Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisiko päähän sairastaa vielä 25-vuotiaana aknea?

Vierailija
15.09.2014 |

Naama vain kukkisi kuin teinitytöllä. Miksi sitä ei voi hoitaa pois? Onhan noita lääkkeitä...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lääkeitä jotka aknen lisäksi voi tuhota maksan...

Jee.

Vierailija
2/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kauheasti, lievästi ehkä. Mutta jos jotain pitäisi sairastaa niin akne kuuluu kyllä niihin jotka mieluiten ottaisin. Vaihtaisin esim. fibromyalgiani siihen koska vaan. 

Oletko muuten ap koittanut e-pillereitä, yhdistelmä-sellaisia? Monelta ne vie aknen pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen 35-vuotias ja minulla on edelleen aknea. Minulla e-pillerit on akneen ja on hillinneet sitä, mutta ei poistaneet kokonaan. Mutta näppylöitä voi tulla enemmän vaikkapa stressistä.

Vierailija
4/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22 vuotias ja minulle puhkesi akne SELKÄÄN, parempi se kun naama. Luulisi että kun murrosikä on ohi niin ei tällästä enään tulisi. Nyt puolivuotta ollut selkä näpyllä:(

Vierailija
5/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 10:43"]

Naama vain kukkisi kuin teinitytöllä. Miksi sitä ei voi hoitaa pois? Onhan noita lääkkeitä...

[/quote]

Oikealla ruokavaliolla pääsee aknesta eroon, ei tarvii lääkkeitä.

Vierailija
6/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias ja edelleen aknea. On e-pillerit siihen ja toisinaan Apocyclin kuuri, mutta eipä nuo ole juuri auttaneet. E-pillerit ehkä pitää hiukan kurissa. Niin ja onhan mulla vielä antibioottiliuosta, mutta sekin auttaa vain paikallisesti. Joskus nuorena kokeilin Roaccutania, mutta oli niin hirveää ainetta, että ei kiitos koskaan enää. Nyt lähinnä yritän pitää huolta ruokavaliosta, juoda paljon vettä ja puhdistaa hyvin, niin ei pääse ainakaan pahentumaan.

Ja Ap kyselee, että miksi ei voi hoitaa pois? Niin no kaikille ei sovi lääkkeet ja eivät nekään välttämättä ihmeidentekijöitä ole. Monille on tullut lääkekuurin (Roaccutan) jälkeen takaisin, et tuskin sitäkään montaa kertaa jaksaa kokeilla. Voiteet sun muut eivät sovi kaikkien iholle ja eikä nekään takaa hyvää lopputulosta. Ja useimmilla vanhemmilla naisilla se on hormonaalista, joten eipä siihen ole varmaa konstia millä parantaa. Akne nyt ei ole niitä yksinkertaisimpia tauteja parantaa, muutenhan siihen olisi jo keksitty pomminvarma keino ja keksijä olisi rikas.

Vierailija
7/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ottanut päähän tämä sitkeä akne teini-iästä tänne 30 paremmalle puolelle.

Vierailija
8/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän vielä 35-vuotiaanakin. E-pillereitä ei voi syödä esim. jos haluaa lapsia... Roaccutania ei voi syödä ellei käytä hormonaalista ehkäisyä. Akne saattaa hyvinkin tulla Roa-kuurin jälkeen takaisin. Tetrasykliinikuurit ei auta ja itselläni hormonaalinen ehkäisy on sivuvaikutuksen vuoksi kielletty lopun elämää. Vaihtoehtona on kukkia.

Antaa kaikkien naamojen kukkia vaan!

Vierailija
9/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias, ja syön Roacuttan-kuurin n. kerran vuodessa/puolessatoista vuodessa. Akne pysyy kuurin jälkeen poissa noin vuoden, sitten pitää taas mennä hakemaan uusi. Tätä jatkunut viimeiset 10 vuotta. Testien mukaan maksa-arvot ovat kuitenkin hyvät, mutta enpä tiiä kuinka "terveellistä" tämä on pidemmän päälle. Lapsia en ole koskaan halunnut, muuten noiden lääkkeiden syömisen kanssa olisi asiat varmaan toisin. Kyllä ärsyttää, mutta lääkärin mukaan yllättävän yleistä tällainen sitkeä akne aikuisilla naisilla. Ei mua muutamat finnit haittaisi, mutta saan semmosia kipeitä ihonalaisia "patteja", jotka oikeesti siis sattuu kun kasvoihin koskee.

Vierailija
10/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naamasta ei ikinä uskoisi, että mulla on/on ollut akne. En edes käytä ikinä meikkivoidetta, koska naama on niin silkonen. Selkä ja rinta taas on mitä on. Ennemmin mä "sairastan" tätä aknea kun ottaisin sun aivovamman. Sitä ei varmaan voi parantaa? :( Tsemppiä!

Vierailija
11/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olisipa noin yksinkertaista. Mulla akne oikeastaan alkoi vasta yli kolmekymppisenä kun lapsihaaveiden vuoksi lopetin e-pillerit. Samasta syystä ei voi sitä Roaccutania syödä, antibioottien teho taas on vähäinen. Että onhan noita lääkkeitä joo, mutta ei mun tapauksessa toimivia.

Vierailija
12/12 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain viimein 36-vuotiaana Roa-kuurin, koska ottihan se joo päähän. Mulla oli enemmän selässä kuin kasvoissa aknea... Ei ole sen jälkeen näkynyt. Eikä tarvinnut hormonaalista ehkäisyä kuurin ajaksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme