Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaat kauppojen kassalla.

Vierailija
20.08.2021 |

Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ.

Tiedoksi: Se on todella vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.

Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".

Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.

"Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.

Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.

Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeioeikäikinätuuhstavtuskattunkortteines".

Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.

Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei"! Asiakas vastaa "Muovikassi."

Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.

Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa huutaa "AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että "vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia vauhtia!!!" .

Tiedoksi: Kassan avaamiseen kuluu tietty aika eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.

Luetaan lehdestä, että KKK-kaupassa on halpaa lihaa - mennään citymarkettiin ihmettele-mään ja valittamaan, kun tuotteet eivät olekaan siellä tarjouksessa.

Tiedoksi: Mainoksissa kyllä lukee, missä ne ovat voimassa.

Olen asiakaspalvelija - tietenkin muistan kuusi vuotta sitten tekemäsi tilauksen, vaikkakin sinulla ei ole tilausnumeroa ja muistelet, että se on tehty nimellä, jonka ensimmäinen kirjain on "T" tai "A".

Olen asiakaspalvelija - minulle on päivänselvää, että kun puhut perjantaista, tarkoitat tietenkin tiistaita. Minulla on kalenteri täydellisesti hallussa, kun määrittelet ajankohdaksi "ei siitä kauaa ole".

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät asiakkaat naurattaa aina.

Vierailija
2/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiakkaat eivät osaa käyttäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen tämän Iltalehdestä huomenna. 

Vierailija
4/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua asiakaspalvelijana ihmetyttää se, kun asiakas menee viereiselle suljetulle kassalle, vaikka minulla ei ole asiakasta ja hän on varmasti huomannut minut. Sitten maristaan "mikset voinu tuossa kassalla ottaa". Tai kun kassalla on jono ja asiakas menee suljetulle kassalle huutelemaan "mikset käy välillä tässä kassalla".

Vierailija
5/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua asiakaspalvelijana ihmetyttää se, kun asiakas menee viereiselle suljetulle kassalle, vaikka minulla ei ole asiakasta ja hän on varmasti huomannut minut. Sitten maristaan "mikset voinu tuossa kassalla ottaa". Tai kun kassalla on jono ja asiakas menee suljetulle kassalle huutelemaan "mikset käy välillä tässä kassalla".

Siis miten tyhmiä asiakkaat ovat!!

Vierailija
6/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 kassapistettä, mutta 3 ottaa vastaan. On asiakkaiden aliarviointia seisottaa jonossa. Ja miksei voi kassa sanoa neutraalin ja ystävällisen Kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen, kun sen sijaan määkivät sitä Hyvää päivänjatkoaan, joka on niin amerikkaa niin amerikkaa. Hautajaisista tai syöpäleikkauksesta voi olla tulossa niin ei paljon hyvää päivää ole, se on irvokasta.

Vierailija
7/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene siivoajaksi jos ei asiakaspalvelutyö kassalla kiinnosta. Älä moiti asiakasta! Hän maksaa sun palkan.

Vierailija
8/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on tyhmiä. Tämän näkee päivittäin joka puolella. ÄO keskiarvo 100 niin puolet kansasta on alle tämän. Yrittäkää ymmärtää että käyttäytyminen on mitä on sitten.

T.ÄO 130

Vierailija
9/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene siivoajaksi jos ei asiakaspalvelutyö kassalla kiinnosta. Älä moiti asiakasta! Hän maksaa sun palkan.

Asiakkaat ovat hyvin kitsaita tuon palkan suhteen.

Maksakaa parempaa palkkaa, niin sitten voitte vaatiakin jotain.

Vierailija
10/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa kotia ruoka jos ei kiinnosta kerran olla asiallinen kaupassa...

Vierailija
11/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä taas hyökkäsi kaikki joiden mielestä perseily kaupassa on hyväksyttävää.

Vierailija
12/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupassa asiakas joutuu pyytämään muovikassin erikseen kassatyöntekijältä?

Vierailija
13/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina isorintaisimmalle kassalle ja tuijotan niitä hinkkejä niinku ei olis huomista tulossa. Voimaannuttavaa. Joskus vastaavat hymyllä takaisin.

Vierailija
14/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä taas hyökkäsi kaikki joiden mielestä perseily kaupassa on hyväksyttävää.

Mikä tuossa oli "perseilyä"? Kaikki ihmiset eivät osaa käyttäytyä hyvin, mutta ei tuo nyt mitään perseilyä silti ole.

Vierailija
15/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole sinä kassatyttö hiljaa ja tee työsi.Ketään ei kiinnosta jonkun kassatytön mielipiteet.

Ketään ei kiinnosta sellaisen ihmisen mielipiteet, joka ei tajua että pisteen jälkeen tulee välilyönti.

Vierailija
16/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluu sanoo missä asun, mutta eräässä tän kaupungin kaupassa tuntuu, että nämä muutamat työntekijät ovat niitä jotka ansaitsisi kyllä sitä negatiivista palautetta ja todella suoraan. Eli ei pelkästään kyllä asiakkaissa se vika ole, valitettavasti.

Vierailija
17/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän tyrmistyttää, kun itse en voisi kuvitellakaan olevani tervehtimättä ja kiittämättä palveluhenkilöitä ja sitten edelläni menee joku kloppi kassan läpi sanomatta sanaakaan.

Vierailija
18/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalveluammatissa olevan täytyy ymmärtää se, että myös ikäviä asiakkaita tulee väistämättä vastaan. Aspalle maksetaan palkkaa siitä, että hän hoitaa nämä tilanteet. Jos kovin usein pitää valittaa illalla kavereille asiakkaasta, joka ei sanonut "hei", kannattaa pysytellä vaikka siellä maitokaappien takana tapahtuvissa tehtävissä.

Lehdissä ja keskustelupalstoilla on selitetty satoja kertoja, mitä kaupassa ei saa tehdä. Koska olen kiltti ihminen, sanon aspalle "hei" sekä tullessani että mennessäni enkä vahingossakaan sano mitään muuta. Nykyisin ei onneksi tarjota edes pientä pussia, joten ei tarvitse arpoa sillä, olisiko se otettava vastaan ja millä nöyryyden asteella. Toivottavasti en pahoita yhdenkään aspan mieltä sillä, että liikun myymälästä pihalle kuin kone. Ehkä enemmistö sentään on tyytyväinen.

Vierailija
19/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas on aina oikeassa on kyllä niin vanhentunut ja paska fraasi kuin olla voi, joissakin tapauksissa.

Vierailija
20/25 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalveluammatissa olevan täytyy ymmärtää se, että myös ikäviä asiakkaita tulee väistämättä vastaan. Aspalle maksetaan palkkaa siitä, että hän hoitaa nämä tilanteet. Jos kovin usein pitää valittaa illalla kavereille asiakkaasta, joka ei sanonut "hei", kannattaa pysytellä vaikka siellä maitokaappien takana tapahtuvissa tehtävissä.

Lehdissä ja keskustelupalstoilla on selitetty satoja kertoja, mitä kaupassa ei saa tehdä. Koska olen kiltti ihminen, sanon aspalle "hei" sekä tullessani että mennessäni enkä vahingossakaan sano mitään muuta. Nykyisin ei onneksi tarjota edes pientä pussia, joten ei tarvitse arpoa sillä, olisiko se otettava vastaan ja millä nöyryyden asteella. Toivottavasti en pahoita yhdenkään aspan mieltä sillä, että liikun myymälästä pihalle kuin kone. Ehkä enemmistö sentään on tyytyväinen.

40v kaupan kassana ja sanon, 98 prossaa on niitä tavis asikkaita, joiden käytös tai jutut tai tavat ei jää mieleen. Eikä tarvikkaa. Sitten se pari prossaa, joista noin puolet on ikäviä asiakkaita aina,, koska se on heidän perusluontonsa ja he kyykyttää sekä kassaa että muita asiakkaita päivä kun päivä. Sitten ouolet eli noin prosentti on näitä räyhyjä, tuppisuita, kaikesta valittajia, jopa väkivaltaisia, saatetaan heittää ostoksilla tai kapulalla.

Tervehtiminen ja hyvän päivän toivotus on eri kauppaliikkeissä työnantajan vaatima tapa. Jos mystery shoppari tulee ja sanotkin vain kiitos, hein niin voi tulla miinuksia. Silloin ei olla hyviä asiakaspalvelijoita tilastointien mukaan. Vaikka olisit kuinka mukava ja kohtelias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä