Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen??

Vierailija
16.09.2014 |

Oon aika varma, että mulla on bakteerivaginoosi ja ajattelin ensin katsoa, että meneekö ohi itsestään, mutta luin netistä, että jos on alavatsakipuja ja virtsaamisvaikeuksia niin pitäisi mennä hoitoon.

Gynekologiaikoja ois täällä paikkakunnalla vasta viikon päästä ja ois todella kiva saada tämä aiemmin hoidettua. Hoidetaanko tällaisia juttuja terveyskeskuksessa? Pitääkö mun varata normaali lääkäriaika vai mitä mun pitää oikeen tehdä?? Kiitos jos pystytte auttamaan! :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveyeskeskukseen ja kysy.

Vierailija
2/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi soittaa enää tänään. Voiskohan joku jolla on ollut sama, kertoa että miten se hoidettiin tk:ssa, että pitikö varata lääkäriaika ja kuinka äkkiä pääsi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 16 ja mulla ei ikinä oo ollu mitään tulehdusjuttuja nii en tiedä, ois kiva jos joku vois neuvoa??

Vierailija
4/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä aika päivystykseen tälle päivälle tai huomiselle. Ehkä sinun täytyy soittaa aamulla tiettyyn kellonaikaan, jotta voisivat antaa ajan? Tai kysy koulusi terveydenhoitajalta aikaa koululääkärille.

Bakteerivaginoosi taitaa olla tyypillisesti vanhempien naisten vaiva, kuivat limakalvot jne. Olisikohan sinulla hiivatulehdus? Valkoista tai keltaista kokkareista vuotoa ja kutinaa?

Eka hiivatulehdus on varmistettava lääkärissä, mutta seuraavia voi hoitaa itsekin apteekista saatavilla valmisteilla. Hiivaan on paras laittaa kerta-annos emätinpuikko (se vahvempi) ja ulkosynnyttimiin samaa ainetta voiteena (apteekista kombi-pakkaus, jossa on molemmat). Bakteerivaginoosin tapaisiin oirein voi oireilla myös sukupuolitauti. Punottaako? Kutiseeko vähemmän? Vuotaako oudosti? Onko mahdollista? Testeihin jos on.

Vierailija
5/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Voihan se olla hiivaaki, en oo ihan varma. Soitan heti huomenna aamulla päivystykseen. Kiitti avusta!