Onko teillä kaikilla +45v. nivelkipuja?
Joka päivä särkee lonkkaa ja polvia. Lääkärin mielestä kuuluu vaan ikään....
Kommentit (56)
5-kymppisenä täällä alkoin.
Sen jälkeen ei tervettä päivää.
Mulla on keskisormi kipeä. Oikeasti. Keskisormen keskinivel. Alkavaa nivelrikkoa ehkä? Tai sitten jotain muuta. Puristusvoima onneton oikeassa kädessä tämän vuoksi, kuormitus sattuu liikaa. Onneksi vasen toistaiseksi ainakin entisellään.
Onko kukaan kivullinen saanut mitään diagnoosia ja hoitoa (muuta kuin kipuun)?
ap
On ollut jo 5v. Ei oo ylipainoa. Liikun ja syön terveellisesti. Johtuu suolistosairaudesta. Liika rasitus pahentaa niitä. N46v
Vierailija kirjoitti:
ap
Diagnoosina nivelrikko. Ei kipulääkkeitä. Suositus psykiatriselle käsittelemään kivuntuntemusta - tämä siis kipupolilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Diagnoosina nivelrikko. Ei kipulääkkeitä. Suositus psykiatriselle käsittelemään kivuntuntemusta - tämä siis kipupolilta.
:(
Ei kipuja, ikää 53v ja painoa liikaa = yli sata kg.
Olen reilusti ylipainoinen melkein kuusikymppinen, eikä nivelkipuja ole.
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan tee töitä jalkojen päällä?
Ei ole nivelkipuja, olen 58 v. Äitini kävelee reippaasti, 86 v ja kädet toimii hyvin. Isä oli samanlainen. Perinnöllistä taitaa olla. Olemme suht normaalipainoisia olleet aina, mutta emme mitään ihme urheilijoita.
Ei minkään näköisiä kipuja. Punttisalia 3-4 kertaa viikossa ja 5 km juoksulenkki 2 krt viikossa jo 35 vuotta. Pysyy nivelet liukkaina ja lihakset vetreinä ja sydän kunnossa.
M 54 v.
Polvet oli usein kipeät ennen kuin aloin tekemään säännöllisesti kyykkyjä ja muita lihasvoimaa kehittäviä harjoituksia. Sen jälkeen ei mitään.
Miten määritellään kipu? Toisilla tuntuu enemmän, mitä toisilla. Vaikka olisi ihan sama pakotus. Kipukynnyksestä puhelen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan tee töitä jalkojen päällä?
En, vaan työpöydän päällä.
Mulla ollut 20v asti nivelkipuja, silloin olin hoikka. Nyt oon 30v. Noin 8 kg ylipainoa. Todettu polvissa kondromalasia, mikä aiheuttaa kipuja. Lisäksi yliliikkuvat nivelet.
Vierailija kirjoitti:
Miten määritellään kipu? Toisilla tuntuu enemmän, mitä toisilla. Vaikka olisi ihan sama pakotus. Kipukynnyksestä puhelen..
Joko on kipua tai ei ole kipua. Itselläni ei ole mitään kipuja ja kolotuksia, niin kyllä sen nyt tietää eikä ole mikään määrittelykysymys.
Miten voimakkaana kukin kivun tuntee, on sitten kipukynnysasia.
Ruokavaliolla suurin osa olisi normaalipainossa ja kivuttomia.
Olet sitä mitä syöt (ja juot).
Ei oo mitään kipuja missään. t: nainen 46v.
Kivuton N55 ja 10 kg ylipainoa.