Tiedättekö miltä tuntuu ruokakaupassakin miettiä
joka tuotteen kohdalla onko varaa? Ostan halvimman mahdollisen porkkanapussin ja haaveilen jugurtista.
Tällaista on perheellisen opiskelijan elämä.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:26"]
Mikä siinä on niin kamalaa, että joutuu miettimään kaupassa hintoja? Harvassa on ihmiset, jotka ei joudu yhtään miettiä mitä ostavat.
[/quote]
Eivätköhän kaikki keskiluokkaiset ihmiset selviä ruokakauppaostoksista ilman hintojen tarkastelua. Totta kai hintavertailuja voi tehdä, jos kokee sen mielekkääksi, mutta suuri osa suomalaisista voi kyllä ostaa sellaista ruokaa kuin haluavat syödä, jos se on heille tärkeää.
Meillä lasketaan kännykän laskimella, että varmasti riittää rahat sitten kassalla, eikä joudu nolona valitsee, mitkä tuotteet jättää kassalle :) Happy life!
Muistan kun minulla oli usein vain 20 markkaa viikoksi. Silloin ruoka yliopiston kuppilassa maksoi kaksi markkaa eli kymppi meni viikossa sinne. Sitten ostin näkkileipää ja vähän juustoa, ja niitä söin teen kanssa iltaisin ja myös aamupalaksi. Siinä koko ruokavalio. Opiskelin 80 luvulla.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:20"]
Olen työkyvyttömyyseläkeläinen. Saan kuussa käteen n. 730 euroa, josta vuokraan 210 euroa. Lääkemenoni kuukaudessa on 70 euroa. Mitään avustusta en saan niihin. Kyllä elän näin kuolemaani saakka.
Opiskelijat vinkuu ja vonkuu aina miten tiukkaa on... Teillä on terveys ja elämä edessä.
[/quote]
Voi kun saisi itsekin noin paljon rahaa. Tuostahan jää vuokran jälkeen käytettäväksi aika hyvin, eikä tarvi ruokakaupassa paljon miettiä mihin on varaa. Itse olisin tyytyväinen jos tietäisin, että olisi loppuelämäkseni tiedossa tuon tason toimeentulo. Ja siis olen ihan tosissani.
Tiedän. Tota lapsuuteni oli. Onneksi olen nyt opiskelija, ja on varaa ruokaan.