39v ja aineenvaihdunta täysin seis :(
Olen ollut aina normaalipainoinen, syönyt ja liikkunut ihan normaalista, nuorena aika vähän, mutta nyttemmin, 2v sitten iski oikea liikuntakärpänen, käyn salilla, lenkkeilen (hölkkä) ja pyöräilen (joka päivä jotain) , syon tavallisesti. Nyt yhtäkkiä alkanut paino nousta...ja on semmoinen inhottava turvonnut olo kaiken aikaa :-( Mitään muutosta ei ole tapahtunut elintavoissani. Stressiä on kyllä.. Onko se nyt tää ikä? helvetti. En saa KAHTA kiloa pois, en niiiiiin millään! huoh ja HUOH.
Kommentit (6)
Joskus raju liikunta kerää nestettä kehoon ,ja olo tuntuu tönköltä,vaikka luulisi sen tuntuvan höyhenenkevyeltä paljosta treenaamisesta. Ota vähän iisimmin välillä.
Mutta siis aloitin treenamisen 2 v sitten, kävin 4 krt vko salilla plus juoksin, yli vuoden, paino putos 6 kiloa! Sitten tuli vähän kyllästyminen ja vähensin molempia, aloin pyöräillä ja kävellä enemmän. Nyt käyn salilla n. 2-3 krt vko ja joka päivä jotain ulkona liikkumista, hölkkää tai pyöräilyä.. En mä kyllä liiku liikaa :O söin orjallisemmin tuolloin kun oli tuo hirmu treeni buumi menossa. Mutta syön ihan normisti, ei siinä ole mitään muutosta..
ap
Käy testauttamassa kilpirauhanen. Kuulostaa vajaatoiminnalta.
Syömällä kevyemmin on helpompi laihduttaa kuin lisäämällä liikuntaa. Syö kevyemmin.
Olen syönyt todella kevyesti jo vkon yhä paisunut olo :(
Stressi + kova liikunta muuten voi olla kropan täysin jumiuttava yhdistelmä. Vaikka psyykkisesti voi tuntua, että henkisen stressin vastapainoksi liikunta on hyvästä, niin kropalle myös kaikki reipasta kävelyä kovempi liikunta on stressi. Tällainen kehollinen stressi ei ole pahasta, jos muuten ei ole elämässä paljon stressiä, mutta jos on, voi stressinsieto mennä överiksi ja kroppa mennä monellakin tapaa jumiin.
Suosittelisin kokeilemaan liikunnan vähentämistä siksi aikaa kunnes muu stressi on saatu aisoihin.