Aha, taas tuli karanteeni
Tämä on jo kahdeksas kerta koko pandemian aikana! Viisi karanteenia on tullut päiväkodista jossa olin töissä, yksi kummilapsen ristiäisistä, yksi lapsen kaverilta joka vieraili meillä itämisaikana ja nyt tämä uusin tuli opiskelutoverilta (aloitin siis nyt syksyllä uudessa koulussa jossa on lähiopetusta).
Mikä siinä on, että ihmisten on juuri nyt pakko käydä haalimassa tartuntoja? Nyt on pandemia-aika, joten pitäkää itsenne ja lapsenne terveinä älkääkä tehkö karanteeneja toisille. Normaalielämään päästään sitä nopeammin, mitä harvempi sairastuu.
Harmittaa todella paljon joutua taas lusimaan karanteeni, ja vieläpä aivan turhaan. Sillä sairastuneella tuskin oli mitään hyväksyttävää syytä tartunnalleen.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tartunta voi tulla mistä vain, jos on tullakseen. Naurettavaa tuollainen syyllistäminen ja vaino. Entä jos olisit itse se, joka aiheuttaa karanteenin?
Onhan tämä riesa, muttei toisten syyllistäminen siihen auta.
Olen elänyt vastuullisesti, joten en tule aiheuttaneeksi karanteeneja toisille. Harvemmin se tartunta hyppää ikkunasta sisään, vaan se on käyty ottamassa jostain.
-apKävithän sìnäkin ristiäisistä hakemassa altistuksen, jos tolle linjalle lähdetään.
Minä en ollut se joka altisti muita, eli en aiheuttanut karanteeneja toisille.
-ap
Karavaanarin varaani ja karanteeni, kun en pitänyt varaani vaihtaessani vanteeni. "Ranteeni" huudahti teini ja kysyi, mikä meemi?
Karanteenit vaikuttaa turhilta. Ap jo 8 kertaa ollut altistuneena. Ei vaan tauti tartu millään.
Kaks rokotusta, sairastettu korona 6 kk sisään ja terveydenhuoltoalalla töissä olo, niin vältät karanteenin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen. En ole vielä kertaakaan päässyt karanteeniin koko korona-aikana. Nyt minulla on kaksi rokotusta joten en ole pääsemässäkään.
Rivien välistä voitte lukea etten kovin paljoa pidä työstäni.
Voit ryhtyä omaehtoiseen karanteeniin vaikka heti maanantaina.
Virallinen karanteeni ei ole loma vaan viranomaispäätös, jolla otetaan liikkumisvapautesi pois. Eli et saa edes hakea ruokaa tai lääkkeitä mistään, et pääse lääkäriin vaan joudut kärvistelemään esim. akuutin kivun tai tulehduksen kanssa kotona karanteenin loppuun asti (vain henkeä uhkaavissa tapauksissa saa hoitoa karanteenin aikana).
Itse jouduin jäämään pois isäni hautajaisista kollegan aiheuttaman karanteenin takia, enkä saanut käydä lääkärissä reseptin uusimista varten. Eli en ihan ymmärrä hinkuasi joutua karanteeniin.
Vierailija kirjoitti:
Typerintä tässä on se, että toisille karanteeneja aiheuttaneet koronaihmiset saavat itse palkinnoksi 6kk suojan karanteeneja vastaan. Eli etenkin nuoria suorastaan kannustetaan ottamaan tartunta, koska sitten saa elää vapaasti.
Ei pitäisi olla mitään erityiskohtelua tai palkintoja sairastuneille, vaan samat säännöt jokaiselle. Ehkä se saisi kaikki käyttäytymään vastuullisemmin ja ajattelemaan myös muita ihmisiä.
sukulaistyttö 23 v sai tartunnan työpaikalta ja on tosi huonossa kunnossa tällä hetkellä. Ei se ikä suojaa pahalta taudilta nuoriakaan.
Minäkin jouduin karanteeniin, kun Venäjältä palannut i d iootti altisti melkein koko työyhteisön. Sanomattakin selvää, että hänellä on nyt melko ankeaa töissä kun kukaan ei halua olla hänen kanssaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerintä tässä on se, että toisille karanteeneja aiheuttaneet koronaihmiset saavat itse palkinnoksi 6kk suojan karanteeneja vastaan. Eli etenkin nuoria suorastaan kannustetaan ottamaan tartunta, koska sitten saa elää vapaasti.
Ei pitäisi olla mitään erityiskohtelua tai palkintoja sairastuneille, vaan samat säännöt jokaiselle. Ehkä se saisi kaikki käyttäytymään vastuullisemmin ja ajattelemaan myös muita ihmisiä.sukulaistyttö 23 v sai tartunnan työpaikalta ja on tosi huonossa kunnossa tällä hetkellä. Ei se ikä suojaa pahalta taudilta nuoriakaan.
"Tosi huonossa kunnossa". Juu.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jouduin karanteeniin, kun Venäjältä palannut i d iootti altisti melkein koko työyhteisön. Sanomattakin selvää, että hänellä on nyt melko ankeaa töissä kun kukaan ei halua olla hänen kanssaan tekemisissä.
Juu toki toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nuo karanteenit olisivat kaikkein pahinta jos sattuisi sairastumaan. Häpeäisin silmät päästäni enkä enää kehtaisi näyttää naamaani missään jos aiheuttaisin toisille ihmisille karanteeneja.
Mitä helkkarin häpeämistä siinä on? Et sinä karanteeneja määrää. Tämä on pandemia aikaa, ja virus tarttuu mistä tarttuu, jos tarttuu. Voi tulla kaupasta, apteekista, mistä vain jossa on ihmiskontakteja.
Älkää nyt viitsikö.
"Et sinä niitä määrää" joo mutta ne määrätään sinun takiasi. ei siinä ole mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne joilla 2 rokotusta joudu karanteeniin, jos altistuneet vaikkapa töissä?
Ei ainakaan meillä.
Olen erikoissairaanhoidossa töissä ja altistuin työpaikallani. Ei mitään karanteenia, vaan töissä käyn normaalisti. Olen tosin kahdesti rokotettu, mutta niinpä oli se koronaan sairastunut työtoverinikin jonka takia altistuin.
Kovasti näyttää olevan defenssit päällä altistajilla ja koronalasten vanhemmilla. Hoetaan että tartunta voi tulla mistä vaan, mutta kummasti se osui juuri teille eikä muille.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pk-seudulla jokainen vanhempi joutuu pelkäämään, että milloin (taas) osuu koronalapsi oman lapsen luokalle. En enää millään haluaisi joutua kieltämään tokaluokkalaiseltani harrastuksia, ystävien tapaamista, ulkona leikkimistä muiden lasten kanssa jne. mutta pakkohan se on jos tulee karanteeni.
Lapsen luokalla oli viime vuonna kolme koronalasta, ja monessa muussa luokassa oli yli viisi. Eli karanteenit olivat oikeasti todella iso riesa.
Meillä täällä Vantaalla tuli juuri lukuvuoden ensimmäinen koronalapsi luokalle, ja kaikki karanteeniin sen takia. V*tuttaa TAAS selittää tyttärelleni että sinä joudut nyt istumaan kotona ja katsomaan koulua tabletilta, kun sillä yhdellä on korona.
Tämä on lapsille tosi raskasta. Karanteeni on liian iso rangaistus siitä että on tietämättään istunut samassa luokassa sairastuneen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pk-seudulla jokainen vanhempi joutuu pelkäämään, että milloin (taas) osuu koronalapsi oman lapsen luokalle. En enää millään haluaisi joutua kieltämään tokaluokkalaiseltani harrastuksia, ystävien tapaamista, ulkona leikkimistä muiden lasten kanssa jne. mutta pakkohan se on jos tulee karanteeni.
Lapsen luokalla oli viime vuonna kolme koronalasta, ja monessa muussa luokassa oli yli viisi. Eli karanteenit olivat oikeasti todella iso riesa.
Alle 15v ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa, eli ei tule sakkoa vaikka "rikkoisi" karanteenia. Ja mitään karanteeniahan ei edes ole ennen kuin tartuntatautilääkärin kirjoittama karanteenimääräys on tullut postissa.
En ole ollut kertaakaan karanteenissa. Liikun ihan normaalisti, eli taatusti olen jossain vaiheessa altistunut esim. ostoskeskuksessa, ruokakaupassa, junassa, spårassa, ravintolassa tai vaikka kotona, vieraita kun käy jatkuvasti.
En ramppaa testeissä niin mistäs minä sen tietäisin vaikka pöpön sainkin? Kerran sain jo, mies toi töistä. Pari päivää huono olo ja väsytti ja se tauti oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Karanteenit vaikuttaa turhilta. Ap jo 8 kertaa ollut altistuneena. Ei vaan tauti tartu millään.
Ehkä karanteeneja voisi määrätä vähän tiukemmin perustein. 15min samassa huoneessa sijaan raja voisi olla vaikka 2h samassa huoneessa tai 1h alle 2m päässä?
Vierailija kirjoitti:
Hanki 2 rokotusta niin vältyt todennäköisesti karanteenissa.
Minä olen kaksi rokotusta saanut ja olen nyt saakelinmoisessa flunssassa, kävin testissä, tulos onneksi negatiivinen. Kyllä minulle sanottiin, että tulokseen asti karanteenissa. Minulle se olikin itsestään selvää, että karanteenissa olen. Tulos tuli seuraavana päivänä, joten eipä tuo nyt elämääni kauheasti haitannut.
Voisiko olla niin, ettei ihan kaikesta jaksettaisi vinkua! Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen luokalla oli viime vuonna kolme koronalasta, ja monessa muussa luokassa oli yli viisi. Eli karanteenit olivat oikeasti todella iso riesa.Meillä täällä Vantaalla tuli juuri lukuvuoden ensimmäinen koronalapsi luokalle, ja kaikki karanteeniin sen takia. V*tuttaa TAAS selittää tyttärelleni että sinä joudut nyt istumaan kotona ja katsomaan koulua tabletilta, kun sillä yhdellä on korona.
Tämä on lapsille tosi raskasta. Karanteeni on liian iso rangaistus siitä että on tietämättään istunut samassa luokassa sairastuneen kanssa.
Toivotaan, ettei virukselle ilmene sellaista aihetta kuin korona. Joillekin lapsillekin se on kova tauti jälkiseurauksineen. Ja jos sattuu henki lähtemään niin sittenpä se vastata vituttaakin.
meilläkin lapsi joutu karanteeniin, luokkakaverin perhe teki sen jo toistamiseen
Olen kateellinen. En ole vielä kertaakaan päässyt karanteeniin koko korona-aikana. Nyt minulla on kaksi rokotusta joten en ole pääsemässäkään.
Rivien välistä voitte lukea etten kovin paljoa pidä työstäni.