Mihin kaadatte tonnikalaöljyt ja muut rasvat?
Itse en ole viemäriin uskaltanut kaataa. Nyt on kertynyt n. 5 l noita öljyjä lasipurkkiin.
Kommentit (34)
xD Rypsi- tai auringonkukkaöljyähän käsketään kaataa viemäriin silloinkin jos viemäri haisee, ei se sinne hyydy.
Eli olen näköjään ihan turhaan koko ikäni pyyhkinyt paistinpannutkin paperilla ennen tiskaamista kun naapurin mammat kaataa rasvaa putkistoon litratolkulla. Taidanpa minäkin jatkossa, helpottuu sekin homma.
Kissoille ja koirille ei saisi syöttää suolaa, sitähän on purkkitonnikalassa lisättynä?
Kaadan ne mieheni vartalolle ja nuolen pois.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 23:21"]Kissoille ja koirille ei saisi syöttää suolaa, sitähän on purkkitonnikalassa lisättynä?
[/quote]pieni määrä ei haittaa. Eläimet tarvitsevat pieniä määriä rasvaa
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 23:21"]
Kissoille ja koirille ei saisi syöttää suolaa, sitähän on purkkitonnikalassa lisättynä?
[/quote]
Kissat on ainakin ihan hulluna siihen tonnikalan öljyyn. Muistan kun lapsuudenkodissa oli kissoja, niin aina jos avasi tonnikalapurkin, niin ne oli viivana keittiössä ja vaikea saada pidettyä pöydältä pois. Ei siinä ehtinyt öljyä edes mihinkään kaataa, kun ne joi sen kaatovanan suoraan :D
Tonnikalapurk8in öljy biojätteeseen. Jos teen esim. munkkeja, niin sehn rasvan laitan tyhjään maitotölkkiin ja sekajätteeseen.
Viemäriin. Tosi harvoin syödään tonnikalaa ja eihän sitä öljyä paljon ole.
Omat viemärit, omakotitalo. Köyhät kyykkyyn!!
Kerään rasvan purkkiin ja heitän roskiin. Tulee halvemmaksi kuin maksella vastikkeessa taloyhtiön kuluja putkitöistä.
Voisko joku kertoa, miksi se öljy on viemärissä niin vaarallista? Ruokaöljy ei hyydy, joten miten se muka tukkii viemärin? Siellä se liikkuu pesuaineveden mukana, niin kuin mikä tahansa tiskeistä irronnut kuona. Ei sillä, että minä jatkuvasti sitä kaatelisin suoraan viemäriin, mutta vähän tonnikalapurkista veden kanssa silloin tällöin.
Rypsi- ja oliiviöljyä menee viemäriin pieniä määriä just tonnikalasta tai paistinpannua huuhdellessa. Kinkun rasva niin kuin muukin eläinten rasva jähmettyy ja tukkii putkiston.
Mmmitä? Tonnikalan öljyt kuuluu sekoittaa siihen fisuun tietty!
Koirien kuppiin tonnikalaöljyt eipä hirveesti öljyillä duunata.