Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

stressin avautuminen,koiran kuoleman pelko,leikkaaminen,hammaskivenpoisto

Vierailija
24.09.2014 |

Moi vaan moi! Oli pakko tulla tänne avautuu ja puhuu ku kauhee stressi tästä asiasta. Asia koskee koiraani taino perheeni koiraa pientä ajokkia. Koira on minulle äärimmäisen rakas♥ ja sillä oli kaksi vuotta sitten aivokallontulehdus ja tämän takia koira ei päässyt metsästyksestä heti jyvälle kun ensimmäinen vuosi jäi kokoonaan käymättä metällä:( isäni sitten epäilikin että tuuleekohan tästä enää mitään ku ei jänistä oikee osannu ajaa tuon sairauden jälkeen. Mutta luojan kiitos koira parani ja sai ensimmäisen jäniksensä. No sitten seuraavaksi tajusimne että kivekset eivät aijo laskeuta ja minua pelotti mahdollinen syöpä kiveksissä,joten ne tulisi leikata. Mutta isä ei halunnut että koiraa leikattaisiin vielä koska sillä jäisi taas yksi metsästämätön kausi ja sitten unohtaisi taa jäniksen ajon. Koiran sairastellessa sile joutui syöttämään paljon pehmeää ruokaa ja hampaidrn pesuahan tuo inhosi. Ja siitähä seurasi aivan jumalaton hammaskivikertymä ja hyvin punaiset ikenet. No ajattelimme että leikkaus ja hammaskiven poisto sujuisi tuossa samassa. Nyt on taas metsästyskausi ja koira aikoo ajaa tämän kauden jänöä. Mutta minua pelottaa että koira kärsuu ja saa pysyviö vammoja siitö että hammaskivet muhivat suussa pitkään :( mutta tarkoitus olisi leikata heti sitten ku aika on sopiva . Ja hammaskuvet siinä samassa. Mutta minua vaivaa tämä asia todella paljon. Itken usein huoneessani sitä kuinka huono koiranomistaja olen ja kuinka koirani joutuu kärsimään. Olen yrittänyt puhua isälle että jos hoidettaisiin ne hampaat nyt mutta hön vain hokee sitä että jäniskausi menee pilalle ja koirasta ei tule sitteb enöö mitään. Olen aivan stressissä tämän asian kanssa. Auttakaa minua!! Onko se liian pitä aika odottaa kauden loppumista ja hoitaa suu sitten? Hammaskivenpoiston jälkeen kyllä otan opikseni ja PESEN hampaat joka päivä vaikka sitten väkisin jos mikään muu ei auta. Olenko teistä huono koiranomistaja? T:13-15 v teinityttö

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua älä stessaa sitä mihin itse et enää mahda mitään. Kaikki järjestyy kyllä ajallaan. Ja luulenpa että ei ne hampaatkaan varmaan kerkeä siitä mihinkään hajota jos ne kivet poistetaan metsästyskauden loputtua.

Vierailija
2/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että uskalsit avautua stressistäsi jonnekin. Stressaaminen ei tee kellekkään hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poor dog

Vierailija
4/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koiraa voisi leikata metsästyskauden aikana?

Vierailija
5/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:36"]Eikö koiraa voisi leikata metsästyskauden aikana?
[/quote]ei koska siitä toipuminen veisi luultavasti niin kauan että kausi menisi ohi ja koira ei välttämöttä osaisi enöö jäni hakea.

Vierailija
6/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan leikkauksesta toipiminen vie?

Vierailija
7/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa. Syötä dentastixejä tms. metsästyskauden loppuun asti ja sitten koirulin suu kuntoon.

Vierailija
8/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikki oikein paljon nyt jaksaa taas paremmin ja voi edes hetkeksi rauhoittua ♡

Vierailija
9/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus sinulle. Olet ihana kun huolehdit koirastasi.
Terv. Metsästyskoiran omistaja

Vierailija
10/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hammaskivet poistettaisiinkin nyt, se on kevyt rauhoitus jonka takia metsästyskaudesta menetettäisiin vain yksi päivä eli operointi päivä. Seuraavaan päivään mennessä lääkkeet ovat haihtuneet ja voi mennä metsälle, ainoastaan operointipäivän illan koira on luultavasti unelias ja sekaisin. Mutta tosiaan kun yön yli antaa nukkua niin seuraavana päivänä on kunnossa. Ja kastroinnin voisi toteuttaa hyvillä mielin sitten metsästyskauden päätyttyä, se kun ei ole niin akuutti asia ja vaatii jo enemmän toipumisaikaa ollen myös huomattavasti isompi operaatio. Hampaat olisi tärkeämpää saada nopeammin kuntoon, kun kuulostaa siltä että teillä jyllää siellä jo ientulehdustakin. Ientulehdus voi pitkittyessään edetä sydänlihakseen ja muutenkin jos toteuttaa sekä kastroinnin että hammaskivenpoiston samassa, venähtää rauhoitusaika jo melko pitkäksi ja eläinlääkärinlaskun kertasummakin varsin mehukkaaksi. Jatkossa sitten hampaiden harjaus joka ilta ja itse suosittelisin lisäksi myös dentiseptin käyttöä, joka rauhoittaa ärtyneitä ikeniä ja desinfioi hampaita. Omalla hammaskiveen taipuvaisella pikkukoirallani siitä on ollut isoapu. Tsemppiä jatkoon ja älähän siellä nyt ihan stressaannu, kyllä asiat järjestyy.

Vierailija
11/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin jänisjahti päättyy?

Vierailija
12/12 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästyskaudet 2014-2015

Metsäjänis 1.9-28.2