Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko iäkkäillä vanhemmilla teistä oikeus puuttua jälkeläisensä avioliitto-ongelmiin?

Vierailija
21.06.2024 |

Tuli mieleen yhdestä aloituksesta.

Minusta ei kuulu heille piirun vertaa. Perhe hoitaa omat asiansa.

Mielipiteitä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään oikeutta puuttua, mutta ei toisaalta velvollisuutta olla apuna, kun ero tulee. Perhe hoitakoot itse omat asiansa, ei siihen muuttoon tarvita vanhuksia sähläämään eikä pikkulapsia hoitamaan. Ja jos eron jälkeen on vaikeuksia jaksaa, niin sekään ei isovanhemmille kuulu, ei pidä mennä päsmäröimään.

Vierailija
2/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni  oli fyysisesti väkivaltainen. Vanhempani eivät sitä tienneet ja pitivät häntä maailman parhaimpana vävynä. FIksu, aikaansa seuraava ja monipuolisesti sivistynyt. Minä en kehdannut kertoa mihinkään, mutta sitten kun kerroin isäni vain totesi ettei heille kuulu puuttua lastensa parisuhteisiin. Kielsi kertomasta äidille, joka pahoittaisi vain mielensä.

Oman kokemukseni jälkeen olisi ihan hyvä, jos tapauskohtaisesti käytettäisiin myös järkeä ja ainakin osoitettaisiin lapselle että meihin vanhempiisi voit luottaa ja saat  helutessasi apua. Siihen avunpyyntöön en laittaisi ehtoja, vaan kaikesta voidaan edes keskustella. Miettiä ratkaisua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on oikeus ja täytyy puuttua yhdessä tilanteessa. Jos poikani löisi puolisoaan, puuttuisin tilanteeseen heti. Minulle ei riidan aihe kuulu, enkä siihen riitaan puuttuisi. Olen väkivaltavastainen ihminen, ja jokainen poikani tietää sen. Olen opettanut heille pikkupojasta saakka, että ketään ei lyödä. Ei aikuisia, lapsia eikä eläimiä. Eivätkä he lyö. Arvostavat muita ihmisiä. Jos kuitenkin niin kävisi, asettuisin välittömästi miniän tueksi ja suojaksi. Ketään ei lyödä. Ja jokainen aikuinen poikani tietää ja ymmärtää sanomattakin sen. 

Vierailija
4/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on oikeus ja täytyy puuttua yhdessä tilanteessa. Jos poikani löisi puolisoaan, puuttuisin tilanteeseen heti. Minulle ei riidan aihe kuulu, enkä siihen riitaan puuttuisi. Olen väkivaltavastainen ihminen, ja jokainen poikani tietää sen. Olen opettanut heille pikkupojasta saakka, että ketään ei lyödä. Ei aikuisia, lapsia eikä eläimiä. Eivätkä he lyö. Arvostavat muita ihmisiä. Jos kuitenkin niin kävisi, asettuisin välittömästi miniän tueksi ja suojaksi. Ketään ei lyödä. Ja jokainen aikuinen poikani tietää ja ymmärtää sanomattakin sen. 

Saavatko lyödä edes puolustautuakseen, vai oletko niin tyhmä ettet ymmärrä puolustamisen ja hyökkäämisen välistä eroa?

Vierailija
5/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, eikä heillä ole myöskään minkäänlaista oikeutta lapsenlapsiin. Moni vanhus kuitenkin elää sukunsa kautta väärällä tavalla, tavallaan lastensa ja lastenlastensa lautaselta syöden, sen sijaan että auttaisi ja hyödyttäisi heitä. Karua on kuulla kuinka isovanhemmat ovat jopa tuhonneet ydinperhesuhteita. Tätä kuitenkin tapahtuu

Vierailija
6/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni  oli fyysisesti väkivaltainen. Vanhempani eivät sitä tienneet ja pitivät häntä maailman parhaimpana vävynä. FIksu, aikaansa seuraava ja monipuolisesti sivistynyt. Minä en kehdannut kertoa mihinkään, mutta sitten kun kerroin isäni vain totesi ettei heille kuulu puuttua lastensa parisuhteisiin. Kielsi kertomasta äidille, joka pahoittaisi vain mielensä.

Oman kokemukseni jälkeen olisi ihan hyvä, jos tapauskohtaisesti käytettäisiin myös järkeä ja ainakin osoitettaisiin lapselle että meihin vanhempiisi voit luottaa ja saat  helutessasi apua. Siihen avunpyyntöön en laittaisi ehtoja, vaan kaikesta voidaan edes keskustella. Miettiä ratkaisua. 

Samanlaisen jutun kuulin, kun nainen r*iskattiin ja naisen isä adoptoi raiskaajan sukuun. Raiskattu sysättiin syrjään. Naisena ei kannata kyllä pitää minkäänlaisia suhteita miehiin

Vierailija
7/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisillä ylipäätään ole oikeutta puuttua toisten asioihin.

Vierailija
8/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettähän ne vanhemmatkin ovat. Riippuu tilanteesta ja siitä millä tavalla puuttuu. Joskus heillä saattaa olla kokemusta samanlaisesta tilanteesta.  Neuvoja saa antaa. Muu alkaa olla jo liiallista. 

Vierailija
9/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavatko lyödä edes puolustautuakseen, vai oletko niin tyhmä ettet ymmärrä puolustamisen ja hyökkäämisen välistä eroa?

Suotta olet aggresiivinen ja nimittelet. Tietenkin saa puolustautua. Itsepuolustus on eri asia. 

Vierailija
10/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisillä ylipäätään ole oikeutta puuttua toisten asioihin.

Mutta auttaa ja tukea saa, jos sitä pyydetään.

Vierailija
11/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvihaako yrität lietsoa? Jospa lainaamasi kirjoittaja tuntee poikansa ja hänen puolisonsa niin hyvin, ettei tällaista ole syytä epäillä? Turha sinun on muita haukkua.

Vierailija
12/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni väkivaltaa kokeva puoliso ei uskalla pyytää apua. Tai edes kertoa siitä. Pelko ja kipu lamauttaa. Usein jotkut läheisimmät ihmiset kuitenkin epäilevät tai jopa tietävät tilanteen. Pitäisikö olla puuttumatta?

Vierailija
13/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, eikä heillä ole myöskään minkäänlaista oikeutta lapsenlapsiin. Moni vanhus kuitenkin elää sukunsa kautta väärällä tavalla, tavallaan lastensa ja lastenlastensa lautaselta syöden, sen sijaan että auttaisi ja hyödyttäisi heitä. Karua on kuulla kuinka isovanhemmat ovat jopa tuhonneet ydinperhesuhteita. Tätä kuitenkin tapahtuu

Juuri näin. Siksi olisi parasta katkaista välit samantien, kun lapsi muuttaa pois kotoa. Tällöin hän joutuu etsimään syyllisiä oman elämänsä murheisiin muualta kuin omista vanhemmistaan, ehkä jopa itsestään.