Työuupunut sairaslomalla
Kuinka pitkän sairasloman työuupunut voi saada? Työkaveri ollut jo lähes kaksi kuukautta sairaslomalla.
Kommentit (7)
Mt-ongelmilla ei sairaslomaa saa joten virallinen dg ehkä siksi tuo. Epäilen vakavaa masennusta. Asia ei sinulle kuitenkaan kuulu millään lailla.
Kyllä asia jollain lailla kuuluu työkavereille, jotka joutuvat tekemään tämän 'uupuneen' työt.
Vedin kehoni ihan loppuun duunilla. 3 kk oli sellainen aika että vähän alkoi elpymään, 6 kkden kuluttua alkoi pikkasen jo tuntumaan että jotain jo jaksaa. Hormonitoiminta meni ihan sekasin jne... joten kyllä uupumus kyllä kestää. Ei siitä heti tokene.
keho ei mene nykymaailman rytmissä...
Näitä uupumuksia on varmaan montaa eri lajia, mutta itse työskentelin 4 vuotta uupuneena ja ihan lopussa, sitten vaan kamelin selkä taittui. Nyt vietän yhdeksättä kuukautta sairaslomaa ja lääkärin mukaan saattaa kestää vielä 1-2 vuotta terapiaa + lääkehoitoa. (jäin tosin jo töistä pois muutaman kuukauden saikun jälkeen ja nyt vaan yritän saada päätä kuntoon) Tsemppiä työkaverille, ei oo helppo juttu. Tässä parhaillaan odottelen, että unilääke alkais vihoin vaikuttaa..
Nositten kun tokenee siihen kuntoon että taas jaksaa kannattaa lähtee hakemaan elämään rytmiä ja liikuntaa. Se voi ensin olla vain se että lähtee kävelemään pienen pienen lenkin.itse olin niin loppu etten jaksanut seista pitkään. Nyt jaksan jo juosta.
keho väsyy ja ehkä pääset unilääkkeistäkin eroon.
Ajatukset kannattaa myös kääntää positiivisiin asioihin.itse sitä lopulta itsensä korjaa. Lääkäri voi antaa lääkettä ja neuvoja mutta itsestä riippuu mitä tahtoo ja miten elämänsä tahtoo menevän.
olemme juuri niin kipeitä tai kykenemättömiä kun haluamme uskoa olevamme.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 01:55"]Mt-ongelmilla ei sairaslomaa saa joten virallinen dg ehkä siksi tuo. Epäilen vakavaa masennusta. Asia ei sinulle kuitenkaan kuulu millään lailla.
[/quote]
Sairausloma annetaannimenomaan my-diagnoosilla. Työuupumus-diagnoosilla ei saa palkallista sairauslomaa. Yleensä syyksi kirjataan masennus, millä käännetään huomio pois itse työstä. Tuo masennus-diagnoosi on sillä tavalla ikävä, että se estää myöhemmin esim. yksityisen sairauskuluvakuutuksen myöntämisen.
Jotain muutakin vikaa pitää olla jos noin kauan on saikulla.