Venlafaxin väsymykseen!
Eli mulle määrättiin kuukaus sitten kyseinen lääke väsymykseen, johon nukkuminen, ulkoilu tai mikään ei auta. Myös pientä ahdistuneisuutta ja masennusta ilmeisesti oli, kun nyt on niin onnellinen olo eikä ahdista! Lääke auttaa siis.
Missähän vaiheessa sitten tän väsymyksen ns pitäis väistyä? Kokemusta kenelläkään?
Kommentit (65)
Katuhuumeet pieni paha näihin muotimömmöihin verrattuna.
vetäisin mieluummin metamfetamiinia kuin venlaa
Kilpirauhasarvot otettiin ensimmäisenä, olivat hyvät :)
En usko että mun kannattaa nostaa annosta kun mieli on pysynyt tosi hyvänä, en halua kuitenkaan kauheen suurta annosta käyttää.
Kokeilen vielä jonkun aikaa ja otan lääkäriin yhteyttä!
Ap
Ja ap jatkaa, ferritiini oli alakantissa mutta viitteissä kuitenkin. En tästä tiedä sen enempää. Hemoglobiini yli 140. Pyysin kaikki mahdolliset verikokeet ennenkuin suostuin edes harkitsemaan lääkitystä!
Mulla venlafaksiini on ollut toimiva (eri syistä sitä tosin syön.) Älä usko näitä pelottelijoita!
Se mikä noista sivuvaikutuksista kannattaa ottaa huomioon, on suun kuivuminen. Tulee helpommin reikiä, kannattaa varautua syömällä purkkaa ja olematta fuskaamatta hampaiden pesun kanssa heti alusta lähtien. Toinen yleinen oire on hikoilu - ei tosin tolla annokselle välttämättä vielä tule.
Vieroitusoireet tulee lopettaessa, voi olla vahvatkin. Pitää jutella lekurin kanssa ennen lopetusta.
22 Jatkaa. Ei mun tarvi mitään paskaa jauhaa!
Mun puolesta syökää vaikka kaikkia nappeja sekaisin,mutta venloihin en koskis ikinä enään. Tiedän niin monta kaveria,jotka noista on ollut tutkalla. Mikäs siinä jos tykkää elää zombina. Onnea teidän napinhuuruiseen elämään :D
Mulle Voxra-kokeilu aiheutti ahdistuksen kasvamisen itsemurhayritykseen asti. Muilla lääkkeillä ei samaa ole tullut. Nyt Venla 150 mg, mutta en pääse irti tästä. Hirveät vieroitusoireet jos tunninkin myöhästyy lääke tai vähennän annosta.
Kyllä mä taidan jatkaa lääkkeen syömistä lääkärin ohjeen mukaan :) Tää on kuitenkin ainoa lääke, joka omalla kohdallani auttaa. Lääke on myös tarkotus ajaa alas ajan kanssa, eikä tällä mun 75mg annostuksella varmaan järkyttäviä vieroitusoireita saa. Ainakaan en huomannut eroa kun yhtenä päivänä unohdin ottaa lääkkeen. Voi tilanne toki muuttua vielä, nyt haluan ajatella positiivisesti :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:09"]Mulle Voxra-kokeilu aiheutti ahdistuksen kasvamisen itsemurhayritykseen asti. Muilla lääkkeillä ei samaa ole tullut. Nyt Venla 150 mg, mutta en pääse irti tästä. Hirveät vieroitusoireet jos tunninkin myöhästyy lääke tai vähennän annosta.
[/quote]
Itekin voxrasta sekosin täysin, sain kauheita raivokohtauksia! Lempibändin keikkakaan ei tuntunut missään. Onneksi lopetin!
Toivottavasti pääset irti venlasta. Millaisia vieroitusoireita saat?
Ap
Vierailija kirjoitti:
no jos venlafaksiinia määrätään väsymyseen niin sitten pirtu on lihasrelaksantti.
Itse sairastan Hypersomniaa, suomeksi liikaunisuus. Ja nimenomaan määrättiin Venlaa väsymykseen, kun sillä pitäisi olla piristävä vaikutus. Toistaiseksi ei ole kyllä auttanut mitään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no jos venlafaksiinia määrätään väsymyseen niin sitten pirtu on lihasrelaksantti.
Itse sairastan Hypersomniaa, suomeksi liikaunisuus. Ja nimenomaan määrättiin Venlaa väsymykseen, kun sillä pitäisi olla piristävä vaikutus. Toistaiseksi ei ole kyllä auttanut mitään...
Miten sulla tuo hypersomnia diagnosoitiin? Itsellä ei venla eikä voxra auttaneet väsymykseen.
Mulla on tuosta Venlafaxista täysin samat oireet, kuin otsikon tekijällä. Jos nukun tunninkin liian vähän, koko päivä on pilalla, koska mikään liikunta, hassuttelu, meditaatio, tai kahvi ei vaan auta. Keho ja mieli tuntuvat siltä, kuin olisi hakannut halkoja 8 tuntia putkeen ja valvonut puolitoista vuorokautta siihen päälle. Uupumus, väsymys ja voimien puute on todella kokonaisvaltainen. Lepo on ainoa, joka auttaa.
Lääkkeessä on kyllä omat hyvät puolensa. Pystyn nykyään katsomaan ihmisiä silmiin. Se oli alussa tosi yllättävää.
Olen käyttänyt Venlafaxia vaikean masennuksen hoitoon.. hmmm... ehkäpä viisi vuotta. Siinä on sivuvaikutuksia, mutta olen joutunut käymään läpi käytännössä kaikki hoitomuodot, mitä on tarjolla: Sähköshokkeja, magneettistimulaatioita, sairaalahoitojakso, liiikuntaa, psykoterapiaa, ravintoaineita ja lääkkeitä iso liuta.
Oletan, että ensimmäinen kommentti tähän tekstiin on: "Toi lääke tekee osan käyttäjistä riippuvaiseksi todella nopeasti. Vaihda se pois äkkiä." Olen tietoinen tästä.
Väsymykseen? Tarkoititko väsyttää.
Olen syönyt kaksi kertaa seroxat merkkistä ssri lääkettä ajanu sen siis kerran alas mutta hetki sen jälkeen palasi ahdistus /masennus takas joten piti jatkaa uudestaan lääkettä yhteensä noin 2 v syönyt tätä mutta tuntuu vähän siltä että ei ole se mitä tarvin tekee vähän "tahmean" olon ja tuntuu että oikee mitää jaksa alottaa tekeen ja ehkä hitusen levoton olo.. joten jos jollain olisi kertoa tilanteesta jossa ensin on ollut perus ssri ja sitten vaihdettu snri venlafaxin tilalle haitat hyödyt.
Masennuslääkettä naamaan näköjään oli oire mikä tahansa? :DD Voi apua.
Ps. tuosta lääkkeestä ei sitten eroon enää ikinä päästä.
Venlafaxin lopettaminen oli hankalampaa ku tupakan lopettaminen :D
Hienoa jos toimii. Minäkin olen kuullut hyvää nimenomaan tuosta lääkkeestä. Riippuvuus siinä on todella todella kova, mutta vaikutuksiltaan taitaa olla parhaimpia mielialalääkkeitä.
Sitä mä vaan en ymmärrä, kun lääkärit tuputtaa noita masennuslääkkeitä aivan joka oireeseen. Ilmeisesti joku lääkefirmojen kikka, surullista. Sama homma hormoneilla. Mielialalääkkeillä ja hormoneilla maailma ja talous nousuun (:D)
Vierailija kirjoitti:
Venlafaxin lopettaminen oli hankalampaa ku tupakan lopettaminen :D
Lopetin tupakoinnin (2 askia punaista Mallua päivässä) kuin seinään ja oireet kesti kolme päivää, Venlafaxiinilla (150 mg) tein saman ja olo (samanlainen, kuin tupakasta vieroittautuessa) kesti kaksi viikkoa...
Olen pari vuotta sitten lopettanut Venlan 150mg muutaman vuoden käytön jälkeen. Lopetin todella hitaasti ja pari kolme päivää oli sähköiskumaisia suhauksia päätä ja silmiä kääntäessä. Ei muita oireita. käytin sitä migreenin estoon. Nyt olen aloittanut uudestaan, koska migreenit ovat palanneet ja lisäksi on alavatsakipua ja ahdistusta. Jos haluaa aloittaa/lopettaa mahdollisimman hitaasti, kapselin saa avattua ja lisää tai poistaa rakeen kerrallaan. Venlafaxin otetaan aamulla kunnollisen aamupalan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 01:48"]Onko ap:lta tutkittu kilpirauhasarvot? Ihan joku muu siis tutkinut kuin tk-lääkäri?
Itsellä saamattomuus ja väsymys, jota kerkesin jo masennukseksi epäillä, paljastui kilpirauhasen vajaatoiminnaksi. 6kk syönyt lääkkeitä ja taas normaali olo :)
[/quote]
Ainoastaan tk-lääkäri tutkinut (=hutkinut). T4v mulla on 11 ja tsh 2,5. Oireita löytyy, mitkä ei selity masennuksella, esimerkiksi alhainen ruumiinlämpö. Sukurasite vajaatoimintaan on. Ei auta kun odottaa että arvot poistuu viitealueella, olen melko varma että kilpparissani on häikkää. Harmikseni yksityiseen ei ole varaa, olen kotihoidontuella. Uskoisin, että venlan avulla pärjään!
Ap