Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko kukaan muu itsensä huijatuksi arjen pyörittämiseen?

Vierailija
16.09.2014 |

Tunnen itseni jollain tavalla huijatuksi yhteiskunnan/EU:n taholta. Tuntuu, että pyöritän arkea työllä ja juoksemisella paikasta toiseen, arkiasioiden hoitamisella. Tunnen, että maailman/Suomen piilottelevat ylhäiset lomailevat ja herkuttelevat minun hiessäni. Kahden korkeakoulututkinnon kera olen todella palkkakuopassa, eikä minua juurikaan arvosteta sitä määrää kuin toivoisin. Miten ihmeessä päädyin tähän ja onko tämä kaiken vaivan arvoista? Tuntuuko sinusta koskaan/jatkuvasti tältä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee. Meillä oli tapana muutama vuosi sitten sanoa, ettei maapallolla riitä resurssit siihen, että jokaisella kiinalaisella olisi jääkaappi. Eipä tullut sanojille mieleen, että eivät ne sitä meiltä tule kysymään, saavatko ostaa jääkaapin. Joltain muulta jää se sitten hankkimatta.

Ei vain ole oikein reilua, että käsketään ihmisten kouluttautua pitkälle ja nopeasti ja rajoitetaan muuta työntekoa. Sitten ihmetellään, kun siihen astisella työurallaan muutaman tonnin tienanneet keski-ikäiset ovat epäuskoisen vihaisia, kun töitä edelleenkään ei ole ei tule. Perustakaa sitten edes löytöihmiskoteja meille. Haluan maallisen luostarilaitoksen, johon huijatut saavat mennä keräämään hermonsa, kun koko aiempi elämänmuoto katoaa kangastuksena.

Vierailija
2/25 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu jatkuvasti tuolta, ja huomaan, että se aiheuttaa jatkuvaa häpeää. Kaikki se häpeän sietäminen ja torjuminen on poissa mahdollisuuksista kehittää jotain rakentavia ratkaisuja.

Ja nyt meillä on poliittinen kenttä sekasorrossa, ja ratkaisuna esitetään häpeän ruokkimista kaikilla, aiemmin käsittämättömilläkin, tavoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ulkopuolisen tahon pitäisi antaa sulle erikseen arvostusta arjen pyörittämisestä? Siis pyykkien pesusta ja töissä käynnistä? En nyt oikeen ymmärrä.

Vierailija
4/25 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:36"]

Miksi ulkopuolisen tahon pitäisi antaa sulle erikseen arvostusta arjen pyörittämisestä? Siis pyykkien pesusta ja töissä käynnistä? En nyt oikeen ymmärrä.

[/quote]

Tarkoitin arvostusta työelämässä. Kaikki vaiva tuntuu vaan jotenkin käsittämättömän naurettavalta suhteessa siihen hyötyyn, mitä tästä kaikesta olen saanut. Ap

Vierailija
5/25 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi tehdä elämästään sellaista kuin haluaa. Älä tyydy siihen mitä yleisesti pidetään ihanteena. Yllätys yllätys, et välttämättä olekaan onnellinen. Itseä vartenhan täällä eletään eikä muita miellyttäen.

Vierailija
6/25 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko ei aina kannata, eikä suomalaisuus. Ja budjettiesityksiä kun seuraa, niin taitaa kannattaa yhä vähemmän ja vähemmän.

Vierailija
7/25 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:40"]

Jokainen voi tehdä elämästään sellaista kuin haluaa. Älä tyydy siihen mitä yleisesti pidetään ihanteena. Yllätys yllätys, et välttämättä olekaan onnellinen. Itseä vartenhan täällä eletään eikä muita miellyttäen.

[/quote]

Muuten olen tyytyväinen, mutta koen tulleeni huijatuksi tulotason ja mahdollisuuksien osalta. Tämä lama ja tämä yhteiskunta ja EU tietysti vaikuttavat. Ap

Vierailija
8/25 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luo jokin vaihtoehtoinen, ja toteuttamiskelpoinen, elämisen malli ja ala elää sitä elämää. Mitä tekisit mieluummin? Voit olla myös työttämänä, jos juokseminen työpaikalla ei enää nappaa. Tai välillä töissä ja välillä "lomalla" = pätkätyöläisen luksus.

Arvostusta ei keneltäkään saa pyytämällä, eli jos ei tule itsestään, niin anna olla. Ala sinä arvostaa asioita, älä odota että SINUA tai saavutuksiasi arvostetaan. Ei kenelläkään riitä arvostusta kaikille ihmisille, jotka sen ansaitsisivat. Sittenhän kaikkia tulisi hehkuttaa koko ajan. Puuh. Liian työlästä.

Vierailija
9/25 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu tuo EU:n mainitseminen. Miten EU on laskenut arvostustasi ja tuonut tyhjän pyörittämisen tunteen? Vai siis haluatko palkkaa lisää EU:lta? No mene niille töihin. Toimielimiä on pilvin pimein. Vai miten...?

Vierailija
10/25 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:51"]

Luo jokin vaihtoehtoinen, ja toteuttamiskelpoinen, elämisen malli ja ala elää sitä elämää. Mitä tekisit mieluummin? Voit olla myös työttämänä, jos juokseminen työpaikalla ei enää nappaa. Tai välillä töissä ja välillä "lomalla" = pätkätyöläisen luksus.

Arvostusta ei keneltäkään saa pyytämällä, eli jos ei tule itsestään, niin anna olla. Ala sinä arvostaa asioita, älä odota että SINUA tai saavutuksiasi arvostetaan. Ei kenelläkään riitä arvostusta kaikille ihmisille, jotka sen ansaitsisivat. Sittenhän kaikkia tulisi hehkuttaa koko ajan. Puuh. Liian työlästä.

[/quote]

Hyvä idea muuten, mutta perimmäinen ongelma on raha. Tai raha ja arvostus, koska jos olisi arvostusta, olisi myös rahaa. Minulla ei ole varaa pätkätyöläisyyteen, enkä sitä haluaisikaan. Joka päivä menee älyttömästi energiaa sen miettimiseen, että miten hemmetissä ansaitsen näin vähän. Olen hakenut joitain muitakin työpaikkoja, mutta tämä aika on niin raastava. Opiskelin aivan turhaan. Ap

Vierailija
11/25 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:53"]

Hassu tuo EU:n mainitseminen. Miten EU on laskenut arvostustasi ja tuonut tyhjän pyörittämisen tunteen? Vai siis haluatko palkkaa lisää EU:lta? No mene niille töihin. Toimielimiä on pilvin pimein. Vai miten...?

[/quote]

Et taida käsittää, miten monta työpaikkaa ja muuta mahdollisuutta EU on toimillaan välillisesti tuhonnut näiden taantumavuosien aikana. Ja meidän on vain maksettava ja maksettava...

Vierailija
12/25 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaisesti lasken ainakin yhdet yt:ni juurikin eu:n aikaansaamiksi, alunperin. Jos eu:ta ei olisi ollut, yt:itä ei olisi tullut.

Vierailija
13/25 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi arvostusta, olisi rahaa?   Voitko hieman viisaampana valaista, mitä tarkoitat tällä?

Mitä laskuja voi maksaa arvostuksella?

Vierailija
14/25 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä täysin ymmärrä, mutta luulisi, että voit tilanteeseen itse vaikuttaa. Perusta oma yritys? Lähde ulkomaille töihin? Opiskele lisää?

Vai oliko ongelma enemmän tuo tunne kuin itse tilanne?

Vierailija
15/25 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kauheaa, jos arki vaatisi erikseen jotakin pyörittämistä. Minä käytän paljon mieluummin arkeni töihin, harrastuksiin ja hauskanpitoon. Sen voi valita. En kyllä muutenkaan ymmärtänyt aloituksen pointtia.

Vierailija
16/25 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:53"]

[/quote]

Et taida käsittää, miten monta työpaikkaa ja muuta mahdollisuutta EU on toimillaan välillisesti tuhonnut näiden taantumavuosien aikana. Ja meidän on vain maksettava ja maksettava...

[/quote]

Kerro toki lisää näistä menetetyistä työpaikoista ja mahdollisuuksista.

Vierailija
17/25 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaikinen naisen raskauttama mies, jonka lompakolle nainen on päässyt loisimaan.

Vierailija
18/25 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on ehkä ekat 25v uskonut kaiken sen, mihin suomalainen poliitikko haluaa vaalikarjan uskovan. Koulutus takaa hyvän työn ja elämänlaadun. Yrittäjyys on vain niille, jotka eivät pääse oikeisiin töihin.

Suomalaisen poliittisen sektorin lifestyle on uhattuna, jos liian moni tajuaa, että yrittäjyydessä on avain vaurastumiseen, eikä yritystä kannata perustaa Suomeen.

Vierailija
19/25 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tiedän mitä tarkoitat. Olen itse 25v, yliopistotutkinto kohta taskussa ja työelämässäkin jo jonkin aikaa ollut. Minulla ei tosin ole lapsia tai miestä. Silti tämä asuntolaina/vakituinen työ helvetti pelottaa.. Ja siihen soppaan vielä lapset ja mies joskus. Br... En ole koskaan elämässäni ollut näin onneton. Tekisi mieli myydä kaikki ja lähteä pyörittämään mehukojua Bahamalle.

Vierailija
20/25 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 01:15"]

jokaikinen naisen raskauttama mies, jonka lompakolle nainen on päässyt loisimaan.

[/quote]

Elät vielä kuvitelmissasi että sulla on parempi palkka kuin "tasoisillasi" naisilla. Itselläni on ollut aina kovempi palkka kuin miesystävilläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän