Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole akateeminen?

Vierailija
21.08.2021 |

Miksi juuri sinulla tyssäsi opinnot kesken?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono kielissä ja matematiikassa sekä fysiikassa ja kemiassa. Sen lisäksi heikko motivaatio. Ei kannata jos liian vaikeaa.

Vierailija
2/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnosoimaton add. En saanut tukea opiskeluun kotoa, enkä koulusta. Tipun kärryiltä jo ala-asteella. Vanhempani eivät yrittäneet tukea tai kannustaa ja opettajakin luovutti aikaisessa vaiheessa. Keski-arvoni oli alle 6, enkä päässyt mihinkään peruskoulun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triviaalia.

Vierailija
4/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Vierailija
5/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en älynnyt nuorena hakeutua amk/yliopistoon. Kävin sitten amiksen ja nyt aikuisiällä, lasten syntymien jälkeen, yritän paikkailla virhettä ja opiskelen yliopistossa. Harmittaa, että minua ei kannustettu opiskelemaan nuorena.

Vierailija
6/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut sietää meidän laitoksen proffaa ja se ei sietänyt ketään naisopiskelijaa!

Paksuperseinen pullahiiri, ei ole eläissään tehnyt muuta kuin opikellut vanhempiensa rahoilla, väitteli melkein alaikäisenä ( kun oli joku ihmelapsi) ja sen professuurin.

Jos joku kävi töissä opintojen ohessa, sitä pidettiin pahana, ja jos kävi matkoilla ( kuten nuorilla usein on tapana), pidettiin sitäkin huonona. Vittuili ja piti itseään jonain universumin napamiehenä.

Naisille suositteli pelkästään opettajan hommia.

Kerran menin hakemaan jotain merkintää ja siellä se istui työpöytänsä takana jonku kunmirenkaan päällä: peröpukamaleikkausta oli tehty. Vittuili taas jostain. Lähdin samana syksynä Aasiaan töihin. Sieltä Australiaan. Kattelin vähän maailmaa. Jooen valmistunut. Ihan hyvin mulla menee. Joku muu sai sitten hakea niitä Avin tai jonku maakuntaliiton tms paperinpyöritys-virkoja.

Vierailija
7/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan paremmin duunarina ja viihdyn työssäni.

Vierailija
8/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun täytyy tehdä työt kun akateemiset teorisoivat.

Vierailija
9/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en älynnyt nuorena hakeutua amk/yliopistoon. Kävin sitten amiksen ja nyt aikuisiällä, lasten syntymien jälkeen, yritän paikkailla virhettä ja opiskelen yliopistossa. Harmittaa, että minua ei kannustettu opiskelemaan nuorena.

AMK-koulutus ei ole akateeminen, ei nyt eikä koskaan. Akateemisella tutkinnolla tarkoitetaan vain tiedekorkeakoulututkintoja. Olen valmistunut AMK:sta tradenomiksi mutta myöhemmin yliopistosta ekonomistiksi. Opintojen tasoa ei voi verratakaan. Tradenominopinnot olivat kuin vähä-älyisille 6-vuotiaille räätälöityjä. Ihmisen täytyy olla todella vajaa, ettei pärjää edes amkissa 🤣🤣

Olet oikeassa. Amk ei ole akateeminen tutkinto. Huonosti sen ilmaisin. Olisin ollut tyytyväinen edes amk-tasoon jos vaan olisin nuorena siihen älynnyt ryhtyä. Nyt aikuisena yliopistossa paikkaamassa tätä mokaa. Olen samaa mieltä myös amk ja yo tasoista. Amk oli vasemmalla kädellä huitaistu, yo vaatii jo lukemista.

Vierailija
10/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tradenominopinnot olivat kuin vähä-älyisille 6-vuotiaille räätälöityjä. Ihmisen täytyy olla todella vajaa, ettei pärjää edes amkissa 🤣🤣"

Pärjäisin muuten varmasti erinomaisesti mutta kieliä en osaa yhtään. Peruskoulussa arvosana oli 5 ja ammattiopistossa ykkösellä läpi. Varmaan sitten jäisi siitä kiinni.

Vierailija
11/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt intohimon muualta enkä usko, että mun paukut ja jaksaminen riittäisi vielä pitkään aikaan yliopisto-opintoihin. Kauhistuttaa lukea yliopisto-opiskelijoiden masennus- ja uupumuslukuja ja olen melko varma, että olisin itse koristamassa noita tilastoja, kun tuota taustaa on ja olen vielä osin toipumassa niistä. Avoimen yliopiston kursseja voisin käydä, koska kiinnostaa kyllä oppia uutta.

Vierailija
12/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mt-ongelmia, en kestä sosiaalista painetta. Ei jaksa kilvoitella enää.

Vierailija
13/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin mieluummin pumpattavana.

Vierailija
14/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun nuoreni on korkeakoulusta valmistunut,kaverin amiksesta,siis ammattikoulusta,arvaappa onko sillä duunarilla tonnikaupalla parempi palkka kuin "hienosti" koulutetulla!

Vierailija
15/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyssännyt vaan perustin firman ja huomasin, että sillä tienaa niin hyvin, että pärjää ilman yliopistopapereitakin. Tietyillä aloilla työt eivät lopu koskaan ja voit pyytää sen mukaisesti. Joku saattaa katsoa alentuvasti, mutta jos näkisi mitä sillä tienaa niin ajatukset saattaisivat vaihtua.

Vierailija
16/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun nuoreni on korkeakoulusta valmistunut,kaverin amiksesta,siis ammattikoulusta,arvaappa onko sillä duunarilla tonnikaupalla parempi palkka kuin "hienosti" koulutetulla!

Riippuu varmaan alasta. Itse olen vastavalmistunut DI ja tienaan nyt ensimmäisessä työpaikassa 4000e/kk. Olisinko lähärinä pärjännyt taloudellisesti paremmin?

Vierailija
17/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun täytyy tehdä työt kun akateemiset teorisoivat.

Opintojen ohella niitä kevyitä duunarihommia tehdään. Siivoustöissä aina ihmettelen miksi edes raadan ilmaiseksi opintoprojekteja kun voisin vaihtoehtoisesti tehdä vain sitä työtä niin että sielu lepää ja vieläpä maksusta.

Vierailija
18/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. On akateemisia ja sitten on "akateemisia". En pidä ykkösen keskiarvon maistereita yhtään minään, vaan arvostan kyllä enemmän paremmin pärjänneitä AMK-opiskelijoitakin. Samaten en ole kyllä varma, ovatko maisteriksi jääneetkään nyt niin akateemisuuden ytimessä. 

Vierailija
19/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yh-äidin lapsi, ja se oli kamala synti vielä 90-luvulla. Lisäksi olin ateisti(!), sekä ulkonäöstäni kiinnostunut. Perunasäkkiin olisi tullut verhoutua ja seurakunnan kerhossa veisata, kuten kunnon perheiden lapsoisten. Näistä syistä johtuen opettajat, ainoa akateemiset joiden kanssa tekemisissä koskaan olin, vihasivat minua. Tytön tulee letittää pitkä tukka tiukoille saparoille, että hän muistaa että kurimuksessa sielu lepää. Minä taas saksin keittiösaksilla tukkani lyhyeksi, en halunnut että minusta muokataan alistettua kotipiikaa.

Äitini on yrittäjä, joka on aina luonut itse omat työpaikkansa. Joten semmoinen "normaali" 8-16 työjuttu ei ole koskaan koskettanut minun elämääni. Minut on sitten varmaankin kasvatettu yrittäjäksi, vaikka itse olen siis ihan vain palkollinen.

En vieläkään tunne akateemisia ihmisiä, joten kuva nipottavista "olen muita parempi" -tyypeistä on jäänyt elämään.

Vierailija
20/24 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulusta valmistunut ei ole akateeminen. Yliopisto on parempi valinta ja onnistuu se vanhempanakin. Tsemppiä opintoihin.