Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä evästä lapselle yo-kirjotuksiin

Vierailija
14.09.2014 |

`Luumuja on ja täytettyjä sämpylöitä ajattelin tehdä ja mustikkapiirakkaa 1,5l mehua ottaa matkaan myös. Mitä teillä on lapsilla ollut matkassa?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli muutama vuosi sitten vesipullo, hedelmä, myslipatukka, piltti ja muutama pala suklaata. Hyvin pärjäsi ja mukavat arvosanatkin napsahtivat.

Vierailija
62/80 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan huomioda, että eväät ei sotke. Yhdellä tytöllä kuohahti vissyt pitkin vastauspapereita kesken kokeen. Hän sai sitten uudet paperit, mutta jo paperilla ollut teksti meni hukkaan ja hänelle jäi vähemmän aikaa suorittaa koe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa jos eväät on sottaavia?
Tahrat paperilla eivät saa vaikuttaa arvosanaan.

Vierailija
64/80 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:44"]

Mitä se haittaa jos eväät on sottaavia?
Tahrat paperilla eivät saa vaikuttaa arvosanaan.

[/quote]

No jos paperi on joiltain osin tai kokonaan lukukelvoton niin kyllähän se arvosanaan siinä vaiheessa vaikuttaa kun ei vastauksesta saa selvää... Omia nenäliinoja tms ei myöskään saa viedä, joidin voisi sormet pyyhkiä. Lukio yleensä tarjoaa yhden nessun siihen pöydänkulmalle.

Vierailija
65/80 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannattaa ottaa eväät mukaan. Jos nuorelle ei tule nälkä, niin ei vain syö eväitä. Jos taas ei ole eväitä ja nälkä yllättää, niin siinä onkin kiva keskittyä kokeeseen.

Aikoinaan äitini teki minulle eväät. Olisin tietenkin pystynyt itsekin tekemään evääni, mutta olihan ihan kiva, että äiti oli hengessä mukana. :)

Vierailija
66/80 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä on katkeria palstamammoja. Taitaa olla vaan amispohjalla ja sinne lapsetkin mennä. Kateellisuus vie kalatkin vedestä.

Vierailija
67/80 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi ei halua saliin mitään eväitä. Syö kananmunasämpylän ja juo kahvia juuri ennen saliin menoa. Hänellä ei kuulemma ole aikaa perehtyä syömiseen vaan kirjottamiseen.

Vierailija
68/80 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt mammat nukkumaan täältä tappelemesta, ettei mene koko yö valvoessa ja hermoillessa palstan riitojen takia. Ja sitten tulee aamulla tehtyä väsyneenä vahingossa vääränlaisia eväsleipiä, joihon menee paperia mukaan tai vahingossa pilaantunutta leikkelettä. Ja sitten lapsi poistetaan kirjoituksista lunttausepäilyn takia tai lapsen vatsa menee ihan ripulille, ja koko loppuelämä täten täysin pilalle…

Vierailija
69/80 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:53"]

Meiltä lähtee mukaan grillatut sandwichit kanatäytteellä sekä raikas juustosalaatti. Jälkkäriksi on pilkottuja hedelmiä, naposteltavaksi pähkinöitä ja rusinoita. Omenamehu- ja vesipullot. Karkkia en anna, ettei verensokeri heittele liikaa.

Kyllä kirjoitukset ovat valtavan tärkeä asia nuoren tulevaisuuden kannalta ja idioottimaista, jos ei niihin valmistaudu kunnolla. Itse ainakin satsaan kaiken minkä pystyn. Kyllä kuusi tuntia on PITKÄ aika ja siinä ajassa normaali ihminen tarvitsee kevyen luonaan. No, meidän lapsi on sitten hyvinsyönyt ja energinen hyvin samalla kun nämä vesi/karkkilinjalla menevät raapustavat sokerihumalassa vatsa kurnien =)

[/quote]

Raikas juustosalaatti :) Muista veitsi ja haarukka myös mukaan, ettei tarvitse sormin syödä raikasta juustosalaattia. Ja lautasliina. Niin ja kynttilänkin voisi pöydälle sytyttää.

Vierailija
70/80 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakkia

Vierailija
71/80 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinapullo mukaan. Pikku tömpsyt auttaa keskittymään.

Vierailija
72/80 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap miten tympeitä viestejä olet saanut!! Harmittaa ihan. Aloitus oli kiva ja aihe leppoisa. Voisit olla äitini joka pakkaa iltatähdellemme eväät kirjoituksiin. Heillä on sellainen suhde ja se on hyvä niin. Suuttuisin kamalasti jos joku puhuisi minun äidilleni noin!
Itse otin evääksi karkkia ja suolapähkinöitä.

Vierailija
73/80 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kirjoituksissa mukana energiajuomia, suklaalevy, ja nikotiinipurkkaa. Yllättäen, eväät pakkasin minä, ei äiti. Sain opettajilta moitteita huonoista eväistä :D

Aika vähän aikaahan noissa on että ehtisi syömään mitään eväitä. Joku helppo täytetty leipä on varmaan kätevin, ja sitten vaikka viinirypäleitä naposteltavaksi. Ei mitään rapisevaa tai haisevaa!

Vierailija
74/80 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:27"]

Lapsi tulee yöllä vasta pelimatkalta niin tämä eväshomma jää nyt mulle. Karkkia jos sinne haluaa niin sen varmaan käy ostamassa ihan itse. Täytyy sanoa, että aika ilkeitä viestejä kyllä, ihmettelen aidosti :( -ap

[/quote]

Niin minäkin ihmettelen. 

Muistan kun itse kirjoitin, asuin silloin erinäisistä syistä mummolassani. Muori teki minulle hyvät eväät ylpeänä ja rakkaudella, oli nääs itse siivooja eikä mahdollisuutta käydä kouluja. Itse sain tehdä eväät kahdelle tyttärelle tänä keväänä.

Jotkut ne vaan osaa näyttää rakkautensa ja välittämisensä, toiset sitten taas ei. Nämä asiat kävelevät teitä vastaan vielä, kannattaa miettiä.

Myös aikuinen ihminen tarvitsee välittämistä ja huomioimista. Joskus ne on eväät, joskus jotain ihan muuta. 

Muori kuoli kolme vuotta sitten, tämä ja moni muu rakas muisto hänestä elää yhtä kauan kun minäkin. 

Vierailija
75/80 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:32"]Aamulla voi syödä kunnollisen aamiasen, sillä jaksaa useamman tunnin

[/quote]

En kiistä väitettä, mutta ihmisillä on erilaisia ruokailutottumuksia. Jotkut eivät voi syödä aamulla suuria määriä, varsinkaan jos on stressaava tilanne edessä. En suosittele muuttamaan tyyliä juuri koeaamuna.

Vierailija
76/80 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet curling äiti. Lopeta. 

Vierailija
77/80 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli usein viinirypäleitä, mandariini ja kaurakeksejä. Teetä tai vettä riippuen olinko kipeä vai en. Ihan itse pidin huolen eväistäni...

Vierailija
78/80 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä teen aviomiehelleni joka päivä eväät töihin. Että repikää siitä. Se on yksi tapa osoittaa hellyyttä. Kyllä äiti saa lapselleen eväät tehdä! Minunkin äitini tekee kotimatkalle eväät kun käydään heillä kaukaa kylässä. Mehua ja voileipiä <3

T: Aikuinen itsenäinen rouvasihminen

Vierailija
79/80 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh! Itsehän olin ylioppilaskirjoitusten aikaan asunut omillani jo 3 vuotta ja jouduin siis itse ostamaan ja tekemään evääni kirjoituksiin. Mulla tais olla banaania, muutama pala suklaata ja voileivät eväänä.

En tiedä oonko enemmän kateellinen vai ihan vaan ärsyyntynyt aloittajan kaltaisesta paapovasta mammasta. Aloittajalle terkkuja: lapsesi tuskin tulee itsenäistymään koskaan :D

Vierailija
80/80 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:46"]No huh huh! Itsehän olin ylioppilaskirjoitusten aikaan asunut omillani jo 3 vuotta ja jouduin siis itse ostamaan ja tekemään evääni kirjoituksiin. Mulla tais olla banaania, muutama pala suklaata ja voileivät eväänä.

En tiedä oonko enemmän kateellinen vai ihan vaan ärsyyntynyt aloittajan kaltaisesta paapovasta mammasta. Aloittajalle terkkuja: lapsesi tuskin tulee itsenäistymään koskaan :D
[/quote]

Idiootti. Onko se nyt niin hirveetä paapomista että hoitaa reissusta kotiutuvalle lapselle eväät valmiiksi? Ihan normaalia toisen ihmisen huomioimista ja todella kilttiä ja ajattelevaista. Itsekin olen muuttanut 16-vuotiaana omilleni, mutta äitini teki tänään aamupalan sekä minulle että lapselleni. Nyt on varmaan elämä pilalla kun näin paapotaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi