Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iholla- Esko on Mielensäpahoittaja :(

Vierailija
15.09.2014 |

Keski- ikäinen mies itkee avovaimonsa blogissa keskustelupalstojen kommentointia.

Miksi kaikkien mielestä Esko ja Karkki eivät ole ihquja, yhyyy...

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:57"]

Tosiasia on vaan, että tuollaisia ihmisiä on paljon. Etenkin Helsingissä (olen itsekin helsinkiläinen). Eivät vaan pysty olemaan omia itsejään kenenkään edessä, kun haluavat aina olla parempia kun mitä ovat. Ja siten aina on tietynlainen rooli päällä.. OIkeasti tosi ankeaa.

Veikkaan ettei Eskolla ja hänen vaimollaan ollut hajuakaan että tulisivat tällä tavalla dumatuksi, kun oikeasti ajattelivat ihmisten pelkästään ihailevan heitä. Kasvun paikka?

[/quote]

Tuo on niin totta! Itsekin olen pk-seudulta ja allekirjoitan. Ihmetyttää sellainen, että brändätään elämää tietyllä tavalla. Tehdään asioita sillä perusteella mikä vaikuttais coolilta, eikä sillä mistä oikeasti itse tykkäisi. Ja tiedän tämän, koska itse olin ihan samanlainen viisi vuotta sitten. Suhasin konserteissa ja taidespektaakkeleissa vain koska pystyin sitten faceen laittamaan missä olen ollut. Kuvia otin laskelmoidusta ja ylipäätään sosiaalinen minäni oli hyvin kontrolloitu. Vanhemmiten musta on tullut ristiriitaisempi, kun olen oppinut olemaan aidompi. enää en välitä, mitä muut musta ajattelee, vaan teen niitä asioita joista nautin. Joskus käyn edelleen taidespektaakkeleissa, mutta en jaa niistä heti tietoa faceen, vaan pidän kokemuksen itselläni. Pohdiskellen mitä spektaakkeli minussa oikeasti herätti. Uskallan myös myöntää, jos jokin korkeakulttuurinen elämys ikävystyttää mua. En jaksa keskittyä italialaisiin taide-elokuviin, paljon enemmän nautin amerikkalaisista toimintahömpistä :). Ehkä tämä tosiaan on sitä normcorea, joka on syrjäyttämässä hipsterielämää. Me jotka viisi vuotta sitten leikimme hipsteriä, olemme nyt kolkyt rajapyykin kohdalla palaamassa takaisin normaaleiksi :D.

[/quote]

Niinpä! Pukeudutaan ja sisustetaan myös sen mukaan mikä on in, eikä sen mukaan mistä oikeasti tykätään. En tarkoita sitä etteikö saisi olla ajan hermolla, mutta itse arvostan ja ihailen sellaisia ihmisiä, joilla oma näkemys ja mielipide on kuitenkin aina vahvempi kuin se mikä on "in". Ja just toi, että mennään tiettyihin tapahtumiin vain sen takia, että voidaan kertoa kaikille että ollaan käyty siellä ja tärkeintä on tietysti ottaa kuvia ja laittaa ne faceen todisteeksi.. Booooring.

Vierailija
22/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ihan symppis pariskunta, jos avaisivat vähän enemmän omaa ajatusmaailmaansa. Sitä syvällistä puolta siis. Vaikea uskoa, että opettajaihmisillä ei sellaista ole? Minusta on myös ihan sympaattista kun tekevät kaiken yhdessä perheenä. Esko tuolla blogissa kertoi saavansa voimaa vaimostaan, ja on tosi onnellien kun on 30 vuoden jälkeen löytänyt tuollaisen naisen itselleen. Miksi ei avaudu esim tästä aiheesta kameralle yksin kun vaimo ei ole läsnä? Toisaalta eihän sitä tiedä mitä vielä on sarjassa tulossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Eskolla ole ketään muita kavereita kun vaimonsa? Entä sukulaisia? Ihmettelen, kun ei ole näyttänyt ketään muita. Vai eikö ne ole sellaisia, joita kehtaa näyttää....

Vierailija
24/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei oikeasti kiinnosta silotellut elämät, vaan ihmisen rakastettavuus syntyy hänen haavoittuvuudestaan ja inhimillisyydestään. Tämä on oivallus, joka on auttanut mua elämässä eteenpäin. Olen mieluummin rakastettava kuin kadehdittava. Mieluummin olen itseironinen ja rosoinen, kun hiottu timantti, josta on vaikea saada otetta. Iholla-sarjastakin huomaa, että esim. Jukka on hyvin rakastettava juuri tästä syystä, hän on aito. Uskaltaa paljastaa epävarmuutensa ja olla läsnä omana itsenään. Tämä opettaja-pariskunta on taas hyvä esimerkki "liukkaista ihmisistä". Täytyy kyllä se sanoa, että elämänsä ulkoinen silottelu on kovin inhimmillistä ja jos sen itselleen myöntäisi ja uskaltaisi asialle nauraa, niin heti symppis-pisteet kasvaisi.

Stand up-koomikoiden elanto on kiinni yleisön voittamisesta itselleen. Ja miten he sen tekevät; laittamalla itsensä alttiiksi ja nauramalla itselleen. Ihmiset rakastavat ihmisiä, jotka saavat hyvälle mielelle!

Vierailija
25/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:11"]

Keski- ikäinen mies itkee avovaimonsa blogissa keskustelupalstojen kommentointia.

[/quote]

Se on molempien blogi, ei vain Karkin.

Vierailija
26/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se on molempien blogi, ei vain Karkin.

[/quote]

Voisko joku linkata blogin osoitteen tänne, pliis :)

Vierailija
27/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:57"]Tosiasia on vaan, että tuollaisia ihmisiä on paljon. Etenkin Helsingissä (olen itsekin helsinkiläinen). Eivät vaan pysty olemaan omia itsejään kenenkään edessä, kun haluavat aina olla parempia kun mitä ovat. Ja siten aina on tietynlainen rooli päällä.. OIkeasti tosi ankeaa. Veikkaan ettei Eskolla ja hänen vaimollaan ollut hajuakaan että tulisivat tällä tavalla dumatuksi, kun oikeasti ajattelivat ihmisten pelkästään ihailevan heitä. Kasvun paikka?

[/quote] Tämä mullakin tuli mieleen. Kun siellä omassa kuplassa on eletty, omissa kuvitelmissa ja teeskentelyissä. Pääsi tämä negatiivinen palaute yllättämään, kun ei muu Suomi ihailekkaan kuinka " siistei tyyppei ollaa."

[/quote]

Mistä te revitte näitä analyyseja? Kuka meistä on oikea ihminen määrittelemään, ovatko nämä ihmiset aitoja? Musta on järkyttävän väkivaltaista kirjoitella julkisesti, että jotkut ihmiset eivät ole aitoja, tuntematta näitä ihmisiä henkilökohtaisesti. Mitä jos nää ihmiset onkin just tällasia miltä näyttää?

Ja mulla ei oo sitten minkäänlaisia sidoksia ko. tyyppeihin, tekee pahaa vain kuvitella itsensä heidän housuihin. 

Vierailija
28/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin tuota Karoliinan blogia, ja monessa kohtaa tuli esiin että hän on ennen kaikkea aito. Jopa esittelytekstissä  sanotaan jotenkin tyyliin: hän on kyllästyi olemaan tavallinen ja päätti alkaa aidoksi. Outoa asian alleviivaamista... 

Vierailija
29/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:57"]Tosiasia on vaan, että tuollaisia ihmisiä on paljon. Etenkin Helsingissä (olen itsekin helsinkiläinen). Eivät vaan pysty olemaan omia itsejään kenenkään edessä, kun haluavat aina olla parempia kun mitä ovat. Ja siten aina on tietynlainen rooli päällä.. OIkeasti tosi ankeaa. Veikkaan ettei Eskolla ja hänen vaimollaan ollut hajuakaan että tulisivat tällä tavalla dumatuksi, kun oikeasti ajattelivat ihmisten pelkästään ihailevan heitä. Kasvun paikka?

[/quote] Tämä mullakin tuli mieleen. Kun siellä omassa kuplassa on eletty, omissa kuvitelmissa ja teeskentelyissä. Pääsi tämä negatiivinen palaute yllättämään, kun ei muu Suomi ihailekkaan kuinka " siistei tyyppei ollaa."

[/quote]

Mistä te revitte näitä analyyseja? Kuka meistä on oikea ihminen määrittelemään, ovatko nämä ihmiset aitoja? Musta on järkyttävän väkivaltaista kirjoitella julkisesti, että jotkut ihmiset eivät ole aitoja, tuntematta näitä ihmisiä henkilökohtaisesti. Mitä jos nää ihmiset onkin just tällasia miltä näyttää?

Ja mulla ei oo sitten minkäänlaisia sidoksia ko. tyyppeihin, tekee pahaa vain kuvitella itsensä heidän housuihin. 

[/quote]

No ne nyt ovat näitä kuuluisia mielikuvia mitä ihmisistä syntyy. Mikä saa ostamaan jonkun mainoksen tuotetta ja kiertämään toisen. Mielikuvat ovat tärkeitä maailmassa ja minusta niistä on mielenkiintoista lukea. En nyt ota kantaa tähän Iholla-pariskuntaan, mutta puolustan nettikirjoittelua siinä mielessä, että ilmiönä ne avaavat mielenkiintoisen väylän kansakunnan sielunmaisemaan. Näin komeasti ilmaistuna. 

nimim. mediatutkimus kiinnostaa.

Vierailija
30/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:29"]

[/quote]

[/quote]

No ne nyt ovat näitä kuuluisia mielikuvia mitä ihmisistä syntyy. Mikä saa ostamaan jonkun mainoksen tuotetta ja kiertämään toisen. Mielikuvat ovat tärkeitä maailmassa ja minusta niistä on mielenkiintoista lukea. En nyt ota kantaa tähän Iholla-pariskuntaan, mutta puolustan nettikirjoittelua siinä mielessä, että ilmiönä ne avaavat mielenkiintoisen väylän kansakunnan sielunmaisemaan. Näin komeasti ilmaistuna. 

[/quote]

Keskustelupalstat ovat sitä paitsi olleet olemassa niin kauan että kuka tahansa julkkikseksi haluava tai muuten sellaiseksi päätyvä jo tietää että keskustelupalstoja ei lueta, jos itsestä voi löytyä kirjoituksia. Itse en voisi kuvitella tekeväni mitään mistä voi päätyä julkisuuteen, koska pahoittaisin mieleni jo pienestäkin arvostelusta ja häpeäisin kun arvostelu on kaiken kansan luettavana.

Vierailija
33/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Sivu.

Vierailija
34/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin tätä ketjua, mulle tuli mieleen joistain kommenteista lause "kyllä minä niin mieleni pahoitin, että Esko pahoitti mielensä" - olin jo siis unohtanut, mikä tämän keskustelun otsikko oli. Tekisi mieli sanoa, että menkää nyt vähän itseenne: jos itse lukisitte vastaavia kommentteja itsestänne, tulisi teillekin todennäköisesti paha olo. Kiva, että Esko uskalsi kirjoittaa asian julki, meidän kulttuurissamme kun ei ole tapana esittää vilpittömiä reaktiota, jos tuntee mielipahaa. Oikea ja hyväksyttä reaktio on esittää, että ei tunnu missään, oikeasti en edes kuullut, mitä sanottiin. Sitten ihan salaa itketään niin ettei kukaan näe.

Joten jos Esko tai Karoliina lukee vielä keskustelupalstoja, terveisiä vain! Te olette omanlaisenne pariskunta ja Esko on sellainen ihminen kuin on. Näköjään se loukkaa joitakuita. Minua ei loukkaa. Tykkään Iholla-sarjasta, siinä seurataan erilaisia ihmisiä, eikä mua ainakaan häiritse se, että Eskon otoksissa on lähes aina mukana myös perhe. Sellaista se toisilla ihmisillä on, mekin ollaan todella paljon oman perheen kanssa. Ilmeisesti se on joillekuille vaikeaa ymmärtää, kuten myös se, että persoonallisuudetkin ovat erilaisia.

Vierailija
35/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivulle 2!

Vierailija
36/65 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huooooooh. Ketä te olette määrittelemään mikä on aitoa ja mikä ei? Otetaan esimerkiksi sana lihava. Aiheuttaa heti kaikille negatiivisia viboja, varsinkin jos itse on lihava. Mutta eihän sillä oikeasti ole mitään negatiivista määrettä, se on vain lukijan itse päättämä merkitys sanalle. Ei ole olemassa oikeaa määritelmää aidolle, tai oikealle ja väärälle. Aitous saattaa hyvinkin olla juuri sitä, jota he näyttävät. Esko on itse saanut valita mitä kuvaa. Miksi väitätte ettei ole aitoa kuvata rakkaimpaansa tai parasta ystävää? Ei ole muka aitoa kuvata kinoja? Kaikki ei välttämättä tappele niin että lautaset lentelee. He ovat aitoja juuri sellaisina kuin muut sen näkevät. Ehkä kyseessä on rauhallisemmat persoonat. Ehkä heistä ei tunnu mukavalta jakaa pahimpia tappeiluitaan tai kamalimpia ajatuksia kameralle. Eikä siitä ole ohjelmassa edes kyse. Kuulostatte vain nälkäisiltä draamakuningattarilta. Minusta he ovat aitoja juuri sellaisina kuin kameralle näkyy ja sitä myötä myös meille. Näyttävät onnellisilta elämäänsä, ja se jos joku on aitoa.

Vierailija
37/65 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Keskustelupalstat ovat sitä paitsi olleet olemassa niin kauan että kuka tahansa julkkikseksi haluava tai muuten sellaiseksi päätyvä jo tietää että keskustelupalstoja ei lueta, jos itsestä voi löytyä kirjoituksia. Itse en voisi kuvitella tekeväni mitään mistä voi päätyä julkisuuteen, koska pahoittaisin mieleni jo pienestäkin arvostelusta ja häpeäisin kun arvostelu on kaiken kansan luettavana.

[/quote]

Ja siinä vaiheessa kun ihminen menee julkisuuteen hän väkisinkin "tuotteistuu". Se on valitettavasti pelin henki. Kun on pitkään julkisuudessa oppii erottamaan julkiminänsä yksityisestä minästä, ja silloin ei kritiikit satu niin paljon (ymmärtää niiden kohdistuvan tuotteeseen eikä niinkään oikeaan persoonaan). Se on sitten toinen keskustelunaihe, että ovatko tosi tv:t ym. epäeettisiä. Kenellekään ei tee hyvää joutua julkisuuteen kylmiltään. Julkisuuteen tottuu helpommin, kun se kasvaa hiljalleen. Mieli ehtii sopeutua. Iholla-sarja on vielä todella rankka sarja siinä mielessä, että ihmiset ovat framilla persoonineen eikä jonkun talenttinsa/ammattinsa vuoksi. 

t. Se media-alasta kiinnostunut

Vierailija
38/65 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:21"]

Mikähän heillä on ollut motiivina tunkea tuohon sarjaan?

[/quote]

saada blogi menestymään..karkki muuten vaihtoi pari kk sitten kaksplussalta bellabogeille

[/quote]Mihin taas blogilla pyrkivät? Eikö ne ole opettajia molemmat? 

[/quote]

Siis jos joku pitää blogia, tarkoittaako se, että henkilö "pyrkii" jonnekin/johonkin? 

[/quote]No blogi + realityohjelma viittais kyllä johonkin pyrkyrimenoon

Vierailija
39/65 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:21"]

Mikähän heillä on ollut motiivina tunkea tuohon sarjaan?

[/quote]

Tunkea? Käsittääkseni tuotantoyhtiö valitsee ihmiset ohjelmaan, ei sinne mitenkään tungeta. 

[/quote]

Hakijoiden joukosta ne ihmiset valitaan, pääosin. Viime kaudella Claudiaa oli pyydetty, mutta hän onkin julkkis jo ennestään.

[/quote]Näinpä, kyllä sinne vaan osa on joka vuosi tunkemassa, sori jos sanavalinta osui ja upposi pahastikin. Julkkiksia pyydetään erikseen, kuten Big Brotheriinkin.

Vierailija
40/65 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 15:50"]

Huooooooh. Ketä te olette määrittelemään mikä on aitoa ja mikä ei? Otetaan esimerkiksi sana lihava. Aiheuttaa heti kaikille negatiivisia viboja, varsinkin jos itse on lihava. Mutta eihän sillä oikeasti ole mitään negatiivista määrettä, se on vain lukijan itse päättämä merkitys sanalle. Ei ole olemassa oikeaa määritelmää aidolle, tai oikealle ja väärälle. Aitous saattaa hyvinkin olla juuri sitä, jota he näyttävät. Esko on itse saanut valita mitä kuvaa. Miksi väitätte ettei ole aitoa kuvata rakkaimpaansa tai parasta ystävää? Ei ole muka aitoa kuvata kinoja? Kaikki ei välttämättä tappele niin että lautaset lentelee. He ovat aitoja juuri sellaisina kuin muut sen näkevät. Ehkä kyseessä on rauhallisemmat persoonat. Ehkä heistä ei tunnu mukavalta jakaa pahimpia tappeiluitaan tai kamalimpia ajatuksia kameralle. Eikä siitä ole ohjelmassa edes kyse. Kuulostatte vain nälkäisiltä draamakuningattarilta. Minusta he ovat aitoja juuri sellaisina kuin kameralle näkyy ja sitä myötä myös meille. Näyttävät onnellisilta elämäänsä, ja se jos joku on aitoa.

[/quote]

Jep...mutta kyllä se vaan niin on, että on olemassa lihavia ja laihoja ihmisiä, hyviä ja pahoja, aitoja ja epäaitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän