clomikuuri syöty, menkkoja ei näy, mutta testit negaa,,,
Mulla siis kp 39 menossa eikä tädistä merkkiäkään. Menkat on jo viikon myöhässä. Harva se päivä on sellainen tunne, että nyt alkaa,mutta mitään ei näy. Imetyksen lopettamisesta on vasta vajaa 2kk, joten voihan olla, että kierto on vielä sekaisin. Mietityttää vain, kun söin clomeja tässä kierrossa ja kuvittelin naiivisti, että silloin kuukautisten pois jääminen merkitsisi aina raskautta. Nyt loppuu kyllä tikkuun pissiminen. Kai ne menkat alkaa, jos lakkaan kyttäämästä mahdollisia oireita. Johan tästä tulee ihan stressi!
Onko muilla clomien käyttäjillä ollut vastaavaa, että menkat myöhässä eikä silti raskaana?
Hibiskus
Kommentit (4)
sulla ei ole ollut ovista joten kierto venyy. Muistaakseni mulle sanottiin, että jos kierto venyy yli 45 päivää niin pitää ottaa yhteyttä lääkäriin, mulla sai 3 clomifenia aikaan ovulaation mutta tulosta ei syntynyt keväällä, nyt on kova pohtiminen miten nyt tästä eteenpäin.
Siispä ota yhteyttä lääkkeet määränneeseen lääkäriin, niin annosta varmasti tarkistetaan.
Mukavaa plussajahtia!
Eli kannattaa pyytää omalta lääkäriltä ultra-aika seuraavaan kiertoon, jotta näkee kehittyykö follikkeleita. Jotkut ihmiset tarvitsevat clomien jälkeen vielä terolutit, jotta vuoto käynnistyy. Mä olin kans aina luullut, että vuoto tulee varmasti, mutta ei välttämättä kuulemma tule. Eli ensin syödään clomit ja sitten terot, jolloin vuoto tulee varmasti. Terot on keltarauhashormonia, joten sillä oli vielä joku muukin vaikutus kiertoon tai raskauteen, mutten muista mikä.
Mulla 1 tbl kierrossa ovis oli joskus kp18, vuoto alkoi siitä 14vrk päästä. Seuraavissa kierroissa oli 2 tbl ja ovis oli kp12-14 AINA, joten kierrot olivat siinä 28-30pv jokainen. Viides kierto toi plussan. Tosin en syönyt peräkkäisinä kiertoina kun piti tehdä tutkimuksia välillä.
Seurantaultra on siitäkin hyvä, että näkee miten clomit vaikuttaa limakalvoon. Hei, olisko ollu, että terot vahvisti sitä?! Kertokaas joku viisaampi.. Mutta siis mulla clomit ohensivat limakalvoa rajusti. Kahdessa ekassa follikkeliultrassa limis oli 12mm ja viimeisessä enää 4-5mm. Mutta niin vain kiinnittyi meidän kakkonen siihen ja raskaus sujui hyvin. Mutta ei siihen kiertoon paljon toivoa annettu.
Toivottavasti vuoto alkaa pian (tai sitten testi näyttää plussaa, tietysti mieluummin niin :) ) ja saat seuraavaan kiertoon ultran.
Onnea matkaan! :)
Enää ei tarvitse siis pähkäillä, että kierto venyy ja paukkuu, kun kp 40 muuttui kp 1-lukemaksi.
Söin 2tbl clomeja kierron 3-7 pvä. Seurantaultraa gyne ei määrännyt mulle lainkaan. Meidän kakkonen on saanut alkunsa clomien avulla ja silloin ultrattiin joka kierto. Ehkä lekuri oletti tietävänsä kuinka kroppani toimii eikä siksi nähnyt tarvetta seurantaultraan. Enpä tainnut tässä kierrossa ovuloida lainkaan. On varmaan kierto vielä muutenkin sekaisin, kun lopetin imetyksen vasta vajaa 2kk sitten.
Katsotaan mitä seuraava kierto tuo tullessaan. :)
Mulla epäiltiin ovuloimattomuutta tai etten joka kiertoon ovuloisi (kierrot venyi). Aloitin keväällä clomit 1tbl kierron päivinä 3-7. Minäkin olin hyvin toiveikas raskautumisen suhteen! Kävin gynellä seurantaultrassa muistaakseni kp.12, ja pettymys oli melkoinen, kun siellä ei näkynyt selkeää "johtofollikkelia", clomit ei siis olleet tehneet tehtäväänsä... Se kierto venäkti 44 päivän pituiseksi!
Seuraavassa kierrossa söin lääkärin määräyksestä clomeja 2tbl päivässä samoilla kierron päivillä, ja taas oli seurantaultra gynellä kp.12. Silloin näkyi molemmissa munasarjoissa isot kauniit follikkelit, ja gyne arvioi ovulaation tapahtuvan 2-3vrk:n kuluttua. Mulla ei ole ikinä ollut niin voimakkaita ovisoireita kuin silloin, ja ahkerasti käytettiin tämä ovis hyödyksi! Nyt masussa köllöttelee pikkuinen, rv.13+1...
Tsemppiä! Toivotaan pikaista plussaa teillekin...