Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksennus- ja mahatauti, miten menettelen sairaslomatodistuksen kanssa

Vierailija
16.09.2014 |

Kaikki mitä suuhuni pistän tulee välittömästi ulos molemmista päistä. Aamulla pitäisi käydä sairaslomatodistus hakemassa.

Onko mun oikeasti pakko lähteä bussiin ja terveyskeskukseen istumaan, vai voinko hakea todistuksen kun olen parantunut?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä teet just täsmälleen kuten sun työnantaja määrää. Turha täältä on kysellä että voiko vai ei. Jos sun työpaikalla vaaditaan todistus, niin sitten sä menet ja haet sen. Jälkikäteen ei sairauslomatodistuksia myönnä mikään taho, kuka edes tuollaista kysyy!

Vierailija
2/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kai tosissas meinaa että sairastat kotona vaikkapa viikon ja sit menet lekurille ja pyydät poissaoloviikolle lääkärintodistusta???
ei hyvää päivää mitä idiootteja täällä pyörii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:55"]
Onko mun oikeasti pakko lähteä bussiin ja terveyskeskukseen istumaan, vai voinko hakea todistuksen kun olen parantunut?
[/quote]on mentävä bussiin ja istumaan terveyskeskukseen

Vierailija
4/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota samaa tilannetta pelkään, jos joskus sattuu kohdalle. Menen nimittäin vatsataudissa aina muutenkin todella heikkoon kuntoon. :/ Ihan sairasta (heh) että pitää lähteä ihmisten ilmoille vatsatautia tartuttamaan.

Eikä teillä ole työterveyshuoltoa, kun terveyskeskukseen joudut? Työterveyshoitajalle/-lääkärille saa kokemukseni mukaan helpommin ja nopeammin ajan, eikä tarvitse odotella.

Voitko vielä yrittää neuvotella esimiehen kanssa, voisitko olla omalla ilmoituksella pois?

Jospa aamulla olosi olisi jo sen verran parempi, että selviäisit lääkäriin. Paranemisia!

Vierailija
5/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli työnantaja vaatii sairaslomatodistuksen heti ensimmäisestä päivästä lähtien, niin sitten vain joudut menemään huomenna sinne lääkärille. Sairaslomatodistusta ei saa takautuvasti. Itsekin olen kertaalleen joutunut oksennustaudissa lähtemään työterveyteen hakemaan saikkulappua. Jouduin vielä ajamaan sinne itse, kun julkinen liikenne kotoa työterveyteen ei oikein toiminut. Työterveyteen aamulla soittaessani ymmärsivät, että on melko ikävä lähteä vatsataudissa lääkäriin, joten antoivat mahdollisimman myöhäisen ajan. Ajatuksena oli, että vointi saattaa olla jo hieman parempi iltapäivällä kuin heti aamusta, kun tauti oli yöllä alkanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä