Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatuoinneista

Vierailija
21.08.2021 |

Te, joilla on tatuointeja, kertokaapa edes yksi hyvä syy niiden ottamiseen. Minä en keksi yhtään. Minusta ne ovat ruman ja naurettavan näköisiä. Mutta kaikkein eniten minua kummastuttaa terveydellinen puoli: miten ihmeessä joku, joka on terve ja jolla on terve iho, haluaa tunkea mitään vierasta ainetta elimistöönsä? Eräs ihotautilääkäri sanoi haastattelussa, että mm. ihosyöpiä jää huomaamatta ajoissa, kun iho on tuhrittu musteella. Terveyskirjaston mukaan ”kolmasosalle tulee tatuoinnista iholle kutinaa tai turvotusta; tatuoinnin jälkeen alue voi infektoitua, mikä vaatii antibioottihoitoa; on tavattu sieni- ja virustulehduksia sekä harvinaisempia infektioita, kuten mykobakteerien aiheuttamia epidemioita; ihon yliherkkyysreaktioita voi ilmetä välittömästi tai jopa vuosien viiveellä; kosketusallergia esimerkiksi tatuointivärin sisältämälle metallille on mahdollista, jolloin tarvitaan vahvoja kortisonivoiteita tai kortisonipistoksia; tatuointikohdan ihosyöpiä ja ihotauteja, kuten arpisarkoidoosia, on tavattu; tatuointineulauksen yhteydessä voi tarttua myös hepatiitti- tai HIV-infektio.” Kun tatuointeja sitten yritetään poistaa, siitä jää arpia ja väriä ei saada täysin pois. Minä, jonka läheisellä on vaikea, useita leikkaushoitoja vaatinut vaikea sairaus, en voi ymmärtää muutenkaan, että ihmiset ottavat lävistyksiä tai antavat ”kosmeettisista” syistä muuten leikellä itseään. Niin kauan kuin ihminen on terve, hän usein pitää terveyttä itsestäänselvyytenä ja ajattelee, ettei hänelle voi tapahtua mitään. Miksi ihmiset tahallaan altistavat itsensä sairauksille, kun sairauksia tulee niin paljon ilman omaa myötävaikutusta?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en pysty millään käsittämään, miksi joku haluaa omistaa harmaan auton!? Ehdoton turn off itselleni, koska vihaan kyseistä väriä. En ikinä huolisi puolisoksi ihmistä jolla on harmaa auto.

Harmaa auto on kyllä hirveä. Mutta siitä pääsee eroon. Pistää myyntiin tai ajaa vaikka romuttamolle. Sitten ei ole enää harmaata autoa.

Vierailija
22/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en pidä niitä rumina enkä pidä paljasta ihoa erityisen kauniina. En ajattele pinnallisesti vaan sisin merkitsee. Haluan ottaa tatuointeja, koska minä haluan niin. Muut eivät halua, mutta elänkö itseäni vai muita varten?

Et ajattele pinnallisesti, mutta käytät suuret summat rahaa ja vaarannat terveytesi muokataksesi pintaasi. Hmmm, jokin logiikassasi mättää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en pysty millään käsittämään, miksi joku haluaa omistaa harmaan auton!? Ehdoton turn off itselleni, koska vihaan kyseistä väriä. En ikinä huolisi puolisoksi ihmistä jolla on harmaa auto.

Harmaa auto on kyllä hirveä. Mutta siitä pääsee eroon. Pistää myyntiin tai ajaa vaikka romuttamolle. Sitten ei ole enää harmaata autoa.

Mutta se, että ostaa harmaan auton kertoo ihmisestä enemmän kuin tuhat sanaa. Ja on vapaaehtoisesti maksanut siitä tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja. Ihan sama vaikka eroon pääsisikin.

Vierailija
24/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en pidä niitä rumina enkä pidä paljasta ihoa erityisen kauniina. En ajattele pinnallisesti vaan sisin merkitsee. Haluan ottaa tatuointeja, koska minä haluan niin. Muut eivät halua, mutta elänkö itseäni vai muita varten?

Et ajattele pinnallisesti, mutta käytät suuret summat rahaa ja vaarannat terveytesi muokataksesi pintaasi. Hmmm, jokin logiikassasi mättää...

En ole käyttänyt suuria summia rahaa. Ja jos itse meikkaan, värjään hiuksia, otan tatuointeja, pukeudun mekkoihin, treenaan, jne niin ei se silti tarkoita, että ajattelen muista ihmisistä tai asioista pinnallisesti. En halua kuulua tiettyyn muottiin mikä tuntuu vieraalta, haluan olla minä ja tuoda sitä esille omilla valinnoillani. Jos vain pinnalliset ihmiset meikkaisivat ja kävisivät kampaajalla niin eihän tässä maailmassa paljon muunlaisia naisia olisi. :)

Vierailija
25/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se, että ostaa harmaan auton kertoo ihmisestä enemmän kuin tuhat sanaa. Ja on vapaaehtoisesti maksanut siitä tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja. Ihan sama vaikka eroon pääsisikin.

Parempi tehdä sellaisia virheitä, jotka saa korjattua. Kyllähän virheet hävettävät ja kaduttavat, mutta kun katumusharjoitus on käyty läpi, niin virheestä ei näy enää jälkeäkään.

Vierailija
26/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D tällä tatuointien vihaajalla näyttää olevan useampi alterego, jotka kommentoivat toistensa perään.

Hauskin oli kommentti että meitä tatuointien vihaajia on paljon, eihän kellekään normaalille ihmiselle mene tällaiset asiat noin tunteisiin. (Taidan jutella trollin kanssa siis..) Usein olen kuullut että moni ei niitä arvosta/pidä niitä kauniina, mutta jos ihan vihaksi pistää niin turhan paljon ympäristö apn maailmaa järisyttää.

Olen ap. Ainoastaan aloitus on minun, muut kommentit ovat muiden. Huomaan, etten ole yksin ajatuksieni kanssa.

Sovitaan vaan niin, josko se helpottaisi noita sun vihantunteita. (:

Vierailija
27/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä eroamme, että minusta ne näyttää hyvältä. Mutta tiedätkös ap, että ihmiset tykkää erilaisista asioista.

Eikä se haittaa minua lainkaan, jos samalla pysyy ap:n kaltaiset tyypit sopivan matkan päässä. Ehkä tarvitsen jonkun kuvan vielä hieman näkyvämmälle paikalle ihan varmuuden vuoksi.

Jos saman tekisi eläimelle olisi kyse eittämättä eläinrääkkäyksestä ja rikoksesta ja joutuisi vastaamaan teoistaan.

En ihmettele enää miksi eläinrääkkäystäkin on niin paljon, korreloi suoraan tämän tatuointivillityksen kanssa.

Vierailija
28/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä eroamme, että minusta ne näyttää hyvältä. Mutta tiedätkös ap, että ihmiset tykkää erilaisista asioista.

Eikä se haittaa minua lainkaan, jos samalla pysyy ap:n kaltaiset tyypit sopivan matkan päässä. Ehkä tarvitsen jonkun kuvan vielä hieman näkyvämmälle paikalle ihan varmuuden vuoksi.

Jos saman tekisi eläimelle olisi kyse eittämättä eläinrääkkäyksestä ja rikoksesta ja joutuisi vastaamaan teoistaan.

En ihmettele enää miksi eläinrääkkäystäkin on niin paljon, korreloi suoraan tämän tatuointivillityksen kanssa.

Jahas, on jo niin trollihommia että varmaan meidän muiden on fiksuinta jättää tämä tyyppi omiin oloihinsa. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
29/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on terve itsetunto niin ei tarvitse tatuointeja eikä auton värillä ole suurtakaan merkitystä.

Henkisesti tyhjät ihmiset harrastaa näitä juttuja.

Vierailija
30/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointien poistot on nykyään hurjasti kasvava "bisnes". Miksi?

Vierailija
31/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tatuointeja haluavien merkitä itsensä. Mitä isompi stigma ja mitä näkyvämmässä paikassa, sitä helpompi on huomata ja kulkea ohi. Sama toimii toisin päin. Tatuoinneista pitävät tunnistavat ja löytävät toisensa.

Vierailija
32/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuointi lakkaa olemasta oma asia siinä vaiheessa, jos siitä koituu yhteiskunnalle kustannuksia. Jos tatuoinnista saa syövän, jota hoidetaan verorahoilla, niin sitten muut saavat paheksua tatuoinnin ottajaa.

Tähän liittyy tietysti hankaluuksia. On ensinnäkin vaikea osoittaa, että syöpä on johtunut vain ja ainoastaan tatuoinnista. Toiseksi on monia muitakin itse hankittuja sairauksia, joita hoidetaan verovaroin. Joku syö pullaa ja hommaa itselleen verisuonisairauksia, ja niitä hoidetaan verorahoilla.

Tietysti tilannetta voisi kompensoida verotuksella, ja niin jossain määrin tehdäänkin. Tupakka-askista maksetaan veroa. Samoin makeisista. Pitäisikö sellainenkin keksiä kuin tatuointivero...

En ymmärrä miksi tatuointi yhdistetään syöpään. Suomalaiset syövät lihaa enemmän kuin suositusten mukaan, vaikka kaikkien tiedossa on lihansyönnin aiheuttavan syöpää. Silti välitätte jostain tatuointien aiheuttamasta syövästä, vaikka riski on minimaalinen verrattuna lihan syöntiin.

No johtuisko siitä että syöminen on ihmiselle välttämätöntä, tatuoinnit ei ole.

Vierailija
33/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku onnistuu sotkemaan tähän aiheeseen autot?

😂

Vierailija
34/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei ihmisten tatuoinnit haittaa. (joskus kyllä luulin, että voivat olla esteenä esim. Magneettikuville, ilmeisesti eivät?)

Mutta harvassa ne omaan makuun kauniit ovat. Ja niin yleisiä nykyään (etenkin isot, tai hihat/koko reisi). Että tässä asiassa olen mieluusti vähemmistössä.

En vihaa niitä, mutta niin massaa.

Vierailija
35/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinneista pitäisi määrätä haittavero.

Vierailija
36/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni syönyt antibiootteja vaikka olen tatuoitu on ihan totta että osa väreistä voi olla kovinkin myrkyllisiä kun näille ei ole EU: standardia. Mutta luotettava paikka osaa valikoida värinsä.

Ette taida tietää mitä teidän kodinpesuaineet ja päivittäiskosmetiikka sisältää? ;)

Vierailija
37/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa niitä, mutta niin massaa.

Niinpä. Tavisten ja laumasieluisen rahvaan touhua. 

Vierailija
38/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eläessäni syönyt antibiootteja vaikka olen tatuoitu on ihan totta että osa väreistä voi olla kovinkin myrkyllisiä kun näille ei ole EU: standardia. Mutta luotettava paikka osaa valikoida värinsä.

Ette taida tietää mitä teidän kodinpesuaineet ja päivittäiskosmetiikka sisältää? ;)

Tiedän tasan tarkkaan, mitä käyttämäni pesuaineet ja kosmetiikka sisältävät. Olen asioista perillä enkä osta sikaa säkissä. :)

Vierailija
39/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

White Trash -hommaa.

Vierailija
40/62 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremman perheen poikana on vaikea käsittää miksi nainen downshiftaa itsensä tatuoinneilla. Omaan lähipiiriin ei sellaisia naisia kuulu.

Oletko jokaisen lähipiirin naisen nähnyt alastomana päästä varpaisiin? Aivan.