Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä minua säälittää te Suomessa asuvat äidit

Vierailija
16.09.2014 |

Vai pitäisikö sanoa että lapet säälittää enemmän? Ettehän te pissikset välitä muusta kuin itsestänne, lapsi päiväkotiin 10 tuntia että saa sen omakotitalon. Hyi helvetti!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoh hoo

Vierailija
2/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa suakin ap jo pikkuhiljaa alkaa vituttaa pelkkä kotiorjana olo.

mene töihin.

t. uraäiti jo 15 v ulkomailla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sääliä sitten minuakin samalla, vaikka en Suomessa asukaan.

Vierailija
4/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei niinkään säälitä suomessa asuminen vaan ne itsekeskeiset vanhemmat, jotka laittaa lapset pienenä pk:hon, kun pitää "tienata". Niinpä niin. Oikea syy on se, ettei osata järjestää raha-asioita tai pärjätä pienemmällä, eikä lapsen hoitokaan nappaa kun töissä on kivempaa ja rentoa, kun voi vaikka juoruilla muiden aikuisten kanssa :) päähän siinä hajoaa jos joutuu oman lapsen kanssa aina olemaan!!!

Vierailija
5/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 kateellinen köyhä.

kiva, että sullakin on joku harrastus, "sääliä itsekeskeisten vanhempien lapsia"

yhyy palaako paljonkin kaloreita?

Vierailija
6/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:34"]15 kateellinen köyhä.

kiva, että sullakin on joku harrastus, "sääliä itsekeskeisten vanhempien lapsia"

yhyy palaako paljonkin kaloreita?
[/quote]

En ole kumpikaan, vaan lapsen etua ajatteleva realisti.

Ei pala, olen hoikka. Et haluaisi tietää miltä näytän, sitten sua vasta ärsyttäisikin :) Taitaa itsellesi enemmän sidukka ja einekset viikonloppuisin (ja viikollakin) maistua, kun stressaa niin kauheasti!

Vierailija
7/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissiksethän ne omakotitaloissa asustaa. Käsittääkseni Suomessa lapset hoidetaan kuitenkin varsin pitkään kotona. Täällä ei valitettavasti kannusteta osa-aikatyöhön. Sanoisin kyllä, että työn ja päiväkotiarjen yhteensovittaminen on rankempaa kuin kotona olo, laiskuudesta tuskin on kyse. Osan on vaan pakko maksaa itse elämisensä.
Eikä sitä niin vaan muuteta pienempää ja halvempaan muutaman vuoden takia.

Vierailija
8/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikee ulkomailla :D Tosiaan ulkomailla ON asiat toisin, eikä todellakaan aina parempaan suuntaan...

t. entinen ulkosuomalainen, nykyinen tyytyväinen suomalainen.

Vierailija
9/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana yleistys; Suomi=kaikki huonosti, ulkomaat (eli siis koko loppu maapallo)=kaikki hyvin. Et ap ole kuullut vaikkapa amerikkalaisita uraäideistä, joiden vaavi lähtee hoitoon 6 viikon ikäisenä?

Vierailija
10/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se vaan on monelle kova pala, että joku äiti ihminen voi onnistuneesti yhdistää uran ja perheen. se on oikeasti mahdollista.

t. suurperheen uraäiti

Vierailija
11/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin arvattu. Suomessa lapsensa laittavat päiväkotiin nimenomaan vuokrakerrostaloissa asuvat äidit. Me hulppeassa omakotitalossa maalla asuvat emme jaksa kyyditä lapsiamme hoitoon vaan annamme kasvaa vapaasti kotona.

Ette tiedäkään, kuinka vähällä rahalla me täällä syvällä maaseudulla tulemme toimeen. Jopa kissalle annamme kalafileitä, ja koiralla täysliharuokaa. Eikä maksa mitään.

Vierailija
12/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua. Me rakennettiin talo enne lapsien saamisia.

Vierailija
13/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei voi muuttaa maahan missä on halpaa elää ja mahdollistuu kotona oleminen. Olen itse asunut Espanjassa ja kyllä vaan sielläkin rahdataan lapset kouluun ja ovat siestankin siellä eli päivät on vieläkin pidempiä kun täällä. Omat lapset oli siestan kotona, mutta kouluun palaaminen iltapäivällä ei aina ollut kiva asia sekään. Sitten on paljon missä on lapsilla muutoin surkeammat oltavat, kuten terveydenhuolto, kylmät asunnot, kulttuuriin sopeutumisen vaikeus vanhempien ideoiden seurauksena... nämä jotkut asiat voivat olla sekä hyvä, että huono, kuten kulttuuriin sopeutuminen ja uusi kieli, mutta niin on oma kotikin. On se missä vaan. Kodin eteen voi joutua tekemään paljon, mutta toisaalta se myös antaa paljon.  Se jopa mahdollistaa sen, että perhe voi lainat maksettuaan saada siitä hyvin rahaa mm. vuokraamalla (tai myymällä) ja asua sitten ulkomailla vaan rentoutuen ja nauttien.

Ei tulisi sitten yhtä hermoa kun sinusta valitettavasti kuultaa. :) Itse asun vuokralla ja asumme välillä ulkomailla. Lasten mukaan kun ovat niin isoja jo, että koulut pitää huomioida. Mikään muu ei sido meitä minnekään, mutta kyllä vaan on Suomessa vielä paljon hyvää.

Et jotenkaan vaikuta kamalan iloiselta ratkaisustasi huolimatta.Ihan miten vaan, mutta ihmeellistä on se, että näet noin paljon päänvaivaa siitä miten joku toinen elää ja olet säälivinäsi lapsia, mutta silti päällimmäinen tunne mikä aloituksestasi välittyy on leuhkiminen. Siksi kaikki mitä sanot, murenee. 

Toivon sinulle viisautta ymmärtämään, että kaikki eivät ole onnellisia samoista asioista. :)

Vierailija
14/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin otsikosta, että tämä olisi joku hyvällä systeemillään ylpeilevä sakemanni, mutta olikin jostakin vanhoillisesta maasta oleva köyhä kotiäiti. Seuraava ketju.

Vierailija
15/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 11:46"]

Helsingissä asuessa pitää lapsi laittaa päiväkotiin jotta saa ihan sen kerrostalokolmionkin maksettua ......

[/quote]

Sitten haukutaan, kun suomalaiset asuu ahtaasti ja lapset kärsii ilman omaa huonetta.

Mikset muuta pienempään asuntoon? Kaksiokin varmaan riittäisi. Muista, että ennen kokonainen perhe asui yhden huoneen talossa.

[/quote]

Vierailija
16/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:32"]

Mua ei niinkään säälitä suomessa asuminen vaan ne itsekeskeiset vanhemmat, jotka laittaa lapset pienenä pk:hon, kun pitää "tienata". Niinpä niin. Oikea syy on se, ettei osata järjestää raha-asioita tai pärjätä pienemmällä, eikä lapsen hoitokaan nappaa kun töissä on kivempaa ja rentoa, kun voi vaikka juoruilla muiden aikuisten kanssa :) päähän siinä hajoaa jos joutuu oman lapsen kanssa aina olemaan!!!

[/quote]

et ole tainnut olla töissä? Tai tietysti jos itse harrastit tuollaista "työntekoa" niin en ihmettele miksei sitä työtä enää ole...

Vierailija
17/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooooi! Täällö laitetaan lapset tarhaan 9kk koska ei täällä mitään tukia sen jälkeen saa.
T. Ulkomailla

Vierailija
18/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

]

Vierailija
19/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ulkomailla meillä on 12 vkon äitiysloma. vanhempainvapaa, mikä se on?

lapset laitetaan seimeen 2-kuisina. ja suht koht normaalia populaatiota täällä

kasvaa, toisin kuin suomessa.

Vierailija
20/30 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissa, joissa minä ja meidän perhe on asunut ei ole mitään perhevapaita. Tai no on se 12 viikkoa, jonka jälkeen sitten lapset laitetaan nurseryyn. Usein firmoilla voi olla omansa, jossa äiti voi käydä imettämässä.

Ei ole sellaista maata, jossa äidit olisivat pidempään kotona lasten kanssa vapaaehtoisesti. On maita, joissa päivähoito on niin kallista, että kouluttamattomilla äideillä ei ole varaa laittaa lasta hoitoon ( = äidin palkka on pienempi kuin tarhamaksut).

Mua säälittää ihmiset, jotka eivät joko kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan. Tai ymmärtämään, että se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle.

Tervetuloa muuten kotimaahan jos tuo katkeruus käy ylivoimaiseksi siellä neljän seinän sisällä! Täällä on tarjolla laadukasta päivähoitoa! Oma 13kk vanha hyppii innoissaan jo tarhan eteisessä. Äiti saa chillailla töissä muutaman tunnin (joillakin on työ, joka tuntuu lomalta) ja saa levänneenä hakea kotiin aurinkoisena lapsen, jonka kanssa jaksaa puuhastella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi