Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei mun kengät ikinä kestä?

Vierailija
15.09.2014 |

Kolmen kuukauden välein vähintään täytyy ostaa uudet, kun pohja kuluu puhki. Ei oo väliä ovatko kengät halvat vai kalliinpuoleiset. Aina kuluu puhki. Kävelykin on normaalia enkä laahaa jalkojani.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ei nykyään kerro laatua.

Minkälaiset kengät tarviit? Me voidaan ehdotella sulle laadukkaita kenkiä, jotka kestää.

Vierailija
2/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:51"]Hinta ei nykyään kerro laatua.

Minkälaiset kengät tarviit? Me voidaan ehdotella sulle laadukkaita kenkiä, jotka kestää.
[/quote]
No käytän lähinnä tennareita tai vastaavia. Korkokengät kestävät vaikka käyttäisin joka päivä, mutta tavalliset kävelykengät olis hankinnas. Ja olen vasta 23-vuotias joten hirveen tätimäisiä kenkiä en käytä. Minulla oli joskus niken kengät ja nekin hajosivat alle kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin,osta vain nahkaisia kenkiä. Jos kengissä on korko/koroke,käy teettämässä suutarilla uudet(ne kaupan valmiit on ihan pilipali!) eijoo muuten ees kallista. Suojaa ennen käyttöä suojasuihkeella ja osta nahan värinen(mustalle mustaa jne) kylläste jolla sitten huollat kenkää muutaman kk välein. Korjaa pikku viat suutarilla ja huolla,näin itsellä kestänyt esim eräät Gaborin saappaat 4vuotta melkein joka päiväistä käyttöä! Eivätkä ole edes vanhan näköiset. Sama toimii nahkatennareissa, yhdet ois merkkiset käytössä 2vuotta ja hyvät on. Minusta näin tulee halvemmaksi ja usein nahkakenkä mukavempi jalassa kuin keino kenkä. :) olen muuten 24eli en itsekään mikään vanhus;)

Vierailija
4/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:27"]Ensinnäkin,osta vain nahkaisia kenkiä. Jos kengissä on korko/koroke,käy teettämässä suutarilla uudet(ne kaupan valmiit on ihan pilipali!) eijoo muuten ees kallista. Suojaa ennen käyttöä suojasuihkeella ja osta nahan värinen(mustalle mustaa jne) kylläste jolla sitten huollat kenkää muutaman kk välein. Korjaa pikku viat suutarilla ja huolla,näin itsellä kestänyt esim eräät Gaborin saappaat 4vuotta melkein joka päiväistä käyttöä! Eivätkä ole edes vanhan näköiset. Sama toimii nahkatennareissa, yhdet ois merkkiset käytössä 2vuotta ja hyvät on. Minusta näin tulee halvemmaksi ja usein nahkakenkä mukavempi jalassa kuin keino kenkä. :) olen muuten 24eli en itsekään mikään vanhus;)
[/quote]
En pidä oikein nahkaisista kengistä. Ei jotenkin oo mun tyylisiä.

Vierailija
5/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:27"]Ensinnäkin,osta vain nahkaisia kenkiä. Jos kengissä on korko/koroke,käy teettämässä suutarilla uudet(ne kaupan valmiit on ihan pilipali!) eijoo muuten ees kallista. Suojaa ennen käyttöä suojasuihkeella ja osta nahan värinen(mustalle mustaa jne) kylläste jolla sitten huollat kenkää muutaman kk välein. Korjaa pikku viat suutarilla ja huolla,näin itsellä kestänyt esim eräät Gaborin saappaat 4vuotta melkein joka päiväistä käyttöä! Eivätkä ole edes vanhan näköiset. Sama toimii nahkatennareissa, yhdet ois merkkiset käytössä 2vuotta ja hyvät on. Minusta näin tulee halvemmaksi ja usein nahkakenkä mukavempi jalassa kuin keino kenkä. :) olen muuten 24eli en itsekään mikään vanhus;) [/quote] En pidä oikein nahkaisista kengistä. Ei jotenkin oo mun tyylisiä.

[/quote]

Öhh???  Nahkaisia kenkiä on vaikka minkä tyylisiä. Mutta jos et halua eettisistä syistä nahkaa käyttää, sitten ymmärrän.

Vierailija
6/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:27"]Ensinnäkin,osta vain nahkaisia kenkiä. Jos kengissä on korko/koroke,käy teettämässä suutarilla uudet(ne kaupan valmiit on ihan pilipali!) eijoo muuten ees kallista. Suojaa ennen käyttöä suojasuihkeella ja osta nahan värinen(mustalle mustaa jne) kylläste jolla sitten huollat kenkää muutaman kk välein. Korjaa pikku viat suutarilla ja huolla,näin itsellä kestänyt esim eräät Gaborin saappaat 4vuotta melkein joka päiväistä käyttöä! Eivätkä ole edes vanhan näköiset. Sama toimii nahkatennareissa, yhdet ois merkkiset käytössä 2vuotta ja hyvät on. Minusta näin tulee halvemmaksi ja usein nahkakenkä mukavempi jalassa kuin keino kenkä. :) olen muuten 24eli en itsekään mikään vanhus;) [/quote] En pidä oikein nahkaisista kengistä. Ei jotenkin oo mun tyylisiä.

[/quote]

Öhh???  Nahkaisia kenkiä on vaikka minkä tyylisiä. Mutta jos et halua eettisistä syistä nahkaa käyttää, sitten ymmärrän.
[/quote] totta, tyyli vapaasti valittavissa! Mm consseista löytyy tosi kivoja nahka versioita netistä!:)

Vierailija
7/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:28"]

[/quote]

[/quote]

Nahkahan on ylijäämätuote, ei kai kukaan lehmiä kasvata nahan takia :D Nahkafarmi haha.

Vierailija
8/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:28"]

[/quote]

[/quote]

Nahkahan on ylijäämätuote, ei kai kukaan lehmiä kasvata nahan takia :D Nahkafarmi haha.
[/quote]

P.s. Ei munkaan kengät kestä, vaikka järjestäen lähes kaikki nahkaa. Se johtuu mun jalan muodosta, on todella (!!) leveä ja korkea. Lisäksi kävelen n 10 km päivässä ihan sen takia kun tykkään kävellä paljon. Ovat siis kovalla kulutuksella lisäksi. Ennen harmitti tosi paljon, nykyään valitettavasti suhtaudun kenkiin vain tavallista suurempana menoeränä (ostan n 100€ kenkiä, ehkä 1-2 kk välein). Olen opiskelija.

Vierailija
9/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidaksen Superstarit kesti mulla monta vuotta. Mulla kuluu kengät aina kantapään takaa, mutta sisävuorin hajominen ei haittaa niin kauan kun kenkä ei hierrä.

Vierailija
10/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievin maiharit kesti päivittäistä käyttöä syksystä kevääseen 12 vuotta.

Itse olen rikkonut jalkani nuorena halvoilla ja huonoilla kengillä, ei kiva vaihtoehto sekään. Terkuin 40+ täti-ihminen.

Vierailija
11/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:38"]Adidaksen Superstarit kesti mulla monta vuotta. Mulla kuluu kengät aina kantapään takaa, mutta sisävuorin hajominen ei haittaa niin kauan kun kenkä ei hierrä.
[/quote]
Mulla oli sellaset joskus ja kyl neki vaa kulu äkkiä puhki

Vierailija
12/24 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vika on oltava kävelytavassa tai jaloissa (asentovirhe tms.), että saat ihan kaikki kengät puhki muutamassa kuukaudessa. Tiesithän, että yhdet kengät eivät riitä arkikengiksi vaan pitää olla vähintään kahdet, että kengät saavat levätä välillä.

Adidaksen superstarit ovat yhdet kestävimmistä edullisista kengistä, jotka minulla on käytössä, kolmatta vuotta nyt käytössä ja kävelen useinkin 10-12km päivässä.

Vierailija
13/24 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan kengät kesti et sai ostaa uusia kengännauhoja. Nykyään kengät menee rikki aiemmin kuin kengännauhat ehtii kulua poikki. Oma kokemukseni erihintaisista kengistä on että laatu on radikaalisti heikentynyt. Pohjat kuluu nopeasti puhki tai halkeavat. Myös saumaukset tuntuvat pettävän.

Vierailija
14/24 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painoa se 150kg niin ei mitkään kengät kestä.

Vierailija
15/24 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kengistä olen tullut siihen tulokseen, että kotimaiset kalliitkaan kengät eivät kestä. Ulkomaiset vastaavan hintaiset kengät kestävät 2-4 kertaa pidempään. Hiemankos ärsytti taannoin radiossa pyörivä kotimaisten kenkien mainos, jossa ”rangaistukseksi” määrättiin käyttämään ulkomaisia kenkiä.

Vierailija
16/24 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on painoa 60kg, mutta kävelen noin 10-20km joka päivä. Hajotan kengät ja sukat todella nopeasti. Ihan kulutuksen takia kai hajoavat. Tosella raivostuttavaa se kyllä on.

Mulla on kyllä erikoisen muotoiset jalkatkin. On todella vaikeaa löytää kenkiä. Periaattessa sitä tarvitsi vain pohjat, jotka pysyy jalassa jotenkin kiinni. Läheisessä käsityökaupassa myydään irtonaisia kengänpohjia. Ehkä teen vielä itse itselleni kengät.

Vierailija
17/24 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennareissahan on ihan onnettomat pohjat... ei ihme että kuluu puhki.

Vierailija
18/24 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niken lenkkarit on ihan parhaat. Kestäneet hyvänä vuosia jopa ravintolatyössä, jossa kävellään vähintään 10km päivässä. Vapaa-ajan kenkinäkin käytän vain Nikejä.

Vierailija
19/24 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele halpa ja kallis.

Nyt kuulostaa siltä että käytät lähinnä tossuja, eli kevyitä vapaa-ajanjalkineita joita ei ole tarkoitettu kovaan kulutukseen. Kovaan kulutukseen tarvitaan ihan toisentyyppiset jalkineet, sellaiset jotka ovat kestävää materiaalia, joissa on tukeva pohja ja joita pystyy huollattamaan suutarilla. 

Jos sellaiset kengät eivät "jotenkin sovi tyyliisi", niin se on sitten oma valintasi: arvostat enemmän kangastossujen tyyliä kuin kestävyyttä.

Vierailija
20/24 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelläni on joku "super kuluttava askeltyyli" tai jotain, kun hänellä menee kengät aina käyttökelvottomiksi todella pian ostamisen jälkeen. Eikä ole väliä kenkien hinnalla tai merkillä.. Viikossa jo alkaa näkymään kenkien sisäpuolella pohjallisissa selviä hankaus- ja kulumajälkiä ja kuukaudessa, parissa ne ovat jo reikäiset ulkopuoleltakin. Hän ei edes kävele paljoa, sehän selittäisi, jos olisi jatkuvasti kenkiensä päällä, mutta ei.

Jännä juttu, omani kun eivät kulu millään.

Ehkä joku fyysikko, yhteistyössä fysioterapeutin kanssa, osaisi vastata, että miksi toisen kengät kuluvat nopeammin kuin toisen.. 🤔 🤷