Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet sotkevat käytöstavat ja tasa-arvon?

Vierailija
21.08.2021 |

Eihän niillä ole mitään tekemistä keskenään. Tasa-arvoinen voi olla, vaikka käyttäytyykin herrasmiesmäisesti. Tasa-arvossa puhutaan samanlaisista oikeuksista tehdä päätöksiä koskien perhettä, taloutta, asumista ei esim. oven avaamista.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samantekevää, mitä palstaukot sanovat. Kylmä totuus on se että hyväkäytöksiset miehet on niitä, joista naiset lähestulkoon taistelevat tuolla oikeassa maailmassa. Ja tosiaan; kohteliaisuus ja ystävällisyys ei liity tasa-arvoon millään tavalla. Nämä miehet ovat miellyttävää seuraa. Mutta eläkää toki niinkuin lystäätte, ensi kerralla kun pohditte naisettomuuttanne, muistakaa että huonot käytöstavat ja junttimaisuus on varmasti yksi iso syy siihen, miksei naisia kiinnosta. T: hyväkäytöksisen miehen kanssa tasa-arvoisessa suhteessa elävä nainen

Eihän siitä ollutkaan kyse, itselläni on kyllä kovasti halua olla perinteisellä tavalla herrasmies, mutta naisten kaksinaamaisuus hieman sapettaa. Ja taistelemaan joudutte, koska herrasmiehillä on myös standaradinsa naisille...

Valitettavasti kylläkin siksi, koska heitä on täällä niin vähän. Jostain syystä suomessa pojille ei opeteta hyviä tapoja useinkaan. Pienestä asti ajatusmaailma tuntuu olevan että tytöt käyttäytyy hyvin ja pojat on poikia.

Vierailija
42/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samantekevää, mitä palstaukot sanovat. Kylmä totuus on se että hyväkäytöksiset miehet on niitä, joista naiset lähestulkoon taistelevat tuolla oikeassa maailmassa. Ja tosiaan; kohteliaisuus ja ystävällisyys ei liity tasa-arvoon millään tavalla. Nämä miehet ovat miellyttävää seuraa. Mutta eläkää toki niinkuin lystäätte, ensi kerralla kun pohditte naisettomuuttanne, muistakaa että huonot käytöstavat ja junttimaisuus on varmasti yksi iso syy siihen, miksei naisia kiinnosta. T: hyväkäytöksisen miehen kanssa tasa-arvoisessa suhteessa elävä nainen

Eihän siitä ollutkaan kyse, itselläni on kyllä kovasti halua olla perinteisellä tavalla herrasmies, mutta naisten kaksinaamaisuus hieman sapettaa. Ja taistelemaan joudutte, koska herrasmiehillä on myös standaradinsa naisille...

Ilmeisesti et ole herrasmies, jos joudut kovasti haluamaan ja yrittämään?

Ilkeitä naisia kohtaan ei luonnollisesti olekaan halua käyttäytyä herrasmiesmäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmiestapojen aikaan olivat rakastajattaretkin sallittuja. Kannatan palaamista hyviin tapoihin.

Vierailija
44/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et ole herrasmies, jos joudut kovasti haluamaan ja yrittämään?

Ilkeitä naisia kohtaan ei luonnollisesti olekaan halua käyttäytyä herrasmiesmäisesti.

Hm, mä näkisin, että kaikkia kohdellaan vähintään asiallisesti eli peruskohteliaasti. Törpöksi ei suinkaan tarvitse alentua. Ilkeiden ihmisten kanssa ei kannata yleensäkään olla tekemisissä.

Vierailija
45/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoiset defenssit sieltä. Nämä on nähty niin miljoonatsiljoonaa kertaa. Tehdään tämmöinen u lina-aloitus ja sitten sanotaan vähän ajan päästä kuinka on samantekevää mitä palstaukot sanovat.😂😂😂

Niitä keille on aivan samantekevää mitä palstaukot sanovat, eivät ole koko palstalla pyörimässä ollenkaan, varsinkaan tämmöisissä ketjuissa eikä varsinkaan tekemässä tämmöisiä aloituksia ja kommentoimassa niihen kuinka heitä ei kiinnosta. 

Vierailija
46/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoiset defenssit sieltä. Nämä on nähty niin miljoonatsiljoonaa kertaa. Tehdään tämmöinen u lina-aloitus ja sitten sanotaan vähän ajan päästä kuinka on samantekevää mitä palstaukot sanovat.😂😂😂

Niitä keille on aivan samantekevää mitä palstaukot sanovat, eivät ole koko palstalla pyörimässä ollenkaan, varsinkaan tämmöisissä ketjuissa eikä varsinkaan tekemässä tämmöisiä aloituksia ja kommentoimassa niihen kuinka heitä ei kiinnosta. 

Minä en ole tätä ketjua aloittanut. Kunhan halusin ilmaista mielipiteeni oman kokemukseni kautta, kun ajatusmaailma täällä tuntuu usein miehillä olevan aika päinvastainen. Tekstisi perusteella vaikutat aika nuorelta. Ehkä sinäkin aikuistumisen myötä ymmärrät...

Vierailija
47/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrasmiestapojen aikaan olivat rakastajattaretkin sallittuja. Kannatan palaamista hyviin tapoihin.

Silloin naisillakin oli omat seikkailunsa.

Vierailija
48/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille se oma puoliso on pahin vihollinen, jonka elämä pitää tehdä mahdollisimman surkeaksi.

Päättelitkö tämän siitä ettet avaa kädettömälle miehellesi ovia?

On ihan peruskohteliaisuutta, että ensin ovelle ehtivä avaa sen toiselle. Ei maksa mitään ja kummallekin tulee hyvä mieli.

Entä autatko miehelle takin päälle ja autat kantamaan aina osan tavaroista?

Minulle ei ole auttanut takkia päälle muut kuin pari esimiestä. Miehelle autoin silloin, kun hänellä oli käsi kipeä. Kaupasta on kannettavaa ihan kummallekin. Jos mies tunkee yhden kassin ihan täyteen vaikka ne voisi jakaa kahteen kassiin, niin mies kantaa kassin sitten itse.

Oliko sinulla siis silloin käsi kipeä?

Onko kiva olla joka ketjussa tahallaan väärinymmärtäjä? Vai etkö oppinut koulussa kunnolla sisälukutaitoa?

Vierailija
49/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat on sukupuolierityisiä, siksi kai.

Vierailija
50/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille se oma puoliso on pahin vihollinen, jonka elämä pitää tehdä mahdollisimman surkeaksi.

Päättelitkö tämän siitä ettet avaa kädettömälle miehellesi ovia?

On ihan peruskohteliaisuutta, että ensin ovelle ehtivä avaa sen toiselle. Ei maksa mitään ja kummallekin tulee hyvä mieli.

Entä autatko miehelle takin päälle ja autat kantamaan aina osan tavaroista?

Minulle ei ole auttanut takkia päälle muut kuin pari esimiestä. Miehelle autoin silloin, kun hänellä oli käsi kipeä. Kaupasta on kannettavaa ihan kummallekin. Jos mies tunkee yhden kassin ihan täyteen vaikka ne voisi jakaa kahteen kassiin, niin mies kantaa kassin sitten itse.

Oliko sinulla siis silloin käsi kipeä?

Onko kiva olla joka ketjussa tahallaan väärinymmärtäjä? Vai etkö oppinut koulussa kunnolla sisälukutaitoa?

Palstan ankein tyyppi. Joka ketjussa vänkäämässä ja haukkumassa naisia. 

Vierailija
51/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nämä ”käytöstavat” lähtevät olettamuksesta että nainen on heikompi sukupuoli jota tulee suojella ja auttaa… mutta näinä päivinä me tiedämme paremmin, kait?

Nainen on heikompi sukupuoli, jota tulee suojella ja auttaa.

Vierailija
52/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työkaveri (mies) kerran sanoi, kun tulin melkein hänen perässään ovesta, että "koska nykyään on tasa-arvo, en jää pitämään ovea sulle auki". En tiedä oliko kyseessä huono läppä vai mikä, mutta todellakaan ei pitänyt ovea auki. Mainittakoon, että toisessa kädessä mulla oli kahvikuppi ja toisessa kannettava tietokone laukussa joten apu oven aukipitämisessä olisi ollut ihan jees. 

No onpa ihme tyyppi. Itse pidän ovia auki niin naisille kuin miehille, jos huomaan tilanteen jossa toisella on kädet täynnä tms. Jonossa olen päästänyt edelle niin miehiä, naisia, kuin teinejäkin. En ole ajatellut kyse olevan tasa-arvosta.

Sen kyllä olen pannut merkille että miehet saattavat hölmistyä niin etteivät saa sanaa suustaan, ilmeisesti.

Vierailija
53/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinoita ei poimita pullista. Koko pulla syödään ja tuossa on naisille ikäviäkin asioita.

mies53v

Vierailija
54/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle työkaveri (mies) kerran sanoi, kun tulin melkein hänen perässään ovesta, että "koska nykyään on tasa-arvo, en jää pitämään ovea sulle auki". En tiedä oliko kyseessä huono läppä vai mikä, mutta todellakaan ei pitänyt ovea auki. Mainittakoon, että toisessa kädessä mulla oli kahvikuppi ja toisessa kannettava tietokone laukussa joten apu oven aukipitämisessä olisi ollut ihan jees. 

No onpa ihme tyyppi. Itse pidän ovia auki niin naisille kuin miehille, jos huomaan tilanteen jossa toisella on kädet täynnä tms. Jonossa olen päästänyt edelle niin miehiä, naisia, kuin teinejäkin. En ole ajatellut kyse olevan tasa-arvosta.

Sen kyllä olen pannut merkille että miehet saattavat hölmistyä niin etteivät saa sanaa suustaan, ilmeisesti.

Kerran kaupassa minun takana jonossa oli nuori mies, jonka ainoa ostos oli kaljapakkaus. Sanoin änelle, että voi mennä minun edelle, kun minulla on enemmän tavaraa. Mies kiitti ilahtuneena ja muutaman lauseen verran juteltiin. Hitsi vie, kun tein tyhmästi, se taisi kuitenkin pahoittaa tuosta mielensä.

Vierailija
55/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska esim oven avaaminen ei todellakaan ole herrasmiesmäinen asia vaan se on ihan yhtälailla tasa-arvoon lukeutuva kuin kokkaaminen. Miksi miehen pitäisi olla Jumala, mutta listaa yksikin asia tai ele minkä nainen tekisi miestään miellyttääkseen? Niitä ei vain ole.

Vierailija
56/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kylläkin siksi, koska heitä on täällä niin vähän. Jostain syystä suomessa pojille ei opeteta hyviä tapoja useinkaan. Pienestä asti ajatusmaailma tuntuu olevan että tytöt käyttäytyy hyvin ja pojat on poikia.

Nimenomaan ajatusmallina täällä tytöt käyttäytyvät hyvin, mutta kun se ei ole niin. Suomalainen nainen on itse se sika joka vielä kehtaa vaatia mieheltä enemmän kuin itsellään on antaa...

Vierailija
57/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan miehet heittivät takkinsa vesilätäkköön, että naisen ei tarvi kastella kenkiään? Nyt? Ei puhettakaan sellaisesta!

Vierailija
58/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei arvosteta perinteisiä sukupuolirooleja. Siitä se johtuu.

Vierailija
59/59 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Tasa-arvoinen voi olla, vaikka käyttäytyykin herrasmiesmäisesti. ”

odotat siis, että mies olisi maksaja, kuljettaja ja ovien availija?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme