Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokia söitte/ pystyitte syömään alkuraskauden huonossa olossa?

Vierailija
16.09.2014 |

En nyt mitenkään tauottomasti yöki, mutta kaikki ruoka ällöttää enemmän tai vähemmän.

Haluaisin syödä kunnon lämmintä ruokaa, mutta en keksi oikein mitään mitä sitten kuitenkaan voisin tehdä. Tavallaan tekisi mieli perinteistä ja vanhanajan kotiruokaa, mitä en tavallisesti juuri syö, mutta jo ajatus karjalanpaistin hajusta saa mut vapisemaan.

Jos joku toisi mulle eteen lautasellisen vaikka keitettyjä perunoita, perinteistä ruskeaa jauhelihakastiketta, porkkanaraastetta, punajuurikuutiota ja lasin maitoa, saisin sen varmasti syötyä ja olo paranisi. Mutta ajatus siitä, että todella alkaisin pilkkomaan sipulia ja ruskistamaan jauhelihaa, saa mun ihon kuvotuksesta kanalihalle.

Tavallisesti olen hyvin einesruokavastainen, en tykkää niistä yhtään, mutta hajullisen ajan minimoimiseksi on tullut mikrotettua kokkikartanoita viimeviikkoina useaan kertaan. Pari minuuttia mikrossa ja pari minuuttia ruuan haarukoimista suuhun on juuri ja juuri siedettävä aika sille ruuan hajulle, mikä siitä irtoaa.

Lämmin ruoka vatsassa saa olon ihan hyväksi, mutta jo pohdinta siitä, mitähän pystyisin syömään tai saati sitten valmistamaan, torpedoi tehokkaasti kaikki syömishalut. Nälässä olo pahenee ja vielä vähemmän voi mitään laittaa...

Kertokaa mitä ruokia te pystyitte syömään/valmistamaan voidessanne huonosti raskauden aikana. Toivoisin saavani siitä jotain vinkkejä omaan syömiseeni, maustamaton jogurtti ja hapankorput alkaa olla jo niin nähty....

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihme kyllä maistui vain kaikki suolaiset herkut! Pitsat, hampurilaisateriat, sipsit, pähkinät.. Ja maitoa join litratolkulla päivässä. Ekassa raskaudessa paino nousikin hirveitä määriä, toisessa osasin jo olla varovaisempi ja teinkin suolaisenhimoon mm. herkullisia salaatteja.

Vierailija
2/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalainen salaatti, joukossa kanaa.

Jäätelöt ja jogurtit.

Hedelmät.

Mannavelli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusi

Juotavaksi appelsiinimehu

Vierailija
4/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin riisi ei haise. Siihen voi sekottaa herne-maissi-paprikaa ja lisäksi vaikka kanapaloja, jos pystyy ne paistamaan. Itse söin ekassa vain muroja ja kylmiä tomaatteja. Tokassa jo oikeaa ruokaakin, kun muuten rupesi pyörryttämään. 

Vierailija
5/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onnistunut alkuun syömään kuin hedelmiä ja smoothieita ja mehujäätä. Niitä sitten pitikin syödä paljon jotta pysyi hengissä pari pahinta kuukautta

Vierailija
6/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lörpähtäneet ranskalaiset
Appelsiini
Vesimeloni

Vierailija
7/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia, viiliä hillolla, mehujäätä, porkkanoita, ruisleipää maksamakkaralla, terva-Leijonapastilleja.

Vierailija
8/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurtit varsinkin vanilija oli ihan must! Sitten moni hedelmä, enimmkseen appelsiini ja omena.

lämpimiä ruokia ei oikein mennyt kun hampaat irvessä. Anoppikin siinä pahoitti mielen kun oletti että en tykkää hänen ruuista. Ei mokoma ymmärtänyt että oli vain koko ajan niiin etova olo ja päätä särki jatkuvasti.

paino minullakin nousi jo ihan muutamissa viikoissa. En kaipaa sitä turvotusta mutta tissejä kyllä. En ikinä unohda mieheni katsetta kun hän niitä ihaili :D 

kaikki meni kuten pitikin. Mutta lapsi oli kuollut kohtuun muutamia päiviä aikaisemmin ja synnytin kuolleen tytön. 

Lääkäri sanoi että ei se ainakaan ruuista tai muusta johtunut... Syy oli jotain muuta. 

Vierailija
9/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakka auttoi aina viemään pahan olon pois, liekö proteiini syynä. Ja huom! Olin ennen raskautta kasvissyöjä.

Vierailija
10/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en pystynyt tekemään itse ruokaa, esim raa'an lihan tai kanan haju kuvottaa yhä rv 18. Sipulia ja paprikaa ei pysty pilkkomaan... Yök! Hirveä haju!

Meillä mies teki alkuraskaudessa ruoat. Sitten kävin välillä ulkona syömässä. Sitä teen edelleen aika paljon, kun se ruoanlaitosta tuleva haju etoo niin paljon. Ihan käsittämätöntä, koska normaalisti mä tykkään tehdä ruokaa! Samoin mitään kummallista ei tee mieli, vaan just sitä peruskotiruokaa, mitä äiti ja mummo laittaa. Aika paljon on sitten syöty esim mun vanhemmilla, olen äitiä pyytänyt tekemään just tota karjalanpaistia, kaalilaatikko, yms. Äiti on ihan onnessaan, se kun karjalaiseen tapaan osoittaa rakkautta ruoalla. Olen itse vienyt ruokatarpeita, kun aikuista ihmistä nolottaa olla vanhempien ruoissa, vaikka niillä nyt ei rahasta teekään tiukkaa.

Purkkihernekeitto on aika ok. Sitten olen ostanut kaupan itse valmistamia lindströminpihvejä, yms. Kalliimmat valmislihapullat on tuoteselosteesta päätellen ok, ne olen laittanut tomaattikastikkeeseen, niissä on samat aineet kuin itsekin lihapulliin laittaisin. Pinaattikeitto ja kananmuna.

Vierailija
11/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty kananmuna sekä puuro + marjat on olleet mun pelastus raskausaikana. Juusto ja karjalanpiirakat. Leikkeleet ja liha ällöttää. Kalaa pystyin alkuraskaudessa paistamaan ja syömään, nyt keskiraskaudessa se kuvottaa.

Vierailija
12/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikakkuja :p

Vierailija
13/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusi, makaronilaatikko, jukurtit ja viilit, salaatit, jäätelö... Tsemppiä, ap, kyllä se vielä helpottaa!

Vierailija
14/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro karpalohillolla, jäiset mansikat, jäätelö, paahtoleipä pelkällä voilla. Toisessa raskaudessa kaikki marjat, viinerit jne.

Vierailija
15/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oksentelua viikolle 18:sta useaan kertaan päivässä. Siinä ei paljoa ruokaa tee mieli, mutta pakko syöttöähän se on, ettei olo pahene.

Alas meni jauhelihakeitto, osa jugurteista, jäätelö, kinkkusämpylä (normaalisti syön vain ruisleipää). Banaania koitin syödä yöllä, sillä banaanilla saa pidettyä kalium tasoja ylempänä, että ei tarvitsisi tiputuksessa usein olla.

Vierailija
16/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 lisää vielä, että mulla pahaan oloon auttoi Berocca. Sittemmin en ole sitä pystynytkään oikein juomaan ;)

Vierailija
17/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei... Onneksi ei ollut paha olo raskauksissa... Mites valmiskeitot? Tai lohifile uuniin ja perunat tai lämpimät juurekset mukaan?

Entäs kinkkukiusaus? Menee vain hetki kun lyö tavarat uunivuokaan...

Vierailija
18/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkiananas jääkaappikylmänä - mun pelastukseni! 

Vierailija
19/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka porkkana. Muista ruoista ei muistoa. Mahdollisimman raikasta ja vähämakuista ruokaa. 

Vierailija
20/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandariinit, appelsiinimehu, bulgarian jogurtti, tacot. Mikään muu ruoka ei oikein mennyt alas, mutta tacojen kova kuori oli jotenkin suht heppoa rouskutella, kunhan täyte oli jotain suolaista, kuten fetaa ja suolakurkkua. Tosi suolainen salmiakki oli työpäivien pelastus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän