Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mandi Lammen isä Jussi Lampi on kertonut tyttärensä itsemurhasta kirjassa. Ilmeisesti ei ole ennen puhunut aiheesta

Vierailija
20.08.2021 |

Varmaan helpottaa häntäkin, että kertoo. Asiasta on ollut vain huhuja liikkeellä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008200693.html

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites te pienten lasten äidit ja isät neuvotte lapsianne kiusaamisesta? Puhutteko siitä paljon kotona ja kerrotte mitä siitä seuraa ja voi seurata.

Lapsi oppii juurikin kotoaan se mallin miten käyttäytyy. Jos kotona ei puhuta mitään kiusaamisesta, niin missä lapsi oppii , ettei ikinä pidä kiusata ketään. Oppi vie läpi elämän.

On siitä tietysti puhuttu ja empatiakasvatusta annettu ihan esimerkilläkin vauvasta saakka.

Lapsi näkee valitettavasti ihan lähipiirissään sen, mihin kiusaaminen voi johtaa (lähipiirissä kiusaamisen vuoksi seonnut ja syrjäytynyt ihminen).

Toivon, ettei oma lapsi kiusaa ikinä.

Itse puutun aina kiusaamiseen, jos näen sellaista jossain julkisella paikalla tms.

Lapsi on ollut joskus myös näissä tilanteissa vieressä esimerkkioppimassa.

Vierailija
42/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tapahtunut tiedettiin jo silloin, kun vaatteiden sovittelijat ohjattiin tuossa kaupassa viereisen miestenosaston koppeihin. Tämänpäiväisessä uutisessa oli yllättävää vain teon syy; aikoinaan pidettiin aivan varmana sitä, että rakkaudessa pettyminen (naisystävään) oli johtanut ratkaisuun.

"Tunsin" Mandin kaverin kautta, syy oli ihan ilmiselvä ja sana kiersi kyllä.

Siis sovituskoppiinko se hirttäytyi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Lampi joi huolestuttavia määriä alkoholia.

https://www.is.fi/viihde/art-2000000539870.html

Vierailija
44/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi aivan varma onko tässä nyt pääsyynä koulukiusaaminen.

Vierailija
45/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tapahtunut tiedettiin jo silloin, kun vaatteiden sovittelijat ohjattiin tuossa kaupassa viereisen miestenosaston koppeihin. Tämänpäiväisessä uutisessa oli yllättävää vain teon syy; aikoinaan pidettiin aivan varmana sitä, että rakkaudessa pettyminen (naisystävään) oli johtanut ratkaisuun.

Eihän siellä mitään syytä sanottu.

Kyllä siinä koulukiusaaminen oli aika vahvasti esillä.

Vierailija
46/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tunsin" Mandin kaverin kautta, syy oli ihan ilmiselvä ja sana kiersi kyllä.

Niin? Ja syy oli mikä?

Vierailija
47/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siellä mitään syytä sanottu.

Kyllä siinä koulukiusaaminen oli aika vahvasti esillä.

Aika kauheaa, kun hänen levynsä nimi oli Miks kaikki kiusaa, ja ennen sitä levyä hän ei ollut kiusattu.

Vierailija
49/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydettiin aseman vessasta. Miten oli päättänyt päivänsä?

Vierailija
50/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Aika paljon yksityiskohtia.

Vierailija
51/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomisella yritti unohtaa surunsa, vaikka ei se onnistu tietenkään.

Asia on ja pysyy menet mihin tahansa. Teet mitä hyvänsä. Suru on aina läsnä.

Lapsen menetys on hirveintä mitä voi tapahtua, eivätkä toiset ihmiset sitä ymmärrä vaikka niin väittävät.

Vierailija
52/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostakin on jo yli 10 vuotta ja vieläkään Suomesta ei ole kitketty koulukiusaamista pois.

Vierailija
53/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites te pienten lasten äidit ja isät neuvotte lapsianne kiusaamisesta? Puhutteko siitä paljon kotona ja kerrotte mitä siitä seuraa ja voi seurata.

Lapsi oppii juurikin kotoaan se mallin miten käyttäytyy. Jos kotona ei puhuta mitään kiusaamisesta, niin missä lapsi oppii , ettei ikinä pidä kiusata ketään. Oppi vie läpi elämän.

Just niissä perheissä mistä asiasta pitäis erityisesti puhua, niissä ei puhuta. Eihän heidän lapset kiusaa.

Vierailija
54/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen menetys on hirveintä mitä voi tapahtua, eivätkä toiset ihmiset sitä ymmärrä vaikka niin väittävät.

Muut voi vaan kuvitella minkälaista se on.

Sen kokonaisvaltaisuuden käsittää vain jos sen itse on joutunut kokemaan. Itse olen joutunut.

Vierailija
55/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olin itse tuolla kauppakeskuksessa juuri tuolloin, mutten siinä myymälässä. Silti kuulin sen 5min sisällä kun oli löydetty. Aikoinaanhan puhuttiin että Mia Permanto liittyisi Mandiin, Miahan lähti parin viikon päästä myös...

Vierailija
56/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti edelleen yleinen kommentti on, että ei meidän lapsi kiusaa. Toinen asia sitten onkin, ajatteleeko lapsi itse kiusaavansa. Lapsi toistaa sitä mitä kotoa on opittu. Sosiaalisilta taidoiltaan vähän kömpelömpi lapsi voi hyvinkin ajatella kiusaamisen olevan ok ja normimeininkiä porukoissa, riittää kun saa muut nauramaan. Toki tämä ei muuten ole ok ja tilanteeseen pitäisi aina puuttua.

Itse olen omasta kokemuksesta huomannut, että suurin osa kiusaajista voi omassa elämässä pahoin. Kiusatulle että kiusaajalle pitäisi antaa ammatillista apua. Tietenkään koskaan mikään syy ei oikeuta koulukiusaamiseen tai mihinkään kiusaamiseen, mutta se harvoin myöskään loppuu. Aina löytävät uuden silmätikkunsa. Kiusattu yleensä joutuu vaihtamaan koulua. Oikeasti järeämpi keinoja käyttöön. Koulukiusaamistapauksissa kummallekin osapuolelle psykologin tai pskiatrin tapaamista ja keskustelua. Millään muulla ongelmaa ei saada pois. Joukosta saattaa toki olla muutamia vakavemmin sairaita narsisteja tai psykopaatteja, mutta suurin osa on kuitenkin kohtalaisen normaaleja ja katuvat tekoja aikuisina.

Vierailija
57/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut voi vaan kuvitella minkälaista se on.

Sen kokonaisvaltaisuuden käsittää vain jos sen itse on joutunut kokemaan. Itse olen joutunut.

Totuus on se, etteivät voi edes kuvitella!

Vierailija
58/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olin itse tuolla kauppakeskuksessa juuri tuolloin, mutten siinä myymälässä. Silti kuulin sen 5min sisällä kun oli löydetty. Aikoinaanhan puhuttiin että Mia Permanto liittyisi Mandiin, Miahan lähti parin viikon päästä myös...

Niinpä..

Vierailija
59/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mian kuolinsyy on kerrottu julkisuuteen eikä siinä pitäisi olla mitään erikoista. Mia oli ottanut kahta toisilleen sopimatonta lääkeainetta. Tupakanvieroituslääkettä ja selkäsärkyyn määrättyä lääkettä.

Vierailija
60/82 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän päätti päivänsä,? Lääkkeillä? Jos niin mistä sai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi