Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mut leimataan tupakoinnista raskausaikana?

Vierailija
07.08.2014 |

Tosi surullinen olo tuli, ku luin tota yhtä ketjua. Kyllä mä tupakoin raskausaikana, mutta se ei tee musta yhtään huonompaa äitiä tai että rakastaisin lastani vähemmän. Lasta on ootettu ja rakastettu jo kauan ennen plussausta ja oon myös ostanu kaiken tarvittavan. Oon varma että jos nyt lopettaisin olisi stressi vauvalle pahempi kuin ne garsigoneenit. Miksi tupakoivia äitejä mollataan? Mitä jumalia ihmisistä on tullu kun voidaan tuomita muut?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on tutkittu että se stressi ei todellakaan ole niin paha kuin tupakoiva äiti.

Vierailija
2/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee sinusta huonompaa äitiä kun vaarannat lapsesi terveyden tahallasi? Eipä ei.

ps. Se on karsinogeeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän yksinkertainen vai huono provo?

Vierailija
4/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupokoivilta äideiltä pitäisi huostaanottaa vauvat niiden synnyttyä.

Vierailija
5/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono äiti ja et todellakaan tiedä, mitä on rakastaa lasta. (paitsi, että ap on provo)

Vierailija
6/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ajattele yhtään tulevan vauvasi terveyttä? Luulisi sinua hyvänä äitinä kiinnostavan antaa lapsellesi kaikki eväät täysipainoiseen elämään. Varmasti sua tulevaisuudessa harmittaisi jos jotakin kehityshäiriötä tulisi.

Vierailija
7/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunget varmaan tupakan vastasyntyneen vauvan suuhun. Eihän tupakka oo mitenkään vaarallista. Eihän? Kiva yhteinen harrastus äidillä ja lapsella. Vahvistaa teidän sidettä. Jos vauva ei kuole ennen ensimmäistä syntymäpäiväänsä.

Vierailija
8/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstistä päätellen ap on teiniäiti. Ei ole sitten koulussa kerrottu, miten vaarallista tupakointi on niin äidille kuin lapselle?

Ja se sana on karsinogeeni: http://www.terve.fi/aiheet/karsinogeeni http://fi.wikipedia.org/wiki/Karsinogeeni

Vierailija
9/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö se stressi vaikuta niin radikaalisti. Se on vaan tekosyy jatkaa pahaa tapaansa. Mikset yrittänyt lopettaa ennen raskaaksi tulemista, jos kerran lasta odottelit kovasti? Jos tieten tahtoen yrittää tulla raskaaksi ja jatkaa polttamista tietäen, että lopulta on raskaana eikä sitten "voikaan" lopettaa, niin on tehnyt tietoisen valinnan saastuttaa lapsensa kehoa tupakalla. Ei se ehkä huonoksi äidiksi tee, mutta turhaan sepostaa siitä kuinka stressi voisi vahingoittaa. Ja minä kyllä tiedän että tupakoinnin lopettaminen on hankalaa, sympatiat heille, jotka edes yrittävät tosissaan. Itse kovalla tuskalla lopetin ennen kun aloitimme yrittämään.

Vierailija
10/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö ihan tosissasi? Voi pyhä yksinkertaisuus...

Vierailija
11/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi. Osaat itsekin googlettaa, mitä riskejä tupakoinnista on lapsellesi, siis LÄPI ELÄMÄN. Ei se ole rakkautta lasta kohtaan, että vahingoittaa lapsen kehitystä jo ennen kuin lapsi on edes syntynyt. 

Ja jos stressi tupakoinnin lopettamisesta on sulle liikaa kestettäväksi, niin mene ihmeessä terapeutille, koska sullahan on silloin vakava riippuvuus.  Raskaana olevat naiset kokevat usein voimakasta stressiä, sillä monet ovat vaativissa töissä, heillä on huolia, he elävät sota-alueella tai ovat sairaita tai surevat läheistensä menetystä tai ihan mitä vaan. Stressi nyt kuuluu elämään. Taatusti on olemassa pahempaa stressiä kuin sitä ettei voi yhdeksään kuukauteen vetää kessua, ja silti stressaaville äideille syntyy lapsia joita se stressi ei ole vahingoittanyt - toisin kuin tupakointi.

Vierailija
12/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tupakointi on yksiselitteisesti vaarallista lapselle. Kohonnut riski keskenmenoon, kohtukuolemaan ja kätkytkuolemaan. Tupakoinnilla voit heikentää lapsesi terveyttä hänen koko loppuelämänsä ajaksi. Jos oikeasti toivoisit lapsellesi parasta niin lopettaisit tupakoinnin. Lapsesi syntyy nikotiiniriippuvaisena, koska itse olet niin heikko ettet halua lopettaa tupakointia raskausaikana. Olet itsekäs. 

Vierailija
13/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet provo. Jos et: lopeta heti, ajattele pientä puolustuskyvytöntä vauvaa jota tukahdutat jokaisen polttamasi tupakan aikana. Tupakointi on moninkertaisesti vaarallisempaa kuin stressi.

Vierailija
14/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläisestä rannikkokaupungista tuoksahtaa Provo-merkkisen savukkeen sauhut...

Vierailija
15/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläs nyt pikku äippyli ressaa, pistä tupakiksi. Muistathan, että autossa tupakointi on tehokkainta, kunhan et avaa ikkunaa? Ja vauva tietenkin mukaan.

Vierailija
16/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus aikana ei ikinä saa polttaa !!!

Vierailija
17/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi parempi feikki, ap, jotain kivaa vois vielä lueskella ennen pehkuihin painumista. Pettämisjutut iskee. Kiitos.

Vierailija
18/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: Hapenpuute. Ja kaikki mikä siitä seuraa, kehityshäiriöt, adhd, asperger jne. Toisille hapenpuute tulee synnytyksessä vahingossa, toiset aiheuttaa sen lapselleen iha itse tupakoimalla. Eikä ne myrkyt poistu elimistöstä ihan heti. Miksi hyvä nainen et lopettanut tupakointia siinä vaiheessa kun aloit suunnitella perheenlisäystä?

Vierailija
19/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäidit kuvittelee että tupakoinnista seuraa ehkä pari korvatulehdusta tai vastaavaa. Väärin! Adhd tai asperger kun napsahtaa kohdalle, niin siinäpä taistelet lapsesi puolesta ja lapsesi kanssa seuraavat 18 vuotta. Teet läksyjä lapsen kanssa joka ilta, luet kokeisiin. Soittelet virastoihin että saisitte kouluavustajan. Ramppaat palavereissa koululla ja kuljetat lasta terapioihin kesken työpäiväsi. Vahdit lasta herkeämättä, yrität viihdyttää, rauhoittaa, keksiä tekemistä. Miettikää vielä kerran niitä myrkkyjä!

Vierailija
20/21 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Minä poltan tupakkaa ja juon alkoholia. Jos olisin raskaana, niin en todellakaan tekisi enää kumpaakaan. Lapsen kasvaessa aikuiseksi voi hän sitten itse tehdä kehollaan mitä haluaa. Sama asia kasteenkin kanssa, lapsi saa vanhempana järjestellä ihan itse uskon asiansa.

Minä en halua tehdä sellaisia elämänvalintoja lapsen puolesta, joista lapsi/sikiö ei itse edes tiedä vielä mitään, varsinkin tämmöisten epäterveellisten valintojen kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi