Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokia söitte/ pystyitte syömään alkuraskauden huonossa olossa?

Vierailija
16.09.2014 |

En nyt mitenkään tauottomasti yöki, mutta kaikki ruoka ällöttää enemmän tai vähemmän.

Haluaisin syödä kunnon lämmintä ruokaa, mutta en keksi oikein mitään mitä sitten kuitenkaan voisin tehdä. Tavallaan tekisi mieli perinteistä ja vanhanajan kotiruokaa, mitä en tavallisesti juuri syö, mutta jo ajatus karjalanpaistin hajusta saa mut vapisemaan.

Jos joku toisi mulle eteen lautasellisen vaikka keitettyjä perunoita, perinteistä ruskeaa jauhelihakastiketta, porkkanaraastetta, punajuurikuutiota ja lasin maitoa, saisin sen varmasti syötyä ja olo paranisi. Mutta ajatus siitä, että todella alkaisin pilkkomaan sipulia ja ruskistamaan jauhelihaa, saa mun ihon kuvotuksesta kanalihalle.

Tavallisesti olen hyvin einesruokavastainen, en tykkää niistä yhtään, mutta hajullisen ajan minimoimiseksi on tullut mikrotettua kokkikartanoita viimeviikkoina useaan kertaan. Pari minuuttia mikrossa ja pari minuuttia ruuan haarukoimista suuhun on juuri ja juuri siedettävä aika sille ruuan hajulle, mikä siitä irtoaa.

Lämmin ruoka vatsassa saa olon ihan hyväksi, mutta jo pohdinta siitä, mitähän pystyisin syömään tai saati sitten valmistamaan, torpedoi tehokkaasti kaikki syömishalut. Nälässä olo pahenee ja vielä vähemmän voi mitään laittaa...

Kertokaa mitä ruokia te pystyitte syömään/valmistamaan voidessanne huonosti raskauden aikana. Toivoisin saavani siitä jotain vinkkejä omaan syömiseeni, maustamaton jogurtti ja hapankorput alkaa olla jo niin nähty....

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös halusin syödä lämmintä ruokaa, kaikki kylmät (esim. salaatit, kurkku, tomaatti jne.) ällötti vaan niin paljon. Työpaikkaruokala oli mun pelastus, joku muu oli sen ruuan mulle tehnyt. Perunamuusi oli parasta, lämmintä pehemää ja maukasta. Söin itsekin aika paljon eineisruokia silloin, koska pelkkä jääkaapin oven avaaminen ja ne kaikki hajut siellä sekoittuneena sai mut voimaan pahoin :P Pakasteessa on mun mielestä paremmat valmisruuat kun kylmäaltaassa. Hitsi kun en muista minkä merkkistä oli, mutta aika paljon söin pakastealtaasta sellaista lihapullat ja perunamuusi -ateriaa. Tietyt kirpeät hedelmät ja marjat, lähinnä tummat luumut ja punaiset viinimarjat oli myös hyviä.

Vierailija
22/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en oo pystynyt tekemään ruokaa. Ekan raskauden aikana opetin miehen tekemään lihapullia, jotka vei pahan olon. En voinut niitä itse vain valmistaa enkä olla asunnossa kun ne uunissa paistui :D

Joka raskaudessa pahaa oloa on helpottanut hedelmät ja mehujää. Sampin piimä ja jugurtti.

Toisessa raskaudessa pahoinvointiin auttoi Saarioisten jauhelihapizza. Enkä ikinä aiemmin enkä sen jälkeen siitä ole tykännyt! Silloin niitä oli aina jääkaapissa ja jokapv söin.

Jokaisessa raskaudessa on auttanut myös suolakurkku. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakkaa, muroja, jäätelöä, maitoa ja appelsiinimehua tuli syötyä, mutta okeastaan ruuanlaitto oli pahempaa kuin syöminen

Vierailija
24/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpina päivinä pysyi sisällä vaan kokis, vaikka kuinka kiellettyä olikin. Mutta kun ei muu pysynyt sisällä, niin pakko oli jotain "nauttia"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä