ÄLÄ TEE TÄTÄ KAUPASSA!!!
Listataan asioita, mitä ei ole hyväksyttävää tehdä kaupassa, ihan missä kaupassa vaan. Älä aivastele vihannesten päälle ja hypistele kaikkia tomaatteja littanaksi tarkistaaksesi, mikä niistä on tarpeeksi kypsä!!! Muut eivät halua basillisia litsaantuneita tomaattejasi!!!
Kommentit (234)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 08:34"]
Luin melkein koko ketjun. Tosi asia on, ettei suomalaisia ole alunperin tarkoitettu elämään missään taajamissa. Kaikki vaan jonnekin metsiin, missä voivat epäluuloisina kyräillä, ettei vaan kukaan tule liian lähelle.
[/quote]
Näin sen vois todeta, kyllä
Opeta lapsillesi käytössääntöjä ennen kuin tuot heidät kauppaan. Mm. se on hyvä opettaa, ettei kassan päätyyn kuulu juosta ensimmäisenä hypistelemään vieraiden ihmisten tavaroita, vaan odotetaan omaa vuoroa ja omia tavaroita.
Älä koske toisen ihmisen ostoksiin. Jos olen ladannut tietyssä järjestyksessä omat ostokseni hihnalle, sinun ei kuulu niitä järjestää enää uudelleen!
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:49"]
älä tuo huutavia kakaroitasi sinne. käy kaupassa ilman niitä tai pyydä miestäsi käymään yksin.
n. 8v on hyvä ikä alkaa tuomaan niitä kauppaan
[/quote]Mitähän mahtaisit suositella yh-vanhemmille...
[/quote]
kaupassa voi käydä kun lapset koulussa. myös kauppakassi-palveluita löytyy netissä vaikka kuinka paljon
[/quote]Yh-vanhemmat ovat siis mielestäsi automaattisesti työttömiä?
[/quote]
Ja joutuvat myös näkemään nälkää siihen asti, kunnes lapset menevät kouluun.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 08:37"]ÄLÄ TUKI KÄYTÄVIÄ!
- Olemalla sunnuntaikävelyllä siellä kaupassa, jos haluat hidastella ja katsella maisemia, mene ulos kävelylle älä ruokakauppaan.
- Älä pysähdy keskelle käytävää yhtä äkkiä miettimään, että mitä mä tarvitsinkaan, mene syrjään pohtimaan.
- Älä jää rupattelemaan keskelle käytävää Pirkko-Matin kanssa, jonka näit viimeksi yläasteella. Ymmärrän, että ette ole nähneet moneen vuoteen ja on paljon kuulumisia vaihdettavana, mutta niiden vaihto ei kuulu keskelle ruokakaupan käytävää. Menkää kahville jumalauta!
- Jos pysähdyt maistelemaan maistiaisia, älä jätä niitä kärryjä siihen kohtaan missä huomasit, että hei ilmasta ruokaa. Ne maistiaiset eivät lopu puolessa minuutissa, jonka käytät siihen, että siirrät ne kärrysi johonkin järkevään paikkaan. Niin, että muut ihmiset pääsevät kulkemaan vaikka sä päätät maistella.
- Kun jonotat tai asioit lihatiskillä, kalatiskillä tai jollain saman tapaisella. Niin älä ota koko sukuasi mukaan valitsemaan sitä lohifilettäsi. Siellä on muitakin, jotka haluavat valita mitä ottavat, on vaikeaa nähdä mitä on tarjolla, kun sinä seisot siinä miehesi, lapsiesi, lapsenlapsiesi, kaimojen, kummien ja naapurin Pirkon kanssa edessä, vaikka vain teistä yhdellä on asiaa koko tiskille.
- Mammutti markkinoilla sun muilla päivillä, kun käytävät ovat täynnä alelaareja ja tarjouksia. Ota huomioon jos pysähdyt yhden laarin kohdalle pohtimaan, että kuinka monta senttiä mä säätänkään, kun ostan nää kaks shampoota tästä. Niin tukit koko vitun käytävän, joten parkkeeraa kärrysi sivuun tai tee laskutoimituksesi muualla ja hae tai ole hakematta sitten ne shampoosi.
[/quote]
Nuo yhtääkkiä pysähtyjät vielä usein katsovat vihaisesti, kun ostoskärryt tömähtää niiden pyllyn, kun ei siinä ajassa ehtinyt pysäyttämään kärryjä, kun joku päätti äkki jarruttaa.
Luin melkein koko ketjun. Tosi asia on, ettei suomalaisia ole alunperin tarkoitettu elämään missään taajamissa. Kaikki vaan jonnekin metsiin, missä voivat epäluuloisina kyräillä, ettei vaan kukaan tule liian lähelle.
[/quote]
Näin se taitaa olla. Kun yleinen mentaliteetti on se, ettei vieraille ihmisille yksinkertaisesti voi sanoa mitään, syntyy ahdistus siitä, että toiset ihmiset ovat kaupassa tiellä ja häiriöksi.
Hä, ap, etkö pese tomaatteja ennen syöntiä? Ethän tiedä niiden olosuhteitakaan mistä ne tulevat. Kuka ja mikä niihin on koskenut.
Älä aivasta kämmeniin, älä misään, älä varsinkaan kaupassa. Tätä näkee todella usein. Suurin osa aivastaa kämmeniin ja sen jälkee tietysti tartutaan taas ostoskärryn kahvaan tai kosketellaan elintarvikkeita.
[/quote]Ei. Ongelmahan on se että ei osata käyttäytyä muiden seurassa. Suomalaiset ovat juntteja.
Älä jää norkoilemaan maistatuspisteeille. Jos haluat maistaa, niin maista ja ota tuote jos haluat ja jatka matkaasi. Siihen pisteen etupuolelle ei tarvitse jäädä väijymään että milloin on sopiva hetki hyökätä hakemaan maistiainen, eikä maistamisen jälkeen tarvi keksi mitään sanottavaa maistattajalle ja selitellä miksi ei juuri nyt kuitenkaan osta tuoetetta.
Itse vältän käymästä kaupassa perjantai-iltapäivisin, koska juuri silloin näillä maistatuspisteillä on joskus jopa jonoa, niin että siitä ei pääse ohi. Vihaan tätä.
Kaikkein raivostuttavimpia on ne jotka pukkii jonossa kärryllään seuraavan takapuoleen! Miksi?!
Kopeleoikaa tomaatteja ja ostakaa vain hyvät tuotteet. Niin saadaan kauppias satsaamaan laatuun. Kuka ostaa summassa? Ei ihme, että laadusta ei kaupassakaan välitetä.
Älä osta summassa, vaan tarkista tuote.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 07:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 19:51"]Jätän yleensä tahallaan laittamatta sen kapulan ostosten jälkeen hihnalle enkä KOSKAAN jää odottamaan että minua edellä oleva laittaa kapulan hihnalle. Ihan vain koska ärsyttää nämä sääntöuskovaiset pilkunnussijat jotka ilmeisesti uskovat että maailma pelastuu kunhan vain noudattaa jotain naurettavaa kapulan laita sääntöuskovaiset. Joskus en laita kapulaa ollenkaan vaan tyydyn hukkaan kassalle että tästä poikki, mikä Suomessa on kai ihan kauhea rikos kun siinähän joutuu puhumaan kassalle. [/quote] Jos mun edessä oleva ei vaivaudu pistämään kapulaa niin en pistä sitä sen puolesta. Vaan lappaan ostokset hihnalle siihen perään ja yleensä siinä kohtaa se edessä oleva tunkee sen kapulan väliin alta aikayksikön. Joskus ei eikä edes tajua sanoa kassalle ennen kuin pari mun tavaraa on mennyt sinne omien ostosten joukkoon ja tulee kauhea säätäminen, kun peruttaa ne ostokset. Ehkä se sitten ensikerralla muistaa tuon viivästymisen takia :)
[/quote]
Ja mulla jos joku tollo tunkee tavaransa omieni joukkoon, niin siinähän odottelee ja ihmettelee, kun niitä selvitellään. Ei ole yhtään mun ongelmani, aikaa on.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 08:00"]
lidlissä käy vähiten lapsiperheitä. Ne on ne isommat marketit, prisma ja sittari jotka ne vetää. lapset jätetään sinne leluhyllyjä kattomaan kun vanhemmat tekee rauhassa ostokset. Haahulievat sitten käytäviä pitkien etsien vanhempia itkukurkussa joten asetelma on jo siinä vaiheessa valmis.
[/quote]
Tai sitten menevät infoon kertomaan, että vanhemmat on hukassa ja sitten kuulutetaan. Loppu hyvin ja kaikilla ihan hyvä mieli. Siis meillä näin.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 08:50"]
Älä aivasta kämmeniin, älä misään, älä varsinkaan kaupassa. Tätä näkee todella usein. Suurin osa aivastaa kämmeniin ja sen jälkee tietysti tartutaan taas ostoskärryn kahvaan tai kosketellaan elintarvikkeita.
[/quote] Ihanaa ottaa vaihtorahat myyjältä joka on juuri aivastanut kunnon flunssapärskäyksen kämmeniinsä!
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 01:12"]
Saako avata suihkugeelejä ja haistella? Tähän sorrun.
[/quote]
Minä myös. En halua ostaa summassa jotain suihkushampoota, joka haisee kamalalle.
[/quote]Urpot! Teidänlaisten takia olen monesti saanut muovailuvahalta/sinitarralta haiskahtavaa pilallemennyttä shampoota tai dödöä kaupasta! EI NIITÄ PURKKEJA SAA AVATA, TUOTE MENEE PILALLE, ELTAANTUU!!!
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 01:43"]ÄLÄ VITTU SAATANA TUKI NIITÄ KÄYTÄVIÄ NIILLÄ SAAMARIN OSTOSKÄRRYILLÄSI JA HEHTAARINKOKOISELLA PERSEELLÄSI. KIITOS.
[/quote]
Älä huuva
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:57"]First in, first out. Älä kaiva maitohyllystä taaimpaisia maitoja vaan ota edestä. [/quote]Mä ainakin lasken parasta ennen päivät.Mitä järkeä ostaa maitoa useampi purkki jos ei ennätä juoda ja ne pilaantuu?!
[/quote]Tällä toiminnallasi aiheutat sen että kaupalle tulee lisää TURHAA hävikkiä, joka aiheuttaa sen että hinnat nousee jnejne..
[/quote]
Tuolla logiikalla pitäisi kaupasta aina ostaa jotain ylimääräistä kaupan tukemiseksi. Kauppias voisi vaikka listata tuotteita, joissa on paras kate. Otatko hevistäkin ne nuupahtaneet tai yliraaat yksilöt , että menevät varmasti kaupaksi?
ÄLKÄÄ OSTAKO RUOKAA! VAIN KARKKIA! :D:D:D:D
Hmm... Kai tiedät että ne tomaatit on valmiiksi jo täynnä myrkkyjä ja ne todella kannattaa muutenkin pestä... Aika hyvin saat puhtaat vihannekset ja hedelmät kun liotat niitä etikka/sitruuna vedessä 5-10 min, jonka jälkeen huuhtelu.
Kyllä niitä hedelmiä ja vihanneksia saa ja on hyväkin tunnustella...
ÄLÄ TUKI KÄYTÄVIÄ!
- Olemalla sunnuntaikävelyllä siellä kaupassa, jos haluat hidastella ja katsella maisemia, mene ulos kävelylle älä ruokakauppaan.
- Älä pysähdy keskelle käytävää yhtä äkkiä miettimään, että mitä mä tarvitsinkaan, mene syrjään pohtimaan.
- Älä jää rupattelemaan keskelle käytävää Pirkko-Matin kanssa, jonka näit viimeksi yläasteella. Ymmärrän, että ette ole nähneet moneen vuoteen ja on paljon kuulumisia vaihdettavana, mutta niiden vaihto ei kuulu keskelle ruokakaupan käytävää. Menkää kahville jumalauta!
- Jos pysähdyt maistelemaan maistiaisia, älä jätä niitä kärryjä siihen kohtaan missä huomasit, että hei ilmasta ruokaa. Ne maistiaiset eivät lopu puolessa minuutissa, jonka käytät siihen, että siirrät ne kärrysi johonkin järkevään paikkaan. Niin, että muut ihmiset pääsevät kulkemaan vaikka sä päätät maistella.
- Kun jonotat tai asioit lihatiskillä, kalatiskillä tai jollain saman tapaisella. Niin älä ota koko sukuasi mukaan valitsemaan sitä lohifilettäsi. Siellä on muitakin, jotka haluavat valita mitä ottavat, on vaikeaa nähdä mitä on tarjolla, kun sinä seisot siinä miehesi, lapsiesi, lapsenlapsiesi, kaimojen, kummien ja naapurin Pirkon kanssa edessä, vaikka vain teistä yhdellä on asiaa koko tiskille.
- Mammutti markkinoilla sun muilla päivillä, kun käytävät ovat täynnä alelaareja ja tarjouksia. Ota huomioon jos pysähdyt yhden laarin kohdalle pohtimaan, että kuinka monta senttiä mä säätänkään, kun ostan nää kaks shampoota tästä. Niin tukit koko vitun käytävän, joten parkkeeraa kärrysi sivuun tai tee laskutoimituksesi muualla ja hae tai ole hakematta sitten ne shampoosi.