Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kaikilla +45v. nivelkipuja?

Vierailija
21.08.2021 |

Joka päivä särkee lonkkaa ja polvia. Lääkärin mielestä kuuluu vaan ikään....

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kipuja eikä lääkityksiä. 167cm ja 58kg

N47

Vierailija
42/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin saattaa olla perinnöllistä, mun äidillä 80+v. ei ole kuulemma koskaan ollut nivelkipuja vaikka on ollut ylipainoakin. Itse olen 46 eikä mitään nivelkipuja.

Nivelongelmien kohdalla geneettinen taipumus näyttelee suurta osaa.

Sille glukosamiinin käyttäjälle: pyydä resepti noihin, ainakin saat sitä mitä pitää. Arthryl.

https://www.yliopistonapteekki.fi/arthryl-tabletti-750-mg-rx

Näin varmasti. Mummoni kärsi nivelvaivoista, isäni myös. Itselläni alkoivat vaivat 40 ikävuoden nurkilla, vaivaisenluut, ranne-ja sorminivelten kivut, polvikivut.

Oikea polvi kangistuu rasituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vaikka olen normaalipainoinen (bmi 22) ja 40. Juokseminen tuntuu polvissa eniten. Rustokuluma polvessa oli diagnoosi, mutta ei kuulemma tehdä mitään ellei vaivaa enemmän. Tätä on ollut ainakin 10 vuotta, ja on perinnöllistä, polvileikkaukseen joutunut moni lähisuvusta.

Vierailija
44/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa sukurasite, molemmilta puolilta sukua. Olen ainoa ylipainoinen ja juuri mietin, että kohta tuo iskee. Sormien nivelissä on talvisin kipua ollut jo yli 10v.

N45

Vierailija
45/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäkää vain hiilarihöttöä, karkkeja, sipsejä, limsaa, lisäaineita ja alkoholia! Siinä resepti ellei ylipainoon (mitä usein sitäkin), niin ainakin monenlaisiin kipuiluihin ja kremppoihin.

Vierailija
46/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tell me about it! 51 vuotta ikää. Normipainoinen (lähellä alipainoa), urheilen, en tupakoi. Nivelet muuten täysin oireettomat, mutta noi isot alaraajanivelet, polvet ja lonkat, voi apua että niitä särkee, erityisesti öisin. Mulla kyse varmaan kulumista tai vaihdevuosista. Olin tosi yllättynyt kun tajusin että kaikilla tämän ikäisillä ei ole nivelkipuja. 

Vierailija
47/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetäkää vain hiilarihöttöä, karkkeja, sipsejä, limsaa, lisäaineita ja alkoholia! Siinä resepti ellei ylipainoon (mitä usein sitäkin), niin ainakin monenlaisiin kipuiluihin ja kremppoihin.

Olen 171 pitkä ja painan 56. Mulla on nivelkipuja sormissa. Auttaisiko laihduttaminen?

Vierailija
48/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliolla suurin osa olisi normaalipainossa ja kivuttomia.

Olet sitä mitä syöt (ja juot).

Menisit muualle mutuilemaan. Jos tuntisin myötähäpeää, nyt olisi sen aika. Nyt vaan vi... ttaa moiset kommentit.

49/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nivelongelmat alkoivat vuosia kestäneiden luuydinsyöpähoitojen aikana, kun sain valtavia määriä kortisonia. Jatkuvat ajoittain edelleen, joten pitäisi venytellä enemmän. Ostin glugosamiinia, jonka toivon auttavan. 

Ei taida olla apua glukosamiinista.

https://www.kaypahoito.fi/nak05700

Vierailija
50/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut useampi vuosi lonkkakipuja. 50v. ja 166/52. Olen huomannut, että jos syön kananmunia, niin lonkkakipu on sietämätön. Samoin, jos syö paljon tomaatteja. Muuten ruokavalio on kasvispainotteinen ja proteiinina kala ja kalkkuna.

51/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut useampi vuosi lonkkakipuja. 50v. ja 166/52. Olen huomannut, että jos syön kananmunia, niin lonkkakipu on sietämätön. Samoin, jos syö paljon tomaatteja. Muuten ruokavalio on kasvispainotteinen ja proteiinina kala ja kalkkuna.

Olen myös ruokavalion muutoksella saanut polvi ja lonkkakivut hyvin vähäisiksi,

Kala on paras proteiini ja syönkin kalaa lähes joka päivä ja sitten paljon kasviksia.

Vierailija
52/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33v ja aamuisin on alkanut olemaan nilkat kipeät.. ja olen normaalipainoinen :)

Vierailija
53/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nivelongelmat alkoivat vuosia kestäneiden luuydinsyöpähoitojen aikana, kun sain valtavia määriä kortisonia. Jatkuvat ajoittain edelleen, joten pitäisi venytellä enemmän. Ostin glugosamiinia, jonka toivon auttavan. 

Ei taida olla apua glukosamiinista.

https://www.kaypahoito.fi/nak05700

"Rustojen rakennusaine

Glukosamiini on elimistössä esiintyvä aines, jota solut käyttävät rustokudoksen rakennusaineena. Glukosamiini voitelee nivelrustoa ja ylläpitää nivelen elastisuutta ja paineenkestoa. Sen määrä vähenee nivelrikossa. Hävikkiä voi korvata ottamalla glukosamiinia purkista.

2. Ristiriitaisia tuloksia

Glukosamiinia käytetään lievän ja keskivaikean nivelrikon oireisiin. Tutkimustulokset ovat ristiriitaisia, mutta glukosamiini saattaa hillitä niveltulehdusta ja lisätä nivelen liikkuvuutta. Joillakin potilailla se toimii niin hyvin, että kipulääkettä voi vähentää. Kokeilemalla selviää. Jos oireet eivät lievity 2-3 kuukaudessa, käyttö kannattaa lopettaa."

https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/tunnetko-glukosamiinin-se-voi-…

Itselleni tuota määrättiin helpottamaan nivelten liikkuvuutta. Ei viemään kipuja tai parantamaan nivelrikkoa. Tuossa linkittämässäsi tutkimuksessa olivat kipu ja nivelrikon eteneminen tutkimuksen kohteena.

Eläimille tätä on pitkän aikaa määrätty - ainoana apuna nivelrikkoon.

En ole tästä itse kokenut mitään hyötyneeni ja pidänkin tauon jossain vaiheessa ja katson huononeeko tilani.

Vierailija
54/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nivelkipuja, onneksi. Eikä ylipainoakaan.

Muita vaivoja kyllä, jotka ovat geneettisiä.

Lisäksi olen aina vain jäykempi ja tarvitsen liikunnan jälkeen aina vaan pidemmän venyttelyn.

Vierailija
55/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylipainoa mutta toinen lonkka on usein kipeä ja juilii ilkeästi, työstä tullut.

Vierailija
56/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olkaa onnellisia keillä ei ole kipuja. Itselläni on ollut reuma 34v lähtien ja kivut ja tulehdukset ovat jokapäiväisiä. Ikää nyt 47v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän