Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntosali vai jumpat

Vierailija
16.09.2014 |

Kummassa tykkäätte käydä enemmän?

Ite tykkään erilaisista jumpista, kun sali tuntuu välillä tylsältä. Toisaalta tiedän, että salilla mun pitäisi käydä enemmän, kun ei tämä lihaskunto näytä jumpassa oikein kasvavan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään käydä jumpissa, sali on tylsää.

Vierailija
2/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liukunut yhä enemmän salin puolelle, käyn kyllä pari-kolme kertaa viikossa ryhmätunneillakin (pääasiassa tanssitunneilla), salilla käyn 3-4- kertaa/viikko ja viihdyn siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäliikunnasta tykkään enemmän, pumppi, grit ja combat. Eli ei varsinaista jumppaa todellakaan :)

Vierailija
4/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn enemmän jumpissa ja spinningissä. Tykkään myös juosta. Lihaskuntoa yritän tehdä pari kertaa viikossa. Näistä toinen kerta on usein sekin jumppa eli Bodypump, toisena kertana teen kehonpainoharjoittelua salilla tai kotona.

Vierailija
5/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:51"]

Ryhmäliikunnasta tykkään enemmän, pumppi, grit ja combat. Eli ei varsinaista jumppaa todellakaan :)

[/quote]

No mun terminologiassa noikin on jumppia :)

Vierailija
6/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pelkästään ryhmäliikuntatunneilla. En tajua saliharjottelusta mitään. Käyn bodypumpissa, bodycombatissa, spinningissä, muillakin sykettä nostavilla tunneilla. Joskus joogaan. Minulla pitää olla tunnilla hauskaa, salilla yksin puurtaminen ei tunnu siltä. 

Vierailija
7/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka käytte enempi jumpissa, tuntuuko, että kehittää/ylläpitää lihaskuntoa riittävän hyvin?

Vierailija
8/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn molemmissa ja tykkään molemmista :)

Vierailija
9/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:55"]

Te, jotka käytte enempi jumpissa, tuntuuko, että kehittää/ylläpitää lihaskuntoa riittävän hyvin?

[/quote]

No esimerkiksi Bodypump kehittää sellaista arkielämässä tarvittavaa lihaskuntoa eli kestävyyttä. Voimaa ja lihaksia se ei kasvata. Muissa jumpissa ei mielestäni lihaskunto keskivartalon syviä lihaksia lukuunottamatta kasva, vaan hyöty on enemmän hengitys- ja verenkiertoelimistöön.

Vierailija
10/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tykkääjumpista kun on paljon ihmisiä ja tarkat ajankohdat. Käyn salilla ja hölkkään itsekseni. Joskus käyn kertamaksullisissa jumpissa.

Vierailija
11/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn enemmän salilla, koska ahdistaa täynnä oleva jumppasali ja on kiva tehdä yksin kuulokkeet korvissa. Tykkään kyllä myös Les Millsin pumpista, combatista ja attackista. Myös spinning on kivaa. Pitäisi ehkä rohkaistua ja mennä taas pitkästä aikaa kokeilemaan jotain ryhmäliikuntaa.

Vierailija
12/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään käyn vain salilla, mutta BodyPumpista sain apua salillekin. Aikaisemmin käytin vain laitteita ja nykyään teen paljon vapailla painoilla, kun opin Pumpissa tekemään maastavetoa, kulmasoutua, kyykkyä ja punnerruksia.

Vierailija
13/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn jumpassa vaan, lähinnä bodypump ja attack. Lisäksi treenaan kotona paikoilla. Lihaksia on ihan tarpeeksi, minulle arkielämän toiminallisuus ja ehjä, terve kroppa + hyvä kestävyyskunto ovat asioita, joita tavoittelen.

Vierailija
14/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin sali, mutta ryhmäliikunnoista käyn joskus semmoisilla "kehonhuolto"-tunneilla. Siis paikasta riippuen mitä nyt ovat sitten, pilatesta, joku venyttelytunti, selkätunti tjsp. Liikkuvuutta tulee niin huonosti itse ylläpidettyä.

Vierailija
15/16 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään jumpasta ja uinnista eniten kuntosalilla käynti on nyt myös suosittua ja ulkona ja metsässä kävely ja tanssi ja myös suosittua juuri nyt on juoksu . Jumppa on suosittu eniten.

Vierailija
16/16 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisalilla treenaan nykyisin, kävin myös aikoinaan pienellä 247 aukiolevalla salilla aamuneljän aikoihin kun oli hiljaista ja nämä sopii minulle.

En ole pätkän vertaa sosiaalinen ja pari kertaa koettanut noita ohjattuja jumppia, mutta aina on hermo mennyt kun on ahdasta, hiki haisee ja huono musiikki soi, joten olen aina poistunut vähin äänin jossain vaiheessa tuntia todeten vaan, ettei ole oma juttu.