Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronaa-aikana olen säästänyt rahaa todella paljon!

Vierailija
20.08.2021 |

Nyt kun olen etätöissä, säästyy bensaa (normaalisti työmatkat päivässä 64km yhteensä) ja lounasruuat (n. 8-15 euroa päivässä). Vapaa-ajalta ovat jääneet teatterit, keikat, konsertit, festarit ja elokuvat. Ei ole ollut juhlia eikä muita kissanristiäisiä. Olemme lomailleet kotimaassa lähinnä mökkeillen, joten huvipuistot ja kylpylät, yms. ovat jääneet pois. Ulkomaan reissut jääneet pois.

Toinen lapsistani pelaa jääkiekkoa b-sarjassa, ja vaikka jonkin verran on jäämaksuja ollut, niin kalliit turnausmaksut ja leirimaksut ovat jääneet pois.

Tilille kertyy siis rahaa. Tällä hetkellä sinne on kertynyt n. 6000€ "ylimääräistä". Olen ymmälläni tuosta summasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on monella muullakin.

Käytä rahat viisaasti, äläkä tuhlaa niitä, kun elämä taas alkaa vapautua.

Vierailija
2/4 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaaika opettaa meitä vain välttämättömään ja ehkä siinä piilee jokin suurempi viisaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin on meillä joilta korona vei työpaikat kokonaan.

4/4 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnellisessa asemassa. Minäkin olen, koska olen eläkkeellä, eikä tarvitse pelätä töiden ja palkanmaksun loppuvan.. Säästöön ei jää, sillä eläkkeestä kuuden tonnin rahasumma kertyy noin puolessa vuodessa. Se kuluu asumiseen, ruokaan ja lääkkeisiin.  Onneksi sain työssä ollessani ostettua pienen asunnon, joten ei tarvitse maksaa hirveitä vuokria. Hankkisin uudet silmälasit jos rahaa jäisi. Parempiosainen kuitenkin olen moneen muuhun verrattuna.  Jos rahaa olisi, käyttäisin sitä palveluihin ja sillä tavalla tukisin esim yrittäjiä, joilla on nyt asiakkaista huutava pula. Kävisin kampaajalla, jalkahoidoissa, tilaisin ruokaa kotiin, ostaisin kotimaisia vaatteita. Ihana haaveilla, mutta valitettavasti raha ei riitä kuin välttämättömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi