buffet kotiruoka viikonloppuna Helsingissä?
Onko Helsingissä (mieluiten keskusta) alueella viikonloppuisin, vähän juhlava, kotiruokamainen (ei siis sushi, aasialainen tms) buffetravintola saatavilla? Voisiko joku vinkata, syntymäpäivä tarkoitukseen vanhemmalle henkilölle? Kiitos
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Juhlavaa kotiruokaa? Hernerokkaa persilja koristeella? Kaalikääryleet? Vai mitä? Käykö ABC?
Olet typerä. Itse ymmärsin ap:n viestistä niin, että kaivataan enemmän perinteistä ravintolaruokaa, kun etnisiä ruokalajeja, jotka saattavat olla liian kummallisia hänen vanhemmalle ystävälleen.
En ole helsinkiläinen tai edes hirveästi Helsingissä käynyt, mutta olisiko joku hotelli vaihtoehto? Ihan vain ajatuksena heitin. Itse veimme mummon Jyväskylässä hotelliin syntymäpäiväpäivälliselle. Buffettia siinä ei ollut, mutta ihan perusruokaa muuten - lohta, sienikeittoa, pihviä jne jne. Perunaa monessa muodossa.
Vilkaiseppa tämä: https://ravintolafactory.com/yhteystiedot/ noita on useampi ympäri pk-seudun. on siis pääsääntöisesti työpaikkalounastelijoille, mutta ainakin Kamppi näytti olevan lauantainakin auki.
Vierailija kirjoitti:
Vilkaiseppa tämä: https://ravintolafactory.com/yhteystiedot/ noita on useampi ympäri pk-seudun. on siis pääsääntöisesti työpaikkalounastelijoille, mutta ainakin Kamppi näytti olevan lauantainakin auki.
Mitä helvettiä? Jotain rehuja?
Menkää risteilylle Eckeröllä ilman maihinnousua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlavaa kotiruokaa? Hernerokkaa persilja koristeella? Kaalikääryleet? Vai mitä? Käykö ABC?
Olet typerä. Itse ymmärsin ap:n viestistä niin, että kaivataan enemmän perinteistä ravintolaruokaa, kun etnisiä ruokalajeja, jotka saattavat olla liian kummallisia hänen vanhemmalle ystävälleen.
En ole helsinkiläinen tai edes hirveästi Helsingissä käynyt, mutta olisiko joku hotelli vaihtoehto? Ihan vain ajatuksena heitin. Itse veimme mummon Jyväskylässä hotelliin syntymäpäiväpäivälliselle. Buffettia siinä ei ollut, mutta ihan perusruokaa muuten - lohta, sienikeittoa, pihviä jne jne. Perunaa monessa muodossa.
No mistäs itse tiedät minkä ikäinen ap on ja minkä ikäinen vanhempi henkilö? Toinen voi olla 20v ja toinen 22v. Vanhempi henkilö ei välttämättä tarkoita vanhusta.
Ihan mistä vaan saa perinteistä ruokaa, jos ei ole ulkomainen ravintola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi kotiruokaa. Siitä nyt tulee mieleen makaroonilaatikko ja jauhelihakeitto.
Ihan vain ajatuksena, tuntuu et vastasit omaan alotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi kotiruokaa. Siitä nyt tulee mieleen makaroonilaatikko ja jauhelihakeitto.
Ihan vain ajatuksena, tuntuu et vastasit omaan alotukseen.
"vähän juhlava, kotiruokamainen"
Mulle tulee tosta mieleen, että halutaan tyyliin paistia ja kermaperunoita tai jotain muuta "perinteistä, vähän parempaa ruokaa" eli sellaista, mitä takavuosina kotona laitettiin, kun tehtiin joku juhlaruoka.
Ymmärrän ap:n tarpeen, eli jotain siitä makaronilaatikosta ja jauhelihakeitosta ja sianlihakastikkeesta poikkeavaa ja "parempaa", mutta ei eksoottista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain ajatuksena, tuntuu et vastasit omaan alotukseen."vähän juhlava, kotiruokamainen"
Mulle tulee tosta mieleen, että halutaan tyyliin paistia ja kermaperunoita tai jotain muuta "perinteistä, vähän parempaa ruokaa" eli sellaista, mitä takavuosina kotona laitettiin, kun tehtiin joku juhlaruoka.
Ymmärrän ap:n tarpeen, eli jotain siitä makaronilaatikosta ja jauhelihakeitosta ja sianlihakastikkeesta poikkeavaa ja "parempaa", mutta ei eksoottista.
Hei, juuri tuollaista tarkoitan. Kyseessä on iäkkäämpi henkilö, ja yritän keksiä juhlavampaa ruokaa. Joku hyvä kattauskin voisi olla, jos ei ole buffettia. Onkohan Helsingin edustalla oleva risteily hyvä (ei siis ruotsin laiva)? Jos ei löydy buffettia, niin joku sellainen, missä on hyvä kattaus. Töölön rannan ravintolassa ollaan käyty, niin joku muu olisi hyvä. Kiitos vastauksista.
Terveisin ap.
Konstan Möljä ehkä parhaiten näihin spekseihin osuu.