Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käy jos jännetupintulehdus jää hoitamatta?

Vierailija
16.09.2014 |

Mulla taitaa olla se mutta lepo on mahdoton ajatus hoitovapaalla ollessa. Rasvaa löytyy kaapista mutta meneekö sillä ohi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särky ei ole kovaa paitsi jos kättä pitää kääntää. Luulin että tulehdus tuntuu ranteen sisäpuolella mutta kipeä kohta onkin kämmenen ulkosyrjästä vähän alaspäin. En osaa kuvailla. En tosiaan pysty olla käyttämättä kättä koska pieniä lapsia pitää nostella. Täytyy vaan huilia niin paljon kun voi. Typerää kun tuli vaivaksi mutta onneksi on vasen käsi kun olen oikeakätinen.
ap

Vierailija
2/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee spitaali :( mun serkulle tuli, siitä ei kerrota ettei ihmiset pelästy ja ota saikkuu. Mut kandee varoo :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:14"]

Ap, lääkäriin mars.

Lepo, tulehduskipulääke ja käden jumppaohjeet yleensä auttavat. Jos et ota tuota tosissaan, niin vaiva uusiutuu ja tulee kerta kerralta helpommin.

Jokainen meistä tietää tutun tai tutun tutun, jolle tarjottu puukkoa kun muu ei enää auta.  

Koneella leikkininen pitää jättää eli hiiren käyttö minimiin.

[/quote]

Ihmettelen miksi lääkäriin, kun kerran hoidot jotka on kotonakin tehtävissä eli lepo ja tulehduskipulääke auttaa? Ja valitettavasti vaiva kyllä useimmilla uusiutuu tekipä mitä tahansa jumppaliikkeitä tai muita kevätjuhlatemppuja. Koneen ja hiiren käytön minimointi varmasti auttaisi ettei uusiutuisi, mutta jos tekee työkseen hommia koneella, vähän vaikeaa on välttää. 

Vierailija
4/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea instrusta/apteekista sellainen extensiolasta käteen mikä tukee ranteen niin ettet pääse tekemään väärää liikettä.

Vierailija
5/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on kunnon jännetuppitulehdus et pysty tekemään kädelläsi yhtään mitään. Lepo on siihen ainoa lääke. Jos vielä pystyt jotain kädellä tekemään, tulehdus pahenee ja pian et pysty liikauttamaan käsivartta, mikäli et tässä vaiheessa anna käden levätä.
Itselläni on tuo vaiva ollut monesti. Hoitaja laittaa napakan idealsiteen ranteen ympärille, käsi kantositeeseen ja kahden viikon sairasloma. Näillä paranee.
Työkseni teen kevyttä toomistotyötä.

Vierailija
6/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa se multa ainakin on parantunut itsestään. Mulla on ollut vuosien varrella noita useita, ekalla kerralla olin saikulla, kahdella muulla enää en kun oli projekteissa kiire (olen itsenäinen konsultti joten tuloja ei tule mistään jos en pysty töitäni tekemään). Koodailin sitten vaan vasemman käden sormilla kun oikeaa ei pystynyt juuri käyttämään. Meni itsestään ohi parissa viikossa vaiva.

Vierailija
7/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lääkäriin mars.

Lepo, tulehduskipulääke ja käden jumppaohjeet yleensä auttavat. Jos et ota tuota tosissaan, niin vaiva uusiutuu ja tulee kerta kerralta helpommin.

Jokainen meistä tietää tutun tai tutun tutun, jolle tarjottu puukkoa kun muu ei enää auta.  

Koneella leikkininen pitää jättää eli hiiren käyttö minimiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän