Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuka käynyt kehonkoostumusmittauksessa?

Vierailija
15.09.2014 |

itse aloitin kuntoilun lenkkeilyn helmikuussa ja huhtikuussa aloitin salilla käynnin. Samalla tehtiin kehonkoostumusmittaus, joka uusittiin nyt pari viikkoa sitten. Kaikki arvot parantunee ja olen siitä tyytyväinen. Kone antaa myös metabolisen iän, joka minulla oli huhtikuussa 32 ja nyt 30. Oma ikäni on 45 ja siskoni sanoi, että toi metabolinen arvo ei voi kuulemma näyttää noin paljon vähempää kuin kalenteri ikä on. Testin tekijä sanoi, että näyttää oikein ja arvo tosi hyvä. Mitä tuloksia te olette saaneet ko arvosta. Sorry kun teksti tulee yhteen putkeen, näpyttelen kännykällä ja se ei jostain syystä anna tehdä kappalejakoja.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapussa lukee InBody 720, mutta ei siitä mitään metabolista ikää löydä. Kaikkea muuta kylläkin. En osaa juuri sitä tulkita, mutta verrata vain aiempaan mittaukseen. Parempaan suuntaan tulokset ovat menossa.

Vierailija
2/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mittaus tehtiin tanita mc-780 laitteella. Kehon rasva 26,9%, rasvan massa 17,5kg, kokonaisvesimäärä 33,9kg, painoindeksi 21,7, perusaineenvaihdunta 1401kcal, luumassa 2,4kg. Mulla oli lihasmassa huhti-syyskuussa pysynyt samana tai jopa pienentynyt ekaan muttaukseen v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:59"]Mun lapussa lukee InBody 720, mutta ei siitä mitään metabolista ikää löydä. Kaikkea muuta kylläkin. En osaa juuri sitä tulkita, mutta verrata vain aiempaan mittaukseen. Parempaan suuntaan tulokset ovat menossa.
[/quote]

720 ei näytä metabolista ikää, jotkin Tanitat näyttävät kehon iän. Inbody 720:n koen luotettavimmaksi, antaa tarkat arvot jotka ovat aika yhdenmukaiset riippumatta vaikkapa edellisestä vessakäynnistä. Ylimmät kaksi lokerikkoa kertovat tärkeimmät arvot ja alaoikean reunan fitnesindeksin voi unohtaa kokonaan.

Vierailija
4/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, karkasi viesti. Siis lihasmassa ei ollut kasvanut ollenkaan vaikka käyn 4-5krt viikossa salilla. Väärät ruokailutavat, pakko ruveta syömään enemmän proteiinipitoista ruokaa.

Vierailija
5/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:59"]Mun lapussa lukee InBody 720, mutta ei siitä mitään metabolista ikää löydä. Kaikkea muuta kylläkin. En osaa juuri sitä tulkita, mutta verrata vain aiempaan mittaukseen. Parempaan suuntaan tulokset ovat menossa. [/quote] 720 ei näytä metabolista ikää, jotkin Tanitat näyttävät kehon iän. Inbody 720:n koen luotettavimmaksi, antaa tarkat arvot jotka ovat aika yhdenmukaiset riippumatta vaikkapa edellisestä vessakäynnistä. Ylimmät kaksi lokerikkoa kertovat tärkeimmät arvot ja alaoikean reunan fitnesindeksin voi unohtaa kokonaan.

[/quote]

Vierailija
6/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:59"]Mun lapussa lukee InBody 720, mutta ei siitä mitään metabolista ikää löydä. Kaikkea muuta kylläkin. En osaa juuri sitä tulkita, mutta verrata vain aiempaan mittaukseen. Parempaan suuntaan tulokset ovat menossa.
[/quote]

720 ei näytä metabolista ikää, jotkin Tanitat näyttävät kehon iän. Inbody 720:n koen luotettavimmaksi, antaa tarkat arvot jotka ovat aika yhdenmukaiset riippumatta vaikkapa edellisestä vessakäynnistä. Ylimmät kaksi lokerikkoa kertovat tärkeimmät arvot ja alaoikean reunan fitnesindeksin voi unohtaa kokonaan.
[/quote]jaa, ap.n mittaustulokset tehtiin tanitalla ja kyllä tässä ihan selvällä suomen kielellä lukee metabolinen ikä.

Vierailija
7/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, mua huvitti se että kaikissa oli periaatteessa "liikaa"... Rasvaa, mineraaleja, lihaksia... Oikea ikäni oli 33v ja näytti metaboliseksi iäksi 27v. Mua lähinnä huvitti, että kahden kuukauden salilla käymisen jälkeen mittauksen mukaan minulla on enemmän lihaksia kun naisilla keskimäärin. Entä sitten nyt? Takana on jo puolitoista vuotta...

Vierailija
8/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:08"]Ap:n mittaus tehtiin tanita mc-780 laitteella. Kehon rasva 26,9%, rasvan massa 17,5kg, kokonaisvesimäärä 33,9kg, painoindeksi 21,7, perusaineenvaihdunta 1401kcal, luumassa 2,4kg. Mulla oli lihasmassa huhti-syyskuussa pysynyt samana tai jopa pienentynyt ekaan muttaukseen v
[/quote]

Tanitat on ihan ok-laitteita, ei nyt mitään huippukoneita verrattuina uusimpiin inbodeihin, mutta antavat hyvät perustiedot. Googlettelin mallin ja näyttää modernimmalta kuin se, jolla olen tehnyt omat mittaukset. Tanitan tuloksista kannattaa vertailla viskeraalisen rasvan määrää, jos se on alentunut, niin hyvä (mikäli arvossa on tietysti ollut aiemmi parennettavaa). Lihasmassan häviäminen tuloksissa voi hyvinkin johtua vaan laitteen pienestä epätarkkuudesta (onhan testi tehty samaan aikaan päivästä kuin viimeksi?)

Vierailija
9/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n viskeraalinen rasva 4, samoin oli edellisellä mittauskerralla.

Vierailija
10/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:12"]Olen käynyt, mua huvitti se että kaikissa oli periaatteessa "liikaa"... Rasvaa, mineraaleja, lihaksia... Oikea ikäni oli 33v ja näytti metaboliseksi iäksi 27v. Mua lähinnä huvitti, että kahden kuukauden salilla käymisen jälkeen mittauksen mukaan minulla on enemmän lihaksia kun naisilla keskimäärin. Entä sitten nyt? Takana on jo puolitoista vuotta...
[/quote]

Itse sain metaboliseksi iäksi 12, hieman repesin :D onkohan yhteydessä henkiseen ikään...? :D

Vierailija
11/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä, mikä on sun rasvaprosentti?

Vierailija
12/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 39v ja metabolinen ikä 33v

Vierailija
13/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se antaa aika paljon alle oman iän, mullekin antoi 32vuotiaana 17v.

Vierailija
14/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt testissä kaksi kertaa. Tuloslaput ovat tässä vieressäni. Missä metabolinen ikä mainitaan? En löydä. Onko se ihan nimellä "metabolinen ikä"?

Vierailija
15/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika huonot kaikki arvot, vaikka siihen aikaan harrastin paljon liikuntaa. Myös rasvaprosentti oli liian korkea. Tuli niin paha mieli, että päätin olla enää toiste menemättä. Tieto lisää tuskaa :D

Vierailija
16/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt liikunnan opintojen aikana aika monta erilaista kehonkoostumusmittausta.
Jokainen mittaus on ollut hieman erilainen ja näyttänt eri arvoja.

Suppein mittaus oli ikivanhalla Tanita-vaa'alla joka näytti painon, bmi:n ja rasvaprosentin. Kattavon on ollut InBody 720-mittaus joka näyttää perustietojen (bmi, rasva%, luusto-lihas% jne) lisäksi myös kaikkea ns nippelitietoa (nestetasapainosta yksittäisten raajojen rasva&lihaspitoisuuksiin, kehon mineraleihin & puutteisiin ruokavaliossa).

Jos haluatte, voin sanoa muutaman sanan mittauksistanne. Riittää, kun kerrotte mittauksen laitteen nimen ja mallin (jos se vain lukee tuloksissa). Sen kummemmin en rupea tuloksia erittelemään, mutta voin kertoa oman mielipiteeni mittaustavasta &sen luotettavuudesta.

Huom! Jokainen testi antaa erilaisia tuloksia, eikä eri laitteilla tehtyjä mittauksia tulisi KOSKAAN vertailla. Omana esimerkkinä urheiluajoilta: omron-vaaka antoi rasvaprosentiksi 22, kun samoilla mitoilla inbody 720 antoi rasvaprosentiksi 17.
Samallakin laitteella tehtynä tulokset voivat vaihdella muutaman asian mukaan: kellonajan, viimeisen ruokailun ajankohdan, vessassa käynnin jne perusteella.

T. Liikuntaneuvoja

Vierailija
17/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaargh miksei mobiilissa toimi kappalejaot. Yrittäkää saada selvää..

Vierailija
18/25 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisin vain inbodyn mittauksiin. Tanitan vaa'at antaa ihan sekavia tuloksia.

Vierailija
19/25 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ikäni oli 64 ja metabolinen ikä 49.

Vierailija
20/25 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista mittauksista saa hyvää suuntaa, tarkimman tuloksen saisi vain jollain kerroskuvauksella ja muilla tietokonemittauksilla.

inbody720 on kyllä hyvä ja kannustaa mua salille, rasvaprosentti on sitkeästi ylhäällä mutta viskeraalinen on tipahtanut mukavasti, samoin lihasmassaprosentit kasvaneet.

Vessassakäynti kannattaa tehdä ihan viimistä tippaa myöten ennen mittausta. kaveri mittailee ja on testaillut tietysti itse kymmeniä kertoja. mittaus - pisitauko ja uusi mittaus: rasvaprosentti putosi useita pykäliä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä