ÄLÄ TEE TÄTÄ KAUPASSA!!!
Listataan asioita, mitä ei ole hyväksyttävää tehdä kaupassa, ihan missä kaupassa vaan. Älä aivastele vihannesten päälle ja hypistele kaikkia tomaatteja littanaksi tarkistaaksesi, mikä niistä on tarpeeksi kypsä!!! Muut eivät halua basillisia litsaantuneita tomaattejasi!!!
Kommentit (234)
En tule ikinä unohtamaan tuota "Mies hyväili tomaatteja"- juttua. :D
Haluan asioida rauhassa, joten kassajonossa pitää antaa edellisen maksaa rauhassa ja antaa toisten laittaa ostokset rauhassa hihnalle. Ostoskärryillä ei saa töniä kassajonossa!! Kassahihnalle pitää laittaa omien ostosten jälkeen ITSE se välikapula.
Penskat kotiin, kiitos, jos eivät osaa käyttäytyä. Ja voisi olla hyvä pitää huoli, että lapset eivät itse ota irtokarkkeja.
Jätän yleensä tahallaan laittamatta sen kapulan ostosten jälkeen hihnalle enkä KOSKAAN jää odottamaan että minua edellä oleva laittaa kapulan hihnalle. Ihan vain koska ärsyttää nämä sääntöuskovaiset pilkunnussijat jotka ilmeisesti uskovat että maailma pelastuu kunhan vain noudattaa jotain naurettavaa kapulan laita sääntöuskovaiset. Joskus en laita kapulaa ollenkaan vaan tyydyn hukkaan kassalle että tästä poikki, mikä Suomessa on kai ihan kauhea rikos kun siinähän joutuu puhumaan kassalle.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 19:51"]Jätän yleensä tahallaan laittamatta sen kapulan ostosten jälkeen hihnalle enkä KOSKAAN jää odottamaan että minua edellä oleva laittaa kapulan hihnalle. Ihan vain koska ärsyttää nämä sääntöuskovaiset pilkunnussijat jotka ilmeisesti uskovat että maailma pelastuu kunhan vain noudattaa jotain naurettavaa kapulan laita sääntöuskovaiset. Joskus en laita kapulaa ollenkaan vaan tyydyn hukkaan kassalle että tästä poikki, mikä Suomessa on kai ihan kauhea rikos kun siinähän joutuu puhumaan kassalle.
[/quote]
"Kapulanlaittosääntöä" - terv. Autocorrect
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:57"]First in, first out. Älä kaiva maitohyllystä taaimpaisia maitoja vaan ota edestä. [/quote]Mä ainakin lasken parasta ennen päivät.Mitä järkeä ostaa maitoa useampi purkki jos ei ennätä juoda ja ne pilaantuu?!
[/quote]Tällä toiminnallasi aiheutat sen että kaupalle tulee lisää TURHAA hävikkiä, joka aiheuttaa sen että hinnat nousee jnejne..
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:52"]
Pehe-elämää ei voi eikä tarvitsekkaan säätää sen mukaan mitä joku kiukkunen lapseton vanhapiika haluaa. Se vai on niin että lapset on ihmisiä siinä kuin aikuisetkin ja heillä on oikeus käydä kaupassa samalla lailla. Ottakaa lapset mukaan jotta he oppivat mistä se ruoka haetaan ja oppivat käymään kaupassa. Eihän sitä muuten opi. Ne joita lapset häiritsee käykää te illalla sillä silloin ei lapsiperheessä enään joudeta kauppaan, silloin on jo lasten iltapuhteet menossa.
[/quote]Lapsia, kuten vanhempia on kahdenlaisia. On ne rääkyvät, riehuvat, räyhäävät, kiljuvat, lääppivät ja kaupan tavaroita mussuttavat Aada-Olavit ja sitten on ne lapset jotka on opetettu käyttäytymään. Sitten on ne hälläväliä vanhemmat, joiden lapset saa perseillä ja häiritä muita kuten haluaa ja sitten ne vanhemmat jotka pitää huolen että lapset käyttäytyy. Ne kersat joilla ei ole käytöstapoja, olisi syytä raahata ulos kaupasta ja autoon istumaan, jos ei osaa käyttäytyä. Omat lapset ei ikinä ole aiheuttaneet häiriöitä kaupassa tai muuallakaan ja esim. viime lauantaina olimme isolla porukalla ravintolassa syömässä illalla, minulla oli mukana 3,5v tyttäremme ja voin vannoa että edes vannoutuneinkaan vela ei olisi löytänyt moittimista. Tyttö istui kiltisti pöydässä koko ajan, ei kiljunut,ei edes korottanut ääntään, riehunut, juoksennellut tms. Jutteli nätisti seurueen kanssa, söi ruokansa kun se tuli ja jopa tilasi itse, kiitti kun tarjoilija toi ruuan. Kukaan ei siis käytännössä voinut edes huomata että seurueessamme oli lapsi, ellei sinne katsonut..
Älä mene kassalla seisomaan liian lähelle edellistä asiakasta, kun tämä vielä maksaa. Olen välillä pyytänyt maksaessani seuraavaa asiakasta siirtymään vähän kauemmas kun maksan. Mulla on tapana peittää sormeni ja numeronäppäimistö kädellä tai lompakolla kun näppäilen koodin, mutta oli sitten pelkoa tai ei että seuraava näkee kun näppäilet koodin tai vaikka maksaisi käteisellä, on epämiellyttävää hoitaa oma ostotapahtuma loppuun kun seuraava jo aloittaa omaansa hönkimällä niskaan. Joojoo, mä menen tästä kyllä ja sä pääset varmasti kävelemään kassan ohi ja tervehtimään kassahenkilöä huikkaamalla "kolme kassia".
Elleivät ostoksesi ole pienet, esitä edes tekeväsi jotain pakkaamisen eteen sillä välin kun tuotteita luetaan. Ei kaikista eniten, mutta silti ärsyttää ihmiset, jotka jäävät ilmeisesti observoimaan tarkkaan kassan työtä maksuvälineet tanassa.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:52"]
Pehe-elämää ei voi eikä tarvitsekkaan säätää sen mukaan mitä joku kiukkunen lapseton vanhapiika haluaa. Se vai on niin että lapset on ihmisiä siinä kuin aikuisetkin ja heillä on oikeus käydä kaupassa samalla lailla. Ottakaa lapset mukaan jotta he oppivat mistä se ruoka haetaan ja oppivat käymään kaupassa. Eihän sitä muuten opi. Ne joita lapset häiritsee käykää te illalla sillä silloin ei lapsiperheessä enään joudeta kauppaan, silloin on jo lasten iltapuhteet menossa.
[/quote]Lapsia, kuten vanhempia on kahdenlaisia. On ne rääkyvät, riehuvat, räyhäävät, kiljuvat, lääppivät ja kaupan tavaroita mussuttavat Aada-Olavit ja sitten on ne lapset jotka on opetettu käyttäytymään. Sitten on ne hälläväliä vanhemmat, joiden lapset saa perseillä ja häiritä muita kuten haluaa ja sitten ne vanhemmat jotka pitää huolen että lapset käyttäytyy. Ne kersat joilla ei ole käytöstapoja, olisi syytä raahata ulos kaupasta ja autoon istumaan, jos ei osaa käyttäytyä. Omat lapset ei ikinä ole aiheuttaneet häiriöitä kaupassa tai muuallakaan ja esim. viime lauantaina olimme isolla porukalla ravintolassa syömässä illalla, minulla oli mukana 3,5v tyttäremme ja voin vannoa että edes vannoutuneinkaan vela ei olisi löytänyt moittimista. Tyttö istui kiltisti pöydässä koko ajan, ei kiljunut,ei edes korottanut ääntään, riehunut, juoksennellut tms. Jutteli nätisti seurueen kanssa, söi ruokansa kun se tuli ja jopa tilasi itse, kiitti kun tarjoilija toi ruuan. Kukaan ei siis käytännössä voinut edes huomata että seurueessamme oli lapsi, ellei sinne katsonut..
[/quote]
päivä "paras äiti"-palkinto on sinun. Onnea!
ja juu ei, en ole kateellinen enkä mitään muutakaan..
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 10:32"]
En tule ikinä unohtamaan tuota "Mies hyväili tomaatteja"- juttua. :D
[/quote]
"Heräsi tomaattikoomastaan" :D
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 18:51"]
voi vittu mikä alotus taas.
oikein vauva-palstan antia parhaimmillaan..
[/quote]
Veit sanat suustani..
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 18:57"]
Kun menet kassalle laita ensin ostoskassit,sit menet kassan päähä ladot tavarasi kasseihin ja sit ku kuulet summan ni nopeaa lompakko esille ja etukortti.Sit ajatuksen kaa toimit ettei vaan virheiden korjaamiseen kulu aikaa .Otat kuitin ja nopeaa taskuun (mieluiten )ettei vaan puolta minuuttia kulu hukkaan ku aseytelet sen rauhassa lompakkoon.Sit varo ettet ole kärryinesi toisten asiakkaiden edessä.Sit voit huokasta helpotuksesta ku pelastit kaikkien takana jonottavien päivän:-)...Muista väistää hyvissä ajoin kaikkia ihmisiä ku kävelet kärryjesi kanssa,äläkä vaan vastaa puhelimeen ettet vaan vahingossa häiritse ketään;).
[/quote]
Paitsi, että se kuitti silmäillään tässä vaiheessa, ainakin alennustuotteet. Ettei tarvitse palata myöhemmin takaisin. Ja minua kun ei takana tulevat kiinnosta pätkääkään.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:57"]First in, first out. Älä kaiva maitohyllystä taaimpaisia maitoja vaan ota edestä. [/quote]Mä ainakin lasken parasta ennen päivät.Mitä järkeä ostaa maitoa useampi purkki jos ei ennätä juoda ja ne pilaantuu?!
[/quote]Tällä toiminnallasi aiheutat sen että kaupalle tulee lisää TURHAA hävikkiä, joka aiheuttaa sen että hinnat nousee jnejne..
[/quote]
Ne kyllä laittaa sitten niihin purkkeihin punaisia lappuja ja katoavat aika vikkelästi sieltä hyllystä.
Tänään olikin hauska mummo kassajonossa. Alko lastata niitä ostoksiaan hihnalle vasta kun oli jo oma vuoro. Siinä oli sitten jo takana olevien ostoksia ja koetti sitten siihen pieneen väliin tukkia niitä ostoksiaan. Sitten oli 10 eri kenolottoravinaapurit-arvonta lappua, lompakko hukassa ja perus kolikkojen etsintätuokio. Eikö voi yhtään valmistautua siihen maksuhetkeen. Ei pitäis yllättää että ne tosiaan pitää maksaa.
Sit nää tolvanat jotka ostaa pussikaupalla vihannesta, hedelmää ja pullaa eikä yhtäkään niistä ole punnittu.
Irtokarkkeja lähmivät lapset (ja aikuiset) Oikeasti?
Ne kärryjen jättelijät. Onko niin vaikea viedä paikalleen?
Tuttuni joka on kaupassa töissä vihaa näitä "Ehdin kyllä viittä yhdeksän vielä prismaan ja haahuilla sielläkeräillen viikon ostokset". Näitä riittää.
Ihmiset jotka ei tajua alkoholin myyntiaikoja.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 01:00"]Älä anna lastesi kaahailla pikkukärryillä ympäri kauppaa. Älä avaa kaikkia dödöpulloja haistellaksesi, mikä tuoksu on paras.
[/quote]
aukaisen varmasti tästäkin eteenpäin tietääkseni, ettei dödö aiheuta migreeniä
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 20:27"]
Lapsia, kuten vanhempia on kahdenlaisia. On ne rääkyvät, riehuvat, räyhäävät, kiljuvat, lääppivät ja kaupan tavaroita mussuttavat Aada-Olavit ja sitten on ne lapset jotka on opetettu käyttäytymään. Sitten on ne hälläväliä vanhemmat, joiden lapset saa perseillä ja häiritä muita kuten haluaa ja sitten ne vanhemmat jotka pitää huolen että lapset käyttäytyy. Ne kersat joilla ei ole käytöstapoja, olisi syytä raahata ulos kaupasta ja autoon istumaan, jos ei osaa käyttäytyä. Omat lapset ei ikinä ole aiheuttaneet häiriöitä kaupassa tai muuallakaan ja esim. viime lauantaina olimme isolla porukalla ravintolassa syömässä illalla, minulla oli mukana 3,5v tyttäremme ja voin vannoa että edes vannoutuneinkaan vela ei olisi löytänyt moittimista. Tyttö istui kiltisti pöydässä koko ajan, ei kiljunut,ei edes korottanut ääntään, riehunut, juoksennellut tms. Jutteli nätisti seurueen kanssa, söi ruokansa kun se tuli ja jopa tilasi itse, kiitti kun tarjoilija toi ruuan. Kukaan ei siis käytännössä voinut edes huomata että seurueessamme oli lapsi, ellei sinne katsonut..
[/quote]
Siis tarkoitit varmaan, että on SUN lapsias, ja muitten lapsia?
Älä helvetti rynni kärryjen kanssa kassan ohi, jos edellinen asiakas on vielä ottamassa korttia kortinlukijasta ja pakkaamassa laukkuunsa pieniä ostoksia, jotka myyjä siirsi sivuun siihen kortinlukijan luo. Yksi valopää alkoi mitään sanomatta pukkia kärryillään persettäni ja totesi, että "Mahdun tästä, kunhan vähän vedät vatsaa sisään!" Miksi pitää olla niin helvetin kiire, ettei toisen anneta edes hoitaa asiointiaan rauhassa loppuun? Tai jos on pakko päästä ohi, niin voisi edes sanoa haluavansa ohi, eikä alkaa lykkiä persettäni niillä kärryillä. Todella moukkamaista ja nöyryyttävää!
Mieti koko kaupassa käynnin ajan ettet ole kenenkään tien tukkona.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:58"]Jos rahapussi jääpi autoon niin käske kassatädin tallentaa kuitti.Juntit lähtee hakemaan lompakkoa ja jättää jonon odottamaan.
[/quote]
Itseasiassa kassakoneissa on (ainakin s-ryhmällä) kuitin keskeytystoiminto just tällasia tapauksia varten. Kuitti kesken ja sitten siinä välissä kun unohtelija hakee lompakkoaan voi ottaa ne muut asiakkaat.
Mä oon itsekin herkkä ärsyyntymään, mutta todella moniin näistä jutuista auttaisi oman kärsivällisyyden kasvattaminen ja suvaitsevaisuuden lisääminen. Missään ei ole luvattu, että muu maailma sopeuttaisi oman toimintansa niin, että just sinä saisit esteettä ja häiriöittä kulkea täysin omassa tahdissasi kaupan tai muun julkisen tilan läpi.
Tämän sanottuani totean vielä, että lopettakaa se mun ostosten runttaaminen sillä välikapulalla.