Miksei mun kengät ikinä kestä?
Kolmen kuukauden välein vähintään täytyy ostaa uudet, kun pohja kuluu puhki. Ei oo väliä ovatko kengät halvat vai kalliinpuoleiset. Aina kuluu puhki. Kävelykin on normaalia enkä laahaa jalkojani.
Kommentit (24)
Itellä sama ongelma ollut jo pikkupojasta. Yhdetkään kengät eivät ole kestäneet pohjista kuin max 3kk ihan sama maksaako uutena 89€ vai 39€. Olen huomannut että ei ole laadussa eroa.
Ainoat kengät jotka kestäneet vuosia ovat GG kengät eli maiharit. Mutta onko niin ettei PALJON kävelevälle ihmiselle löydy kestäviä kenkiä. Ja paljon kävelevä ei lopulta niin hirveitä edes kävele mutta päivittäin enemmän kuin 8km. Eli viikkoon kertyy se n 90km helpostikkin. Toisinaan yksi kävely on 18km.
Kengät tai siis niiden pohjat jumalauta mitä kumi paskaa voivatkaan olla.
Juuri laitoin liima massaa 50e maksavien kenkien pohjiin kun alkoi sateella sukat kastua.
3 läpiasti reikää oli molemmissa kengissä. Nyt jätin sinne reikiin kiviä (niitä oli kertynyt , ei vaikuta kävelyyn mutta toimii täyteaineena, ja liimamassaa loput.
Oppinut tässä vuosien saatossa itse korjaamaan kengät niin että ovat kestävemmät kuin OSTAEESSA.
OLEN KYLLÄSTYNYT SIIHEN ETTÄ VAIKKA LAITTAISIN VUODESSA 300e kenkiin ei vuoden lopulla ole enää ehjiä ollenkaan, joten pitää itse osata KORJATA ja täyttää reiät niin ettei ne toistamiseen puhkea.
Onpa outoa. Minulla tuskin koskaan kuluu kengät puhki pohjista. Nykyiset talvikengät on olleet käytössä ainakin 7v ja ovat vielä ihan hyvät, vaikka harrastan 4-5km kävelylenkkejä 3-4 kertaa viikossa muun (kauppa- ym) kävelyn lisäksi. Lenkkarit ja tennarit on nekin kestäneet jo muutaman vuoden. Joskus kuluu sisäosat, tai kumppaneiden varret hajoavat, mutta ei pohjat. Pakko on olla joku erityinen tekijä joka kuluttaa kenkiäsi. Kierrätkö pohjia tai raahata niitä jotenkin kävellessäsi kuitenkin eri lailla kuin muut.
Minulla taas kengöt kestää iäisyyden. En saa ikinä uusia.
Esim Pomarfin talvinilkkurit on vuodelta 2003, aivan ehjät yms.
Kävelen normaalisti tosistettavasti, asiantuntijan kävelytestin perusteella.
Liikun paljon.