Asiakkaat kauppojen kassalla.
Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ.
Tiedoksi: Se on todella vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.
Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".
Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.
"Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.
Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.
Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeioeikäikinätuuhstavtuskattunkortteines".
Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.
Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei"! Asiakas vastaa "Muovikassi."
Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.
Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa huutaa "AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että "vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia vauhtia!!!" .
Tiedoksi: Kassan avaamiseen kuluu tietty aika eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.
Luetaan lehdestä, että KKK-kaupassa on halpaa lihaa - mennään citymarkettiin ihmettele-mään ja valittamaan, kun tuotteet eivät olekaan siellä tarjouksessa.
Tiedoksi: Mainoksissa kyllä lukee, missä ne ovat voimassa.
Olen asiakaspalvelija - tietenkin muistan kuusi vuotta sitten tekemäsi tilauksen, vaikkakin sinulla ei ole tilausnumeroa ja muistelet, että se on tehty nimellä, jonka ensimmäinen kirjain on "T" tai "A".
Olen asiakaspalvelija - minulle on päivänselvää, että kun puhut perjantaista, tarkoitat tietenkin tiistaita. Minulla on kalenteri täydellisesti hallussa, kun määrittelet ajankohdaksi "ei siitä kauaa ole".
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se vähän tyrmistyttää, kun itse en voisi kuvitellakaan olevani tervehtimättä ja kiittämättä palveluhenkilöitä ja sitten edelläni menee joku kloppi kassan läpi sanomatta sanaakaan.
"Klopilla" viittaat ilmeisesti nuoreen mieshenkilöön. Oman ja usean muunkin kokemuksen mukaan, nuorat käyttäytyvät pääsääntöisesti hyvin.
Hankalimmat asiakkaat löytyvät ihan muista ikäluokista.
nuoret*
Vierailija kirjoitti:
15 kassapistettä, mutta 3 ottaa vastaan. On asiakkaiden aliarviointia seisottaa jonossa. Ja miksei voi kassa sanoa neutraalin ja ystävällisen Kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen, kun sen sijaan määkivät sitä Hyvää päivänjatkoaan, joka on niin amerikkaa niin amerikkaa. Hautajaisista tai syöpäleikkauksesta voi olla tulossa niin ei paljon hyvää päivää ole, se on irvokasta.
Hyvää päivänjatkoa on lyhyempi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se vähän tyrmistyttää, kun itse en voisi kuvitellakaan olevani tervehtimättä ja kiittämättä palveluhenkilöitä ja sitten edelläni menee joku kloppi kassan läpi sanomatta sanaakaan.
"Klopilla" viittaat ilmeisesti nuoreen mieshenkilöön. Oman ja usean muunkin kokemuksen mukaan, nuorat käyttäytyvät pääsääntöisesti hyvin.
Tämä on niin totta. Pahimpia ovat keski-ikäiset, etenkin naiset. Tykkäävät kyykyttää ja kiusata etenkin hyvännäköisiä, nuorempia naistyöntekijöitä. Ei koske tietenkään kaikkia keski-ikäisiä, mutta kaikki asiakaspalvelualalla työskentelevät tietävät tämän ihmistyypin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 kassapistettä, mutta 3 ottaa vastaan. On asiakkaiden aliarviointia seisottaa jonossa. Ja miksei voi kassa sanoa neutraalin ja ystävällisen Kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen, kun sen sijaan määkivät sitä Hyvää päivänjatkoaan, joka on niin amerikkaa niin amerikkaa. Hautajaisista tai syöpäleikkauksesta voi olla tulossa niin ei paljon hyvää päivää ole, se on irvokasta.
Hyvää päivänjatkoa on lyhyempi sanoa.
Vielä lyhyemmällä pääsee, kun ei sano mitään. Jos puhuminen ottaa kovasti voimille.