Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalitoimisto haluaa selvityksen miesystäväni asuinpaikasta?

Vierailija
16.09.2014 |

Miesystäni viettää paljon aikaa luonani, koska en voi lasten takia tapailla oikeastaan muualla ja nyt sosiaalitoimisto haluaa asiasta selvityksen.Olen itse työtön, mies käy töissä ja epäilenkin heidän etsivän minulle elättäjää.Pitääkö meidän muuttaa yhteen sen vuoksi ettei tapailu oikein muuten onnistuisi? Jos olisin lapseton, voitaisiin tapailla vaikka miehen asunnolla mutta käytännössä nyt se ei oikein olisi mahdollista.Saako sosiaalitoimi puuttua tällaiseen? Kuinka muut yh:t seurustelee?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:17"]

Niin, sossuahan saa huijata koska ne rahat menee vaan verovaroista, eikä tällaiseen ketjuun tyypillisesti kirjoittava ammattiloinen tule koko elämänsä aikana maksamaan edes omia tukiaan takaisin työtä tekemällä. 

[/quote]

Komppi. Maksakoot nämäkin pummit vuokransa ja elämisensä itse tienaamistaan rahoista, eipä tarvitse sossulle tai muillekaan sen jälkeen poikaystäviään selvitellä. Töissäkäynti on kuulkaa aika pieni hinta itsenäisyydestä, kokeilkaa joskus. :)

[/quote]

Työttömyys ei ole oma valintani, mutta oikeuttaako se virkamiehiä vaatimasta selvitystä perheoloistani? Ja epäilen että kaverini ilmoitti tämän tiedon sosiaalitoimeen, naapureitani en tunne. ap

Vierailija
2/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 09:25"]

Joku on tehnyt ilmoituksen susta sossuun? Mutta kun miehellä on oma asunto, ei huolta. Jos mies asuisi poste restantessa, niin silloin sossu puuttuisi asiaan. Laitat selvitykseen, että mies asuu omassa asunnossaan ja miehen vuokrasopimuksesta kopio mukaan.

Ketään ei pakoteta muuttamaan yhteen asumaan.

[/quote]

Eipä puutu tuolloinkaan.terv ukkon osoite poste restantte

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:17"]

Niin, sossuahan saa huijata koska ne rahat menee vaan verovaroista, eikä tällaiseen ketjuun tyypillisesti kirjoittava ammattiloinen tule koko elämänsä aikana maksamaan edes omia tukiaan takaisin työtä tekemällä. 

[/quote]

Komppi. Maksakoot nämäkin pummit vuokransa ja elämisensä itse tienaamistaan rahoista, eipä tarvitse sossulle tai muillekaan sen jälkeen poikaystäviään selvitellä. Töissäkäynti on kuulkaa aika pieni hinta itsenäisyydestä, kokeilkaa joskus. :)

[/quote]

Työttömyys ei ole oma valintani, mutta oikeuttaako se virkamiehiä vaatimasta selvitystä perheoloistani? Ja epäilen että kaverini ilmoitti tämän tiedon sosiaalitoimeen, naapureitani en tunne. ap

[/quote]

Jos laki sanoo noista maksetuista korvauksista ja niihin oikeudesta jotain, niin oikeuttaa.

Kirjoitin tuon ekan lainauksen, ehkä "hieman" kärjistäen vaikka olenkin tuota mieltä. Olen sitä mieltä että jos on oikeus johonkin tukeen niin sitten on, ei siinä mitään. Kun työllisyystilanne on se mikä se on, niin ei ihmisiä voi nälkäänkään tappaa tai tulee mellakoita.

En vain jaksaisi lukea jatkuvasti toinen toistaan ahneempien ihmisten vinkkejä miten saa optimoitua joskus huomattavasti enemmän tukea kuin kuuluisi. Lisäksi ne neuvot on laillisuuden rajalla (tai rajan yli) välillä ja jos joku niitä noudattaa ja jää kiinni niin siitä voi olla kalliita seurauksia.

Mielestäni koko tukisysteemi pitäisi putsata ja yksinkertaistaa aika selvästi. Aika harva edes alan huippuammattilaisista tuntee koko tukijärjestelmän kun niitä eri lomittaisia tai rinnakkaisia tukia on kymmeniä ja jokaisessa saattaa olla kymmenenkin tarkennusta siitä kenelle ne kuuluu ja missä tilanteessa etc.

Vierailija
4/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 09:25"]

Joku on tehnyt ilmoituksen susta sossuun? Mutta kun miehellä on oma asunto, ei huolta. Jos mies asuisi poste restantessa, niin silloin sossu puuttuisi asiaan. Laitat selvitykseen, että mies asuu omassa asunnossaan ja miehen vuokrasopimuksesta kopio mukaan.

[/quote]

Eipä puutu tuolloinkaan.terv ukkon osoite poste restantte

[/quote]

Petostuomio tulee, jos ja kun jää kiinni.

Vierailija
5/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatista saa todistuksen että luonasi ei asu ketään miestä. Kelan pitäisi nähdä ainakin maistraatin tiedot, en tiedä sossusta? Minulle kelalla väitettiin että luonani asuu puolalainen mies, en ollut ikinä kuullutkaan moisesta miehestä. 

Vierailija
6/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
7/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoletta ap, minusta teki aikoinaan naapuri ilmoituksen. Soitin sossuun ja sanoin että miesystäväni on kyllä meillä silloin tällöin yötä, mutta hänellä on oma asunto. Sossun täti tuumasi vain, että asia selvä ja pahoitteli turhaa ilmiantoa.

Vierailija
8/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sossusta tukea, jota ilmeisesti saat. Nyt tuen maksaja haluaa yhden selvityksen. Tämän ketjun seuraamiseen käyttämänäsi aikana olisit jo selvityksen tehnyt. 

Vierailija
9/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytävät vain selvitystä :) Eli toimittakaa miehen vuokrasoppari tai omistuskirja ja kerrot että olette vasta tapailuasteella.

Vierailija
10/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä muuta sitten ole kuin että pyydätte miehestä talonkirjaotteen tai vastavan sieltä missä hän on kirjoilla ja toimitat sen sossuun. Kyllä kylässä saa käydä!

Joku naapuri tmv laulanut...

Vierailija
11/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan tulee kohta kertomaan miten pitää valehdella koska ei siitä ikinä voi jäädä kiinni. Itse en suosittele, mutta tee niin kuin tykkäät. Kiinnijäädessä tulee kuitenkin takaisinperintää ja huonolla tuurilla petossyytteitä. 

Vierailija
12/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne sossussa tietää ketä tapailet ja missä?

Vierailija
13/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 08:45"]

Miesystäni viettää paljon aikaa luonani, koska en voi lasten takia tapailla oikeastaan muualla ja nyt sosiaalitoimisto haluaa asiasta selvityksen.Olen itse työtön, mies käy töissä ja epäilenkin heidän etsivän minulle elättäjää.Pitääkö meidän muuttaa yhteen sen vuoksi ettei tapailu oikein muuten onnistuisi? Jos olisin lapseton, voitaisiin tapailla vaikka miehen asunnolla mutta käytännössä nyt se ei oikein olisi mahdollista.Saako sosiaalitoimi puuttua tällaiseen? Kuinka muut yh:t seurustelee?

[/quote]

Joo, ihan juuri noin sossu toimii, että se etsii kaikille yh-äideille elättäjää. Pakottaa yhteen vaikka ei haluaisikaan.

Vierailija
14/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 08:48"]

Eihän siinä muuta sitten ole kuin että pyydätte miehestä talonkirjaotteen tai vastavan sieltä missä hän on kirjoilla ja toimitat sen sossuun. Kyllä kylässä saa käydä!

Joku naapuri tmv laulanut...

[/quote]

Kylässä saa käydä, mutta toimeentulotukea ei saa nostaa, jos on jokin muu tapa tulla toimeen esim. juurikin lypsää rahaa mieheltä. Toimeentulotuki on olemassa sen vuoksi, että ei kuolisi nälkään, ja se on tarkoitettu tilapäisiin ohimeneviin tilanteisiin.

Vierailija
15/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sosiaalitoimisto tietää sinun miesasiat??

Vierailija
16/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 08:45"]

[/quote]

Joo, ihan juuri noin sossu toimii, että se etsii kaikille yh-äideille elättäjää. Pakottaa yhteen vaikka ei haluaisikaan.

[/quote] En keksi mitään muutakaan syytä tähän selvityspyyntöön. ap

Vierailija
17/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei kai kukaan nyt jostain, vasta tapailuasteella olevasta miesystävästään sossussa kerro, ja vielä että missä yleensä tapaatte. Ja tietysti kerrot miten ja missä harrastatte seksiä?

Vierailija
18/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 08:57"]

[/quote]

on olemassa niinkin sairas ihmisryhmä, joka ilmoittaa sossuun tällaisista " petoksista". 

Vierailija
19/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 08:57"]

[/quote]

on olemassa niinkin sairas ihmisryhmä, joka ilmoittaa sossuun tällaisista " petoksista". 

[/quote]

Mitäs sairasta tuossa on? Ei ole oikein, että mies ei maksa vuokraa jos kuitenkin asuu siellä, vaan taakka jää rehellisen kansalaisten harteille?

Kyllä itsekin ilmoittaisin

Vierailija
20/36 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän