Laihduin - huh mitä kommenttia...
Kuultua: näytit ennen naiselta, nyt teinitytöltä. Miten sun pää pysyy harteilla, kun on niin ohut kaula. Kuihake. Korpunsyrjä. Äh, ottaa vaan pattiin, että olen jotenkin tilivelvollinen ulkonäöstäni. Ja by the way, näytän nyt omasta mielestäni ihan kivalta.
Kommentit (36)
ap, paljon olet pitkä, paljon painat.
painoindeksi ei kerro mitään, eikä kyllä paino ja pituuskaan :)
Mitä odotit?! Pudotat painoa ja maailmasta tulee ihanne maailma, jossa kaikki osaa toimia aina tismalleen oikein.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:15"]
Mitä odotit?! Pudotat painoa ja maailmasta tulee ihanne maailma, jossa kaikki osaa toimia aina tismalleen oikein.
[/quote]
Olipa naurettava kommentti. Kai sitä voi odottaa aikuisten ihmisten kykenevään normaaliin peruskohteliaisuuteen tai edes pidättäytymään törkeistä kommenteista, oli paino mikä hyvänsä.
t: ei ap
Hei ap! Minäkin laihduin 20kg lyhyessä ajassa, bmi 27 - bmi 20. Pääosin tulee vain hyvää palautetta, sekä naisilta että miehiltä. Ne jotka olivat ennen ilkeitä ovat nyt vain hiljaa, hih :D Onhan tämä ihan hauska käyttäytymistieteellinen ihmiskoe seurata miten kanssaihmiset reagoivat kun pullukasta tulee timmi mimmi.
Ymmärrän kyllä jonkun sukulaisten ja ystävien kommentit, jos ovat huolissaan että ootko esim. laihtunut huolien tai sellaisten takia. Ainakin ite olen huolissani, jos en oo nähny jotain kaveria vaikka kuukauteen, ja yht'äkkiä se on laihtunut selvästi. Omassa lähipiirissä ei nimittäin kauheasti laihiksista puhuta, enemmän ihmiset kokeilee eri asioita tai jotain.
Mutta nuo nyt ei kuullostaneet sellaisilta. Ihme porukkaa meissä aikuisissakin on, hö! Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:15"]
[/quote]
Olipa naurettava kommentti. Kai sitä voi odottaa aikuisten ihmisten kykenevään normaaliin peruskohteliaisuuteen tai edes pidättäytymään törkeistä kommenteista, oli paino mikä hyvänsä.
t: ei ap
[/quote]
Hyvin sanottu...meinaan odottaa osaavan käyttäytyvän tietyllä tavalla...Kuka sen määrittelee mikä sitten on ihanne ja normi. Itseni on kasvatettu, että ulkonäköön liittyvistä asiosta ei kommentoida ja tiedän sekin loukkaavaan juurikin heitä, jotka sitä painoa on pudottanut.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:15"]Mitä odotit?! Pudotat painoa ja maailmasta tulee ihanne maailma, jossa kaikki osaa toimia aina tismalleen oikein.
[/quote]
No yleensä ainaki kehutaan tai sanotaan jotain positiivista jos on laihduttanu tai jotain muuta hyvää suorittanu. Tuskin ap odotti et kaikki on nyt perfecto.
Olen kanssa joutunut kuulemaan laihuuskommentteja, jotkut positiivisia, jotkut negatiivisia. Olen aina ollu hoikka, mutta sellainen löysä (BMI ollut aina joku 20). Kun aloitin kuntosaliharjoituksen ja terveelliset elämäntavat, niin painoa tuli vähän lisää (lihasmassa) ja löysät käytännössä kaikki pois. Olen kuulemma nyt kuiva, liian lihaksikas, liian laiha... Enkä siis tosiaan ole. Ennen taisin ollakin muodoton ja nyt on sentään muotoakin jaloissa ja pepussa. Kuten arvata saattaa, niin kaikki negatiivisesti haukkujat ovat reilusti ylipainoisia.
Hoikkien ja laihojen nimittely tuntuu olevan täysin hyväksyttävää.
No siis en olekaan mitään ihailua halunnut. Mutta en myöskään mitään "kuivan kesän orava" juttujakaan. Ap
Noh, vielä kivempaa on, kun kukaan ei huomaa laihtumistasi. :D Mä laihdutin 10 kiloa ja kaveri about saman. Kaveria kehutaan maasta taivaaseen, miten hienosti on painoa lähtenyt, mulle ei kukaan kommentoi mitään. Kyllä se vähän kismittää, vaikka en laihduttanutkaan muiden mielipiteiden takia. Mutta kukapa ei haluaisi saada positiivista palautetta. Oma mies yrittää lohduttaa, että näytin hyvältä 10 kiloakin sitten, niin ihmiset eivät näe muutosta samalla tavalla. Miehet on höpsöjä :)
Nykyään ihannoidaan pyöreyttä joka johtaa siihen, että laihana saa kuulla kommentointia ulkonäöstään. Ei voi mitään...
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:11"]
On ihminen laiha, hoikka, lihava, normaalipainoinen jne. Hän saa kuulla ulkonäöstään milloin mitäkin ja ne sanat pitää osata vaan laittaa sanojan puutteellisuuden piikkiin.
[/quote]
Tuo oli hyvin sanottu! Onnea aloittajalle! Toivon, että saisin itsekin laihduttua ja kohennettua kuntoani.
Ilkeille voi ilkeillä takaisin, aiheita (kiloja) varmasti löytyy.