Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vaan jaksa tätä jatkuvaa tappelua! :(

Vierailija
14.09.2014 |

Mies ei ikinä ole tietenkään syyllinen mihinkään. Meillä on kotona asetelma aina se, että yhessä huoneessa on isä ja toisessa äiti ja lapset. Lapset on kokoajan minun kimpussa kerjäämässä huomiota. Minä siivoan kokkaan pese pyykit huolehdin koulutavarat koulujutut ylipäätänsä ja päälle vielä oman työni. Mies saattaa joskus pyytämättä jotain puuhastella ja on kyllä kehumassa kuinka hän on tehny nyt tämän. Minulle on monta kertaa kiertäen antanut ymmärtää että olen saamaton laiskiainen k koti ei aina kiillä. Nykyään joka asiiasta tapellaan ja jos meinaa vähänkään puheväleiisä olla niin minun pitää olla anteeksipytämässä. Koska mieshän ei ikinä ole mitään väärää tehnyt. Vaan minä oon pimpo. En vaan jaksais.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei siis ole parisuhdetta enää? Minkä ikäisiä lapsia. Lisää pohjaa asiaan, kiitos.

Vierailija
2/14 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Joko otat ja lähdet tai jatkat. Mitä odotat muuta meijän lukijoiden sanovan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon.

Vierailija
4/14 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisen parisuhdemallinko haluat lapsillesi antaa?

Vierailija
5/14 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
6/14 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää tätä av-mammojen asiantuntijaraatia! Kuulette yhden näkemyksen, pari lausetta, ja olette kehottamassa eroamaan. Olisiko asiassa toinenkin puoli? Voisiko keskustelu auttaa? Ristiriitoja on aina, mutta niistä voi selvitä!

Vierailija
7/14 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes itsekkään enää ole selvillä mistä kaikki on lähteny tai saanut alkunsa. Mutta sen tiedän ja olen kyllä kuullut moneen kertaan että minä olen kaikkeen tappeluun syyllinen. Mies istuu illat yksinäisyydessä ja muu perhe touhuaa omiaan ja lapset vaatii omansa minulta. Mm. Läksyt ym. Kun yritän pyytää miestä kaveriksi saa kilarit ku mäkätän kokoajan ja nakitan sitä. Ap

Vierailija
8/14 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe menee

Vierailija
9/14 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvälle tuo tilanne. Kyllähän tuosta jo lapsetkin kärsivät. Itse lähdin suhteesta, jossa minua haukuttiin mm. juuri samalla tavalla vähättelemällä. En halunnut antaa lapsille sitä kuvaa että on ok, jos äitiä haukutaan. Sen sijaan yritän opettaa heille sen, että niin toisia kuin itseään on kunnioitettava. 

Voimia sinulle. Ole rohkea. Vaikka lähteminen on vaikeaa ja ero tutusta ja turvallisesta(?) satuttaa, niin se antaa myös kummasti voimaa kun ei ole enää jatkuvasti toisen haukuttavana. Pärjäät varmasti yksin lastesi kanssa kun jo valmiiksi teet kotona kaiken yksin. Sama tilanne se minulla oli. Helpommaksi vaan muuttui elämä kun ei tarvinnut jatkuvasti olla varpaillaan. Lapsetkin saivat pitkästä aikaa tuntea olevansa hyväksyttyjä omana itsenään. 

Vierailija
10/14 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt mikä miestä painaa? Joku stressi sillä selvästi on.

Vierailija
11/14 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä taas vela hehkutusta. Miehet pääsääntöisesti odottaa naisten hoitavan kaiken. 

Vierailija
12/14 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ihan itse osasi valinnut. Jos et halua riidellä, niin siinähän sitten jatkat valitsemallasi tiellä. Toinen vaihtoehto on ottaa äkäisen Justiinan rooli ja panna mies komentoon - mutta ethän sinä semmoista kun olet niin kiltti ja jos se mies ei sitten tykkää...

Mitä menetettävää sinulla oikeastaan on, jos asuisitkin vain lastesi kanssa? Silloin sinulla ei olisi kukaan valittamassa ja moittimassa - eli mitä elämässäsi muuttuisi suuntaan taikka toiseen?

7: kerropa sinä viisaampana, miten asiat selvitetään sellaisen ihmisen kanssa, joka vain tiuskii vihaisesti ja syyttelee kun yrittää saada aikaan rauhallista ja asiallista keskustelua?

Vierailija
13/14 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alkanut sanomaan, että kysykää isältä, mulla on nyt kädet tiskeissä yms. Jos mies lähtee johonkin, tungen ainakin jommankumman lapsista mukaan. Jos mies valittaa epäsiisteydestä, sanon, että minä sentään teen joskus asialle jotain enkä vaan valita. Pitemmän päälle tällainen huomauttelu ei riitä, vaan teidän täytyy käydä kunnon keskustelu siitä mitä odotatte toisiltanne ja mitä haluatte itse. Sinä voit hyvin sanoa ettet kuuntele yhtään moitteita epäsiisteydestä niin kauan kun miehellä on kaksi tervettä kättä ja jalkaa. Ja sanot sen napakasti niin että tarkoitat sitä ja asia menee oikeasti perille. Minkä ikäisiä lapset ovat? Kannusta heitä vaatimaan isältään enemmän ilman että sinä olet välissä "nalkuttamassa".
Voi mennä aikaa ennen kuin mies tajuaa että hänenkin täytyy osallistua eikä vain istua ja ohjeistaa.

Vierailija
14/14 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:52"]

Sinä olet ihan itse osasi valinnut. Jos et halua riidellä, niin siinähän sitten jatkat valitsemallasi tiellä. Toinen vaihtoehto on ottaa äkäisen Justiinan rooli ja panna mies komentoon - mutta ethän sinä semmoista kun olet niin kiltti ja jos se mies ei sitten tykkää...

Mitä menetettävää sinulla oikeastaan on, jos asuisitkin vain lastesi kanssa? Silloin sinulla ei olisi kukaan valittamassa ja moittimassa - eli mitä elämässäsi muuttuisi suuntaan taikka toiseen?

7: kerropa sinä viisaampana, miten asiat selvitetään sellaisen ihmisen kanssa, joka vain tiuskii vihaisesti ja syyttelee kun yrittää saada aikaan rauhallista ja asiallista keskustelua?

[/quote]

Amen. En jaksa näitä aloituksia missä rouva ensin alkaa hoitaa kaiken itse, ja sitten parin vuoden päästä itkee kun mies ei tee mitään. Älkää helvetti aloittako mitään piian roolia ensinkään! Ryhtykää parisuhteeseen sillä ehdolla, että tasa-arvoisesti huolehditaan kaikista kodin asioista. Ja jos alkaa vinkumista kuulumaan, kamat jakoon saman tien. Kuka käskee olla tossu ja alistua mihinkään käskyttämiseen ja piikomiseen? Jos ei ole rohkeutta eroamiseen tai sääntöjen muuttamiseen, rouva sitten siivoaa ihan hiljaa vain.