen kertoo vakavista mielenterveysongelmista, jotain selvittämättömiä lapsuustraumoja ehkäpä. Onhan tuo myrkyn levittäminenkin hullujen hommaa.
No en sanoisi vihaavani koiria. Minä pelkään niitä, olen myös ihan oikeasti niille allerginen (tulee hengenahdistusta ja iho alkaa kutisemaan jos olen samoissa tiloissa niiden kanssa).
Pelko johtuu siitä että minua on kahdesti koira purrut. Molemmilla kerroilla tuli haava joka vaati tikkausta. Lisäksi pari kertaa koira on roikkunut hampaillaan housunlahkeessani ja pari kertaa iso koira on hyppinyt minua vasten ja kaatanut minut.
Näistä syistä vältän koira kontakteja. Jokaisella edellä mainitulla kerralla on sanottu "se on ihan kiltti" tai "se haluaa vain leikkiä". Sitten kun pureminen on tapahtunut todetaan "meidän rekku ei ole koskaan ennen tehnyt tuollaista".
En käyttäydy vastaan tulevia kohtaan mitenkään agressiivisesti, hiippailevasti tai metelöivästi. Koitan vain kiertää ne kaukaa ja vältellä niitä.
No en mäkään sellaisia ymmärrä jotka vihaa koiria, kissoja, lapsia jne. Ymmärrän kyllä jos ei pidä ko. asioista.
no, mä en vihaa koiria, mutta mun vanhemmat on aina olleet kykenemättömiä kouluttamaan koiria mitä meillä on ollut, ja lisäksi jotenkin pidän koiria ällöttävinä. En vihaa mutta itse en hankkisi.
En vihaa koiria, siis kaikkia, mutta en erityisemmin pidä isoista irrallaan juoksevista koirista, jotka hyppivät kohti lapsia, aikuisia, autoja ja lastenvaunuja.Olen myös törmännyt yksilöön, joka ei koskaan tee kellekään mitään ja sitten se vain upotti hampaansa minuun ohi kulkiessani. Olen kasvanut koirien kanssa, joten en pelkää niitä, mutta en erityisemmin koe suurta rakkautta eläintä kohtaan, kun vika on ns.hihnan toisessa päässä.Kärsin itse allergiasta ja siksi kotiini ei ole koiria toistaiseksi muuttanut.
Ymmärrän ihmisiä jotka pelkäävät. Heille on mahdollisesti jäänyt negatiivinen trauma jostain koiran kanssa käydystä tilanteesta. Sitten he yleistävät sen negatiivisen kokemuksen jokaiseen mahdolliseen koiraan mikä on väärin. Pääsisitte parhaiten pelostanne kun kohtaisitte suloisia ja ystävällisiä koiraluonteita. Kokisitte minkälaista rakkautta nämä antavat teille:). -ap
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:19"]ymmärrätkö sitten ihmisiä, jotka pelkäävät tai arastelevat koiria?
[/quote]Pelkääminen ja vihaaminen nyt ovat ihan eri asioita.
Jep. Jotkut sairaat yksilöt tälläkin palstalla ovat kykeneviä pelastamaan palavasta talosta ennemmin vieraan lapsen, kuin oman koiran. Hyi helvetti!
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:34"]Ymmärrän ihmisiä jotka pelkäävät. Heille on mahdollisesti jäänyt negatiivinen trauma jostain koiran kanssa käydystä tilanteesta. Sitten he yleistävät sen negatiivisen kokemuksen jokaiseen mahdolliseen koiraan mikä on väärin. Pääsisitte parhaiten pelostanne kun kohtaisitte suloisia ja ystävällisiä koiraluonteita. Kokisitte minkälaista rakkautta nämä antavat teille:). -ap
[/quote]
Kun itse sanoit vihaavasi lapsia, niin toimisiko sinulle sitten vihan taltuttamiseen tapaamiset ihanien ja suloisten lasten kanssa? Ne voisivat antaa sinulle niin paljon rakkautta :) Mietihän nyt.
Mä pelkään koiria tosi paljon, ihan sellaisia kiltisti käyttäytyviäkin. Ainoastaan parhaan kaverin koiraa olen oppinut sietämään samassa tilassa lyhyitä aikoja, kun sille olen "altistunut" niin usein, mutta en ikinä silitä sitä tai halua, että se tulee lähelle. Ystäväni onneksi ymmärtää tämän.
Joka kerta kun ihan mikä tahansa koira tulee lähelle, mulla menee automaattisesti silmät kiinni, kädet nyrkkiin ja koko kroppa jännittyy. Ei ole kerta tai kaksi kun olen alkanut ihan spontaanisti alkanut itkeä, kun koira on alkanut haistella tai haukkua, saati sitten että on hypännyt mua vasten.
99% koirien omistajista ei pysty ymmärtämään että ihan oikeasti pelkään, vaan kommentti on lähes joka kerta, että meidän koira on tosi kiltti ja se vain haluaa tutustua. Tällaiset kommentit on erityisen naurettavia sellaisissa tilanteissa, kun tosiaan olen silmät kiinni paikoilleni jähmettyneenä tai jopa itken. Kaikki ei edes silloin tajua vetää sitä koiraansa loitommalle, vaan iloisesti huikailevat, että Rekku on niin sosiaalinen koira, että haluaa tulla aina tervehtimään.
Kyllähän tää pelko jonkin asteiseen koiravihaankin on kaiketi johtanut.
Ihmisillä, jotka sanovat vihaavansa lapsia tai eläimiä, on päässä vikaa.
Mitä vittua en oo sanonut että vihaan lapsia. T.AP
En pidä koirista, en ainoastakaan koirasta. On myös muutama koirayksilö (& niiden omistaja) jotka ärsyttävät minua siinä määrin, että voin jopa sanoa vihaavani niitä. Vihaan koiria, jotka räkyttävät yötä päivää seinän takana, hyppivät päälle, käyttäytyvät muutenkin agressiivisesti ja vielä ulostavat kulkuväylille.
Ymmärrän, että joku saa iloa koirastaan. Minä en nauti sellaisesta huomiosta/hellyydestä tms mitä koira voi antaa.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:43"]Mitä vittua en oo sanonut että vihaan lapsia. T.AP
[/quote]
Se oli sitten joku muu koirien rakastaja-lasten vihaaja. Pahoittelut.
Täytyy olla hiukan pimee päästä et kykenee vihaamaa koirii