Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on kaksikin naispuolista ystävää, jotka ovat muuten itsenäisiä ja aikaansaavia, mutta vanhempiensa seurassa he muuttuvat kuin avuttomiksi pikkutytöiksi

Vierailija
20.08.2021 |

Mistä tällainen voi johtua? En keksi tälle mitään syytä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? (Me kaikki olemme 27-vuotiaita.)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et olisi trolli, kertoisit vähän enemmän ystäviesi käytöksestä.

Vierailija
2/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on hyvin hallitseva. Nykyisinkin esim. keittiötilanteessa hän hallitsee kaikkea, en saa tehdä mitään. Siis mitään. Pakostakin siinä tilanteessa taantuu. Olen nelikymppinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et olisi trolli, kertoisit vähän enemmän ystäviesi käytöksestä.

Ei ehkä ole trolli. Tunnen erään yli viisikymppisen naisen, joka on lapsena "hemmoteltu" pilalle. Aina kun hän on vanhempiensa seurassa hän puhuu kimittämällä, aivan kuin taantuisi ekaluokkalaiseksi. Tai jos hän keskustelee kanssani vanhemmistaan, niin hänen äänensävy muuttuu naurettavan lapselliseksi.

Vierailija
4/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sama täälläkin. Olen 43 mutta kun menen lapsuudenkotiin käymään niin minusta tulee taas 13-vuotias. Äitini: "minä laitan, minä kokkaan, minä katan pöydän, minä siivoan" jne. Mitkään vastaansanomiset eivät auta. Tiskatakaan ei saa. Ihan tulee tunne, että ei osaa mitään ja että eikä luoteta tippaakaan.

Vierailija
5/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tuollainen. Se kuuluu ikään kuin rituaaliin, kun menen lapsuudenkotiini. Äiti tuntuu tykkäävän, kun saa pikkutyttönsä takaisin ja saa passata ja touhuta. 

Vierailija
6/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muutu avuttomaksi, mutta passiiviseksi kylläkin vanhempieni seurassa. En vaan jaksa käydä sitä taistelua kerta toisensa jälkeen, antaa heidän neuvoa ja häärätä.

Vierailija
7/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se sinulle kuulu. Jokainen tavallaan. 

Vierailija
8/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä. Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
9/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on heikompi astia.

Vierailija
10/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit voivat olla kontrolloivia, eikä aikuinen lapsi uskalla tehdä mitään samassa tilassa, koska äidin mielestä se voi olla väärin ja äiti haluaa kaiken tapahtuvan omalla tavallaan. 

Vierailija
11/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on heikompi astia.

Vanha islamilainen sanonta?

Vierailija
12/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat aikuisia ja elävät omaa elämää. Luonani ovat luvan kanssa ns. lomalla, saavat taantua teiniksi, kun minä hääräilen. Se on minusta okei, sillä he ovat aikuisia vastuuntuntoisia ihmisiä omassa elämässään. Eri asia on jos vanhemmat hallitsevat aikuisen lapsen elämää, joka lähtee siihen mukaan.

Vierailija
13/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tollanen.

Äidin seurassa olen edelleen lapsi, tai ehkä ilkikurinen teini. 😂

Äiti on aina äiti, ja äitiä myös pitää vähän pelätä, koska se on hierarkiassa ylempänä.

Siis sillälailla että olenko nyt kammannu tukkani vai näkeekö äiti taas röllipeikon jne. Äiti osaa olla ärsyttävä ja pelottava, vaikka ei yhtään pelottava olekaan, vaan lutunen ja rakas. En osaa selittää. Äiti on äiti.

N49

Vierailija
14/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan luonnollista. Totta kai lapset on aina äidilleen lapsia ja äiti niille aina äiti, ei se asia miksikään muutu iän karttuessa. 🥰

Ihminen käyttäytyy erilailla eri ihmisten kanssa.

Vierailija
15/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, huomattu on. Sisko on ihan samanlainen.

Vierailija
16/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tollainen. Lisäksi mulla on veli. Vanhempieni seurassa taannun ja isovanhempieni, jotka ovat mulle kuin toisia vanhempia. 

Olen huomannut se johtuu siitä, että äitini ja isovanhemmat ovat aika dominoivia ja voimakkaita persoonia. Itse välttelen konflikteja ja olen mukautuvainen.

Veljeni ei taannu, koska hänkin on voimakkaampi persoona kuin minä. Ja vielä, usein vierailen vanhemmilani tai isovanhemmillani he ei meillä. Kenen koti sen säännöt.

Oon ajatellut se johtuu tästä.

n27

Vierailija
17/27 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin naisten tapaista. Ei me jätkät!

Vierailija
18/27 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin hupsuttelijat!

Vierailija
19/27 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeri on just noita naisia. Himas se vaihtaa autonrenkaatki itte mut jos se sattuu oleen vanhempiemme luona niin ei se saa edes salaattia tehdä päivälliselle. Niin huvittavaa.

Vierailija
20/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se olisi mukavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme